Γ.Δ.
1411.67 +0,39%
ACAG
0,00%
5.35
BOCHGR
+0,23%
4.45
CENER
-0,12%
8.59
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,21%
8.18
NOVAL
0,00%
2.275
OPTIMA
-1,69%
12.8
TITC
-0,39%
37.85
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+3,15%
1.442
ΑΒΕ
+1,10%
0.458
ΑΔΜΗΕ
+0,42%
2.38
ΑΚΡΙΤ
-2,19%
0.67
ΑΛΜΥ
-1,65%
3.585
ΑΛΦΑ
+0,36%
1.528
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.44
ΑΡΑΙΓ
+0,15%
9.775
ΑΣΚΟ
0,00%
2.6
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.94
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.78
ΑΤΤ
-1,33%
0.592
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.17
ΒΙΟ
+0,77%
5.25
ΒΙΟΚΑ
-0,56%
1.78
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.38
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+1,96%
2.08
ΓΕΒΚΑ
-0,38%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,88%
18.36
ΔΑΑ
+0,12%
8.07
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
+0,51%
11.77
ΔΟΜΙΚ
+1,12%
2.72
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,01%
0.299
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.37
ΕΕΕ
-0,30%
33.72
ΕΚΤΕΡ
+1,48%
1.512
ΕΛΒΕ
-0,86%
4.62
ΕΛΙΝ
+1,53%
1.99
ΕΛΛ
+1,15%
13.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,86%
1.728
ΕΛΠΕ
+2,09%
6.85
ΕΛΣΤΡ
+0,99%
2.04
ΕΛΤΟΝ
+0,43%
1.86
ΕΛΧΑ
0,00%
1.846
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,45%
1.11
ΕΤΕ
+1,69%
6.998
ΕΥΑΠΣ
-0,32%
3.1
ΕΥΔΑΠ
-0,35%
5.76
ΕΥΡΩΒ
+0,15%
2.048
ΕΧΑΕ
+2,44%
4.415
ΙΑΤΡ
0,00%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-1,48%
0.3005
ΙΛΥΔΑ
+5,65%
1.965
ΙΝΚΑΤ
-0,52%
4.805
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.32
ΙΝΛΟΤ
+3,23%
0.96
ΙΝΤΕΚ
-0,18%
5.69
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,81%
2.48
ΙΝΤΕΤ
-3,02%
0.962
ΙΝΤΚΑ
+1,45%
2.795
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.195
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+1,38%
1.47
ΚΟΡΔΕ
+0,24%
0.42
ΚΟΥΑΛ
+2,64%
1.09
ΚΟΥΕΣ
+0,36%
5.56
ΚΡΙ
-1,75%
14.05
ΚΤΗΛΑ
+1,18%
1.72
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.946
ΛΑΒΙ
+1,10%
0.734
ΛΑΜΔΑ
+0,28%
7.19
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-2,96%
2.62
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.56
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.04
ΜΕΡΚΟ
0,00%
44.2
ΜΙΓ
-1,32%
3
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,03%
19.55
ΜΟΝΤΑ
-4,00%
3.6
ΜΟΤΟ
+0,39%
2.555
ΜΟΥΖΚ
-1,54%
0.64
ΜΠΕΛΑ
+0,49%
24.82
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.69
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.1
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,25%
31.6
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
-0,24%
0.818
ΞΥΛΚ
-1,19%
0.249
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-1,41%
21
ΟΛΠ
-0,65%
30.8
ΟΛΥΜΠ
+0,43%
2.31
ΟΠΑΠ
+0,77%
15.68
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.791
ΟΤΕ
-0,07%
15.12
ΟΤΟΕΛ
+0,59%
10.18
ΠΑΙΡ
0,00%
0.988
ΠΑΠ
0,00%
2.36
ΠΕΙΡ
+0,64%
3.638
ΠΕΡΦ
-0,18%
5.45
ΠΕΤΡΟ
-0,25%
7.88
ΠΛΑΘ
0,00%
3.935
ΠΛΑΚΡ
+2,24%
13.7
ΠΡΔ
0,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+1,03%
1.18
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,20%
5.11
ΡΕΒΟΙΛ
-0,32%
1.565
ΣΑΡ
+0,94%
10.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,22%
0.333
ΣΙΔΜΑ
+3,33%
1.55
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.68
ΣΠΙ
+0,40%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.8
ΤΖΚΑ
0,00%
1.415
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,12%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.208
ΦΡΛΚ
0,00%
3.61
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.56

