Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Αυστηροποιούνται οι κανόνες για τους κινητήρες Euro 7

Η Ευρωπαϊκή Ένωση πρότεινε αυστηρότερους κανόνες εκπομπών ρύπων για την τελευταία γενιά κινητήρων εσωτερικής καύσης της ηπείρου, μια κίνηση που στοχεύει στη μείωση της ρύπανσης στις μεγάλες πόλεις της ηπείρου.

Το μπλοκ σημειώνει ότι οι νέοι κανόνες για τη λεγόμενη γενιά κινητήρων Euro-7 θα μειώσουν περαιτέρω κατά περίπου ένα τέταρτο την ποσότητα των οξειδίων του αζώτου που μπορούν να εκπέμπουν οι κινητήρες ντίζελ.

«Οι οδικές μεταφορές είναι η μεγαλύτερη πηγή ατμοσφαιρικής ρύπανσης στις πόλεις», ανέφερε η ΕΕ σε ανακοίνωσή της, προσθέτοντας ότι οι νέοι κανονισμοί θα οδηγήσουν σε ένα τρίτο λιγότερες εκπομπές υποξειδίου του αζώτου έως το 2035 από ό,τι επιτρέπουν οι ισχύοντες κανόνες. «Τα νέα πρότυπα Euro 7 θα εξασφαλίσουν καθαρότερα οχήματα στους δρόμους μας και θα βελτιώσουν την ποιότητα του αέρα, προστατεύοντας την υγεία των πολιτών μας και το περιβάλλον».

Η υιοθέτηση των κανόνων, η οποία απαιτεί έγκριση από τα κράτη μέλη και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, έχει καθυστερήσει αρκετές φορές εν μέσω διαφωνιών για το περιεχόμενό τους. Στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας, συμπεριλαμβανομένου του Carlos Tavares, διευθύνοντος συμβούλου της Stellantis NV, υποστήριξαν ότι δημιουργούν περιττές επιβαρύνσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία και θα επιβραδύνουν τη στροφή του κλάδου προς την ηλεκτροκίνηση.

Οι εκπομπές υποξειδίου του αζώτου για τους βενζινοκινητήρες θα παραμείνουν οι ίδιες, επιτρέποντάς τους να εκπέμπουν 60 χιλιοστόγραμμα για κάθε χιλιόμετρο που διανύουν. Οι κινητήρες ντίζελ θα περιοριστούν επίσης σε αυτό το επίπεδο, ένας πιο αυστηρός κανόνας από τα 80 χιλιοστόγραμμα οξειδίων του αζώτου που επιτρέπονται βάσει των κανόνων Euro-6.

Οι προτεινόμενοι κανόνες θέτουν επίσης όρια για τις εκπομπές σωματιδίων από τα φρένα και τα ελαστικά που θα ισχύουν και για τα ηλεκτρικά οχήματα. Οι υποστηρικτές των κανόνων υποστηρίζουν ότι ορισμένα οχήματα που θα κυκλοφορήσουν μεταξύ 2025 και 2035 θα πωλούνται στην αγορά μεταχειρισμένων και θα κυκλοφορούν στους δρόμους για δεκαετίες. Αυτό σημαίνει ότι οι πιο αυστηροί κανόνες για τη σωματιδιακή ρύπανση θα μπορούσαν να καταλήξουν να σώσουν χιλιάδες ζωές.

Το μπλοκ κατέληξε σε μια συμφωνία ορόσημο τον περασμένο μήνα για την ουσιαστική απαγόρευση νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035, αναγκάζοντας τις εταιρείες να αναθεωρήσουν τα σχέδιά τους. Η ώθηση εγκυμονεί κινδύνους για την απασχόληση και την οικονομική προσιτότητα των οχημάτων, δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ο Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς της ΕΕ Τιερί Μπρετόν, ένα μήνυμα ότι μπορεί το 2026 να ανατραπούν τα χρονοδιαγράμματα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!