THEPOWERGAME
Πουλάει συμμετοχές η ΑΒΑΞ
-Σας είχε προϊδεάσει χθες η στήλη για τις κινήσεις της διοίκησης Χρ. Ιωάννου και Κων/νου Μιτζάλη στην ΑΒΑΞ. Προς το παρόν έχει βγει προς πώληση το ποσοστό 20,5% που κατέχει στην κοινοπραξία ΓΕΦΥΡΑ η οποία διαχειρίζεται τη ζεύξη Ρίου – Αντιρρίου. Αυτό δε σημαίνει πως κάποια στιγμή δεν θα επιδιωχθεί η πώληση και των υπολοίπων συμμετοχών της ΑΒΑΞ σε ώριμες παραχωρήσεις όπως η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (διαχειρίζεται το Μαλιακός – Κλειδί), η Μορέας (Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα) ή η Ολυμπία Οδός (Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος). Πρόκειται για συμμετοχές που μεταφέρονται σταδιακά στην ΑΒΑΞ Παραχωρήσεις.
Άδεια Ιδρύματος Πληρωμών έλαβε η NBG Pay
Tην άδεια Ιδρύματος Πληρωμών απέκτησε η θυγατρική εταιρεία της Εθνικής Τράπεζας, NBG Pay. Την απόφαση εκχώρησης της άδειας υπέγραψε ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος Γιάννης Στουρνάρας, και γίνεται έτσι ένα επιπλέον βήμα για την πώληση του κλάδου πράξεων πληρωμών με κάρτες της Εθνικής Τράπεζας. Σημειώνεται ότι στη NBG Pay που έλαβε την άδεια του Ιδρύματος Πληρωμών, έχει ήδη εισφερθεί ο κλάδος των δραστηριοτήτων πράξεων πληρωμών μέσω χρεωστικών και πιστωτικών καρτών της Εθνικής. Στη συνέχεια η εταιρεία αυτή θα αγοραστεί κατά 51% από την EVO Payments αντί 158 εκατ. ευρώ. Η ΕΤΕ θα παραμείνει στη NBG Pay με το 49%.
!Η κοινοπραξία Netcompany Intrasoft, Vodafone Ελλάδας και Wind Hellas έλαβε την υψηλότερη τεχνική βαθμολογία σε σχέση με την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – Fotagonled – Master στο διαγωνισμό του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ) για την ψηφιοποίηση των οικοδομικών αδειών. Πρόκειται για ένα από τα μεγάλα έργα ψηφιοποίησης εγγράφων που έχουν ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης. Ο πρώτος διαγωνισμός είχε ακυρωθεί μετά από προδικαστική προσφυγή της Mytilineos η οποία δεν συμμετείχε στη νέα διαδικασία. Τώρα το έργο έχει σπάσει σε δύο τμήματα. Στο δεύτερο κατέθεσε προσφορά μόνο η Netcompany Intrasoft.
Η Beat έφυγε, η Flexcar έρχεται
-Μπορεί η Beat στη Λατινική Αμερική να έχασε και τον τελευταίο δεσμό που είχε με την Ελλάδα μετά από την απόφαση της Free Now να επικεντρωθεί στην Ευρώπη όμως μία άλλη ελληνική εταιρεία από τον ευρύτερο χώρο της αυτοκίνησης ετοιμάζει βαλίτσες για την περιοχή. Ο λόγος για την Flexcar η οποία δραστηριοποιείται στο leasing αυτοκινήτων και μετά την Ιταλία και την Κύπρο έχει θέσει ως στόχο την είσοδο της στην αγορά της Λατινικής Αμερικής κάνοντας αρχή από το Μεξικό.
Το πείραμα της TUI στη Ρόδο
-Έφορο έδαφος για την πράσινη μετάβαση βρίσκουν αρκετές πολυεθνικές στα ελληνικά νησιά τα τελευταία χρόνια. Είναι μικρά, περικυκλωμένα από θάλασσα και άρα το τέλειο μοντέλο για να «πειραματιστούν» πριν προχωρήσουν σε κάτι πιο μεγάλο. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Volkswagen στην Αστυπάλαια. Μία άλλη γερμανική εταιρεία, η TUI, πραγματοποιεί το δικό της «πείραμα» στη Ρόδο, όπου σε συνεργασία με το υπουργείο Τουρισμού και την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου δημιούργησαν το Destination Co-Lab Rhodes. Ο γερμανικός οργανισμός θα παρουσιάσει σε λίγες εβδομάδες το πρόγραμμά του για την αειφορία με το πρόγραμμα της Ρόδου να είναι στον πυρήνα της νέας πρωτοβουλίας.
