Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Eurostat: Τρία ελληνικά λιμάνια στα πέντε κορυφαία της Ευρώπης

Τρία ελληνικά λιμάνια βρίσκονται στο Top 5 της Ευρώπης για το 2021, σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat. Πρόκειται για τον Πειραιά, το Πέραμα και τα Παλούκια Σαλαμίνας.

Ειδικότερα, το 2021 ο αριθμός των επιβατών αυξήθηκε κατά 16%, φτάνοντας τα 267,9 εκατομμύρια, από 230 εκατομμύρια το 2020. Ωστόσο, οι αριθμοί είναι σημαντικά κάτω από τα επίπεδα πριν από την πανδημία (-36% το 2021 σε σύγκριση με το 2019), όταν τα λιμάνια της ΕΕ κατέγραφαν 418 εκατομμύρια επιβάτες.

Η Μεσσήνη συνέχισε να είναι το μεγαλύτερο επιβατικό λιμάνι της ΕΕ το 2021

Το λιμάνι της Μεσσήνης στην Ιταλία παρέμεινε το μεγαλύτερο επιβατικό λιμάνι της ΕΕ το 2021, με 8,3 εκατομμύρια επιβάτες. Στη λίστα ακολουθούν το Reggio di Calabria στην Ιταλία (8,1 εκατομμύρια επιβάτες) και τρία ελληνικά λιμάνια: ο Πειραιάς, τα Παλούκια Σαλαμίνας και το Πέραμα (με 5,9 εκατομμύρια επιβάτες το καθένα).

Το 2021 τα 20 κορυφαία επιβατικά λιμάνια αντιπροσώπευσαν περισσότερο από το 34% του συνολικού αριθμού επιβατών που επιβιβάστηκαν και αποβιβάστηκαν στα κράτη-μέλη της ΕΕ. Όλα τα λιμάνια σημείωσαν σημαντική μείωση της επιβατικής κίνησης το 2021 σε σύγκριση με το 2019, με εξαίρεση δύο ιταλικά: το Piombino (+2%) και το Isola d’ Elba (+3%).

Εμπορευματική κίνηση

Το συνολικό μεικτό βάρος των εμπορευμάτων που διακινήθηκαν στους λιμένες της ΕΕ το 2021 υπολογίστηκε σε 3,5 δισεκατομμύρια τόνους, αυξημένο κατά 4% σε σύγκριση με το 2020, όταν είχε καταγραφεί πτώση 7% σε σύγκριση με το 2019, λόγω της πανδημίας COVID-19 και των περιορισμών που είχαν τεθεί σε εφαρμογή στην ΕΕ και παγκοσμίως.

Το 2020 σηματοδότησε την κάμψη μιας θετικής τάσης στην εμπορευματική δραστηριότητα στα λιμάνια της ΕΕ και, παρ’ όλο που τα επίπεδα του 2021 δείχνουν σημάδια ανάκαμψης, τα νούμερα εξακολούθησαν να είναι ελαφρώς χαμηλότερα από τα προ πανδημίας επίπεδα.

Η Ολλανδία παρέμεινε το 2021 στην πρώτη θέση όσον αφορά τις θαλάσσιες εμπορευματικές μεταφορές. Τα ολλανδικά λιμάνια διακίνησαν 590 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων (+32 εκατομμύρια τόνους σε σύγκριση με το 2020), 17% του συνολικού όγκου θαλάσσιων εμπορευμάτων που διακινήθηκαν πέρυσι στην ΕΕ.

Την Ολλανδία ακολούθησαν η Ιταλία και η Ισπανία, με μερίδιο 14%.

Το Ρότερνταμ (435 εκατομμύρια τόνοι), η Αμβέρσα (216 εκατομμύρια τόνοι) και το Αμβούργο (111 εκατομμύρια), διατήρησαν τη θέση τους ως τα τρία κορυφαία λιμάνια της ΕΕ το 2021, τόσο ως προς το μεικτό βάρος των διακινούμενων εμπορευμάτων όσο και ως προς τον όγκο των εμπορευματοκιβωτίων.

Σε σύγκριση με το 2020, ο αριθμός των φορτίων που διακινήθηκαν το 2021 μειώθηκε – σε επίπεδο βάρους- περισσότερο στον Πειραιά (-10%), στο Algeciras στην Ισπανία (-6%) και στην Klaipėda στη Λιθουανία (-5%).

Αντίθετα, αυξήθηκε περισσότερο στο Zeebrugge (+27%) στο Βέλγιο και στην Constanţa (+26%) στη Ρουμανία.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!