Γερμανία: Στα ύψη το κόστος των τερματικών σταθμών LNG

Σχεδόν υπερδιπλάσιο του αρχικώς υπολογισθέντος θα είναι το κόστος των τερματικών σταθμών υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), ενώ δεν μπορεί να αποκλειστεί να χρειαστούν στο μέλλον και επιπλέον κονδύλια.

Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση είχε υπολογίσει ότι η απόκτηση και η συντήρηση των πλωτών τερματικών σταθμών LNG θα κοστίσει 3,5 δισεκατομμύρια ευρώ, ωστόσο, σύμφωνα με απάντηση του υπουργείου Οικονομίας στο περιοδικό Der Spiegel, θα χρειαστούν τουλάχιστον 6,56 δισεκατομμύρια από τον προϋπολογισμό, χωρίς να αποκλείεται το τελικό ποσό να αυξηθεί περαιτέρω, καθώς «είναι πιθανό να υπάρξουν επιπλέον ανάγκες που δεν μπορούν να προσδιοριστούν αυτή τη στιγμή».

Στον προϋπολογισμό του 2022 είχαν εγγραφεί 2,94 δισεκατομμύρια ευρώ, αλλά το Ομοσπονδιακό Κοινοβούλιο ενέκρινε ήδη τα επιπλέον κονδύλια. «Λόγω της μεγάλης ζήτησης, απόλυτη προτεραιότητα σε αυτή τη φάση είχε η ταχύτερη δυνατή ναύλωση πλωτών μονάδων αποθήκευσης και επαναεριοποίησης (FSRU)», αναφέρει το υπουργείο Οικονομίας και διευκρινίζει ότι πρέπει κανείς να υπολογίσει κονδύλια για το λειτουργικό κόστος και για μέτρα υποδομής στην ξηρά. Επιπλέον, όπως σημειώνεται στα έγγραφα της Επιτροπής Προϋπολογισμού της Bundestag, δύο από τους σταθμούς έπρεπε τελικά να ναυλωθούν για 15 αντί για 10 χρόνια, όπως είχε αρχικά προγραμματιστεί.

Στο μεταξύ η κυβέρνηση σχεδιάζει τη δημιουργία ακόμη περισσότερων τερματικών σταθμών. Το υπουργείο Οικονομίας ζήτησε την έγκριση έξι νέων έργων, τονίζοντας ότι χωρίς αξιόπιστη προμήθεια φυσικού αερίου, σημαντικό τμήμα της βιομηχανίας θα κινδύνευε, εάν δεν εξασφαλίζονταν εναλλακτικές.

Η αύξηση του κόστους των τερματικών σταθμών προκάλεσε την αντίδραση της αντιπολίτευσης. Ο εκπρόσωπος της Αριστεράς στην Επιτροπή Προϋπολογισμού της Bundestag Βίκτορ Περλί δήλωσε στο Spiegel ότι «με την χωρίς εναλλακτική χρήση του LNG, ο κυβερνητικός συνασπισμός έχει καταστεί ευάλωτος στον εκβιασμό και τώρα πρέπει να πληρώσει δισεκατομμύρια παραπάνω» και έκανε λόγο για κέρδη δισεκατομμυρίων και «αναδιανομή προς τα πάνω και σε βάρος των πελατών» για τις εταιρείες που εμπλέκονται στη λειτουργία των τερματικών σταθμών. Ακόμη όμως και από την πλευρά της κυβέρνησης, ο εκπρόσωπος των Πρασίνων στην Επιτροπή Προϋπολογισμού Σβεν-Κρίστιαν Κίντλερ τόνισε ότι «απαιτείται μεγαλύτερη σαφήνεια σχετικά με το κόστος και τους κινδύνους για το LNG».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!