Γ.Δ.
1402.44 +0,34%
ACAG
-0,56%
5.34
BOCHGR
-0,23%
4.37
CENER
+2,18%
8.42
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,33%
8.19
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,62%
37.7
ΑΑΑΚ
-9,82%
4.04
ΑΒΑΞ
-0,29%
1.374
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,85%
2.33
ΑΚΡΙΤ
+0,73%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,55%
3.64
ΑΛΦΑ
-1,57%
1.538
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+0,74%
9.515
ΑΣΚΟ
0,00%
2.54
ΑΣΤΑΚ
-0,58%
6.86
ΑΤΕΚ
-9,86%
0.384
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
+3,05%
0.608
ΑΤΤΙΚΑ
+0,47%
2.15
ΒΙΟ
-0,19%
5.16
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+2,69%
1.335
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,93%
17.92
ΔΑΑ
+0,63%
8.03
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
0,00%
11.75
ΔΟΜΙΚ
-1,45%
2.71
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,69%
0.291
ΕΒΡΟΦ
+1,45%
1.4
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
-1,12%
1.408
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,51%
1.96
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,36%
1.642
ΕΛΠΕ
-1,69%
6.685
ΕΛΣΤΡ
+0,99%
2.04
ΕΛΤΟΝ
+2,35%
1.83
ΕΛΧΑ
+0,56%
1.81
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,89%
1.12
ΕΤΕ
-1,56%
6.926
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
-0,52%
5.72
ΕΥΡΩΒ
-0,98%
2.02
ΕΧΑΕ
0,00%
4.31
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-3,15%
1.69
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
-0,45%
0.876
ΙΝΤΕΚ
+0,89%
5.69
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,43%
0.97
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
+0,60%
338
ΚΕΚΡ
+0,85%
1.18
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-3,38%
1.43
ΚΟΡΔΕ
+5,32%
0.416
ΚΟΥΑΛ
+1,19%
1.022
ΚΟΥΕΣ
+0,72%
5.6
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-1,38%
0.716
ΛΑΜΔΑ
-1,24%
7.19
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
-3,91%
0.246
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,73%
2.72
ΜΑΘΙΟ
-5,54%
0.614
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+2,99%
2.07
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,98%
2.965
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,16%
19.29
ΜΟΝΤΑ
-1,58%
3.74
ΜΟΤΟ
+1,42%
2.5
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,98%
24.68
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
-8,06%
0.57
ΜΥΤΙΛ
+0,89%
31.68
ΝΑΚΑΣ
+1,37%
2.96
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
-1,57%
0.25
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
0,00%
30
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+2,42%
15.67
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,39%
0.78
ΟΤΕ
+1,20%
15.19
ΟΤΟΕΛ
-1,17%
10.12
ΠΑΙΡ
+1,64%
0.99
ΠΑΠ
0,00%
2.33
ΠΕΙΡ
-1,49%
3.576
ΠΕΡΦ
+1,52%
5.36
ΠΕΤΡΟ
+1,29%
7.88
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
+5,04%
14.6
ΠΡΔ
-4,00%
0.24
ΠΡΕΜΙΑ
+0,34%
1.176
ΠΡΟΝΤΕΑ
-0,81%
6.15
ΠΡΟΦ
0,00%
5.1
ΡΕΒΟΙΛ
+1,27%
1.6
ΣΑΡ
-1,29%
10.68
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-2,11%
0.324
ΣΙΔΜΑ
-1,63%
1.505
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,38%
0.516
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
19.79
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Οι ανταγωνιστές του Twitter καραδοκούν για να του κλέψουν χρήστες

Στον γρήγορο κόσμο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και τεχνολογικών εταιρειών, οι μεγάλες ανακατατάξεις στο Twitter, τον γίγαντα του διαδικτυακού microblogging αποτελεί μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για να του… κλέψουν χρήστες. Από τότε που ολοκληρώθηκε η εξαγορά του από τον Έλον Μασκ, οι ανταγωνιστές και νέοι παίκτες στην αγορά επιχειρούν να επωφεληθούν από το χάος.

Αλλά και πέρα από τους χρήστες, πολλοί διαφημιζόμενοι, για διάφορους λόγους, αναζητούν brand-safe επιλογές, απομακρυνόμενοι από το μέσο κοινωνικής δικτύωσης. Μεταξύ άλλων, εγείροντας ανησυχίες για τη νέα πολιτική μειωμένου ελέγχου του περιεχομένου, την αύξηση στη ρητορική μίσους και την ίδια την απόλυτη στάση του δισεκατομμυριούχου Μασκ όσον αφορά την απεριόριστη ελευθερία του λόγου. Τάσεις που εκτιμούν πως θέτουν σε κίνδυνο τη σταθερότητα του διαφημιστικού χώρου της πλατφόρμας.