Ο e-katanalotis σε ρόλο μίνι gov.gr και η εξαγωγή του «καλαθιού»
Στην περαιτέρω αξιοποίηση της πλατφόρμας e-katanalotis και σε άλλους τομείς προσανατολίζονται στην κυβέρνηση μετά την πολύ μεγάλη αύξηση της επισκεψιμότητάς της λόγω του «καλαθιού του νοικοκυριού». Υπάρχουν μάλιστα και εισηγήσεις να εξελιχθεί σε ένα μίνι gov.gr των καταναλωτών υπό την έννοια όχι προφανώς της έκδοσης πιστοποιητικών αλλά της ενημέρωσης για το σύνολο των θεμάτων της αγοράς. Η τεχνολογία παρέχει, άλλωστε, πολύ μεγάλες δυνατότητες αρκεί να υπάρχει φυσικά η πολιτική βούληση.Ταυτόχρονα, το «καλάθι της νοικοκυράς» ετοιμάζεται να ανοίξει τα πανιά του για το εξωτερικό. Το υπουργείο Ανάπτυξης έχει δεχθεί ήδη κρούση από αντίστοιχο υπουργείο άλλης ευρωπαϊκής χώρας να παράσχει την τεχνογνωσία ώστε να δημιουργηθεί ανάλογο «καλάθι» και εκεί.
Η ανταπόκριση της Ελλάδας στους νέους δημοσιονομικούς κανόνες
-Η Έκθεση της Κομισιόν έχει δύο πολύ σημαντικά στοιχεία, που μάλλον πέρασαν στα ψιλά, αλλά αποκτούν ιδιαίτερη βαρύτητα σε αυτή τη συγκυρία όπου ξεκίνησαν τα παζάρια για το νέο Σύμφωνο Σταθερότητας. Ποια είναι η βάση της πρότασης της Κομισιόν για τους νέους δημοσιονομικούς κανόνες; Το xρέος να τίθεται σε καθοδική τροχιά. Τι δείχνει η Φθινοπωρινή Έκθεση της Κομισιόν; Το ελληνικό xρέος, από το 206,3% του ΑΕΠ, υπολογίζεται ότι θα «προσγειωθεί» στο 156,9%, δηλαδή 50 μονάδες κάτω, μέσα σε μόλις μία τετραετία. Αν συνυπολογίσει κανείς ότι οι τεχνοκράτες των Βρυξελλών βλέπουν επιστροφή σε πρωτογενή πλεονάσματα- και μάλιστα αυξανόμενα- από την επόμενη χρονιά, καταλαβαίνει κανείς ότι η Αθήνα δεν θα ζοριστεί ιδιαιτέρως να ανταποκριθεί στους νέους δημοσιονομικούς κανόνες…
!Περίπου 35% ακριβότερο από πέρσι, είναι αυτή τη στιγμή το φυσικό αέριο. Απέχει, φυσικά, έτη φωτός από τα 15 ευρώ του 2020, ωστόσο τα νοικοκυριά θα γλιτώσουν το σοκ. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η τιμή του παραμένει ακόμα κι έτσι φτηνότερη- έστω οριακά- σε σύγκριση με αυτήν του πετρελαίου θέρμανσης, η οποία επί του παρόντος έχει διπλή επιδότηση- κι από το κράτος κι από τα διυλιστήρια…
Οι μισθοί σε πραγματικούς όρους… εξανεμίζονται
-Οι Κεντρικές Τράπεζες κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου ενός πληθωριστικού σπιράλ, λόγω των μισθολογικών αυξήσεων. Σε ονομαστικούς όρους, στις περισσότερες αναπτυγμένες οικονομίες, η αύξηση των μισθών είναι μεγαλύτερη από αυτή που αντιστοιχεί σε πληθωρισμό 2%. Σε πραγματικούς όρους, όμως, οι μισθοί στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ κινούνται αρνητικά, με αποτέλεσμα να μην ικανοποιείται ο στόχος της στοιχειώδους ποιότητας ζωής. Προσέξτε. Αυτά δεν τα λέει κάποιο… συνδικάτο ή ινστιτούτο σοσιαλιστικών μελετών, αλλά η άκρως …καπιταλιστική UBS κι αυτό κάτι σημαίνει.
Η αγορά μοιάζει με… ναρκοπέδιο
-Με ναρκοπέδιο μοιάζει η αγορά κι αν η ΕΚΤ δεν φρενάρει τις αυξήσεις επιτοκίων, όσες επιχειρήσεις με νύχια και δόντια εξυπηρετούν τα δάνειά τους, θα σηκώσουν τα χέρια ψηλά. Τα υψηλότερα ποσοστά κόκκινων δανείων καταγράφονται στους κλάδους της εστίασης (32,7%), των κατασκευών (25,7%), των αγροτικών δραστηριοτήτων (15,9%), του εμπορίου (15,4%), των τηλεπικοινωνιών πληροφορικής και ενημέρωσης (15,2%) και της διαχείρισης ακίνητης περιουσίας (14,8%), ενώ ακόμα και ο τουρισμός που πάει σφαίρα βαρύνεται με ποσοστό 13,5%…