Ακόμη και πριν από την οριστικοποίηση της εξαγοράς από τον Μασκ, εσωτερικά έγγραφα που είχε φέρει στο φως το πρακτορείο Reuters, έδειχνε πως μειώνονται σταθερά από την εποχή που ξεκίνησε η πανδημία οι «σκληροί χρήστες», αυτοί δηλαδή που παρότι αποτελούν λιγότερο από το 10% των μηνιαιών χρηστών, παράγουν το 90% όλων των τιτιβισμάτων και μισά από τα παγκόσμια κέρδη της εταιρείας.

Από την άλλη, εσωτερική αναφορά της εταιρείας υποστηρίζει πως το Twitter βρίσκεται σε «υψηλό όλων των εποχών» όσον αφορά στον αριθμό των χρηστών, από τότε που ξεκίνησε η εποχή Μασκ.

Πού πηγαίνουν οι «πρόσφυγες του Twitter»

Από τους μεγάλους κερδισμένους φαίνεται πως είναι το Mastodon, η ανοιχτής πηγής αποκεντρωμένη πλατφόρμα microblogging που ιδρύθηκε το 2016 από τον Γερμανό προγραμματιστή Γιουτζίν Ρότσκο.

Σύμφωνα με στοιχεία της Apptopia, οι καθημερινές λήψεις της εφαρμογής αυξήθηκαν από 3.400 σε 113.400 μεταξύ 27 Οκτωβρίου και 6 Νοεμβρίου.

Αλλά και ο ίδιος ο Ρότσκο, δήλωσε την περασμένη Δευτέρα πως οι μηνιαίοι ενεργοί χρήστες του Mastodon ξεπέρασαν το 1 εκατομμύριο, με τους 489.000 από αυτούς να έχουν προστεθεί από τότε που ο Μασκ απέκτησε το Twitter.

Από την άλλη και η πλατφόρμα Cohost δήλωσε πως οι χρήστες της σχεδόν διπλασιάστηκαν τον τελευταίο μήνα, με περίπου 16.000 προσθήκες μόλις τις τελευταίες δύο εβδομάδες.

Το BlueSky, το πρωτόκολλο για ένα αποκεντρωμένο δίκτυο κοινωνικών μέσων που είχε ανακοινώσει το 2019 ο Τζακ Ντόρσεϊ, ο ιδρυτής του Twitter, ανακοίνωσε επίσης ότι είχε περισσότερες από 30.000 νέες εγγραφές στη λίστα αναμονής του μόνο μέσα σε ένα διήμερο στα τέλη Οκτωβρίου.

Τέλος και οι νέες εφαρμογές BeReal και Gas, που έχουν μεγάλη απήχηση στο νεανικό κοινό και παραμένουν ανάμεσα στις δέκα δημοφιλέστερες σε πλήθος λήψεων εφαρμογές, θεωρείται πως επωφελούνται με την κόπωση γύρω από το Twitter.

Η ανοιχτή πρόσκληση του Substack

Όμως και άλλες εφαρμογές, που δεν είναι άμεσοι ανταγωνιστές, αναβαθμίζουν τις υπηρεσίες τους και προσθέτουν και νέα χαρακτηριστικά, προκειμένου να προσελκύσουν παραδοσιακούς χρήστες του Twitter.

Για παράδειγμα το Tumblr ανακάλεσε την πολιτική του για το «περιεχόμενο για ενήλικες» (συγκεκριμένα το γυμνό και όχι φωτογραφικό υλικό με σεξουαλικό περιεχόμενο), ακολουθώντας τη λογική που είχε υιοθετήσει από παλιά το Twitter, ενώ το Substack -η υπηρεσία newsletter- απηύθυνε ανοιχτά πρόσκληση στους χρήστες του Twitter!

Τι λένε όμως οι διαφημιζόμενοι. Σύμφωνα με την Wall Street Journal, εταιρείες όπως οι General Mills, Pfizer και The North Face σταμάτησαν ή περιόρισαν την αγορά διαφημιστικού χώρου από την εφαρμογή. Μάλιστα, όπως μεταδίδει το Axios, το μέσο επαγγελματικής δικτύωσης LinkedIn φέρεται να έστειλε σημείωμα σε υπεύθυνους μάρκετινγκ, διαφημίζοντας τα πλεονεκτήματα της πλατφόρμας σε σχέση με το Twitter, μετά την εξαγορά του Έλον Μασκ.

Παρ’όλα αυτά, η προσέλκυση χρηστών από το Twitter δεν είναι απλή υπόθεση. Υπάρχει μάλιστα μία ολόκληρη κατηγορία επαγγελματικών χρηστών, στους οποίους συμπεριλαμβάνονται και δημοσιογράφοι, που έχουν «χτίσει» ολόκληρα δίκτυα επαγγελματικής δικτύωσης στο μέσο, τα οποία δεν είναι καθόλου εύκολο να μεταφερθούν. Υπάρχουν δε κάποιες κοινότητες χρηστών, όπως των ατόμων LGB ή το λεγόμενο Black Twitter (με περιεχόμενο στοχευμένο στην αφροαμερικανική -και όχι μόνο στις ΗΠΑ- κοινότητα), που επίσης ενδημεί -προς το παρόν τουλάχιστον- στον συγκεκριμένο διαδικτυακό χώρο.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!