Γ.Δ.
1408.05 +0,13%
ACAG
-0,19%
5.34
BOCHGR
-1,13%
4.39
CENER
-1,86%
8.44
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-0,97%
8.2
NOVAL
-0,22%
2.27
OPTIMA
-2,15%
12.74
TITC
+1,05%
38.4
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+5,87%
1.48
ΑΒΕ
+2,87%
0.466
ΑΔΜΗΕ
+1,05%
2.395
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
+0,55%
3.665
ΑΛΦΑ
-0,49%
1.515
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,02%
9.66
ΑΣΚΟ
+1,15%
2.63
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.94
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.78
ΑΤΤ
-5,00%
0.57
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.17
ΒΙΟ
+1,15%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-1,68%
1.76
ΒΙΟΣΚ
+1,45%
1.4
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+2,94%
2.1
ΓΕΒΚΑ
-0,38%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,88%
18.36
ΔΑΑ
+1,12%
8.15
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
-1,37%
11.55
ΔΟΜΙΚ
-0,93%
2.665
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,01%
0.299
ΕΒΡΟΦ
+1,09%
1.385
ΕΕΕ
-0,35%
33.7
ΕΚΤΕΡ
+1,48%
1.512
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+1,53%
1.99
ΕΛΛ
+1,15%
13.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+3,21%
1.734
ΕΛΠΕ
+0,82%
6.765
ΕΛΣΤΡ
-0,99%
2
ΕΛΤΟΝ
+0,97%
1.87
ΕΛΧΑ
+0,33%
1.852
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.115
ΕΤΕ
+1,57%
6.99
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.12
ΕΥΔΑΠ
-0,69%
5.74
ΕΥΡΩΒ
+0,64%
2.058
ΕΧΑΕ
+2,09%
4.4
ΙΑΤΡ
-1,95%
1.51
ΙΚΤΙΝ
-1,31%
0.301
ΙΛΥΔΑ
+2,15%
1.9
ΙΝΚΑΤ
+1,04%
4.88
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.31
ΙΝΛΟΤ
-0,11%
0.929
ΙΝΤΕΚ
+2,63%
5.85
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,81%
2.48
ΙΝΤΕΤ
+0,60%
0.998
ΙΝΤΚΑ
-1,63%
2.71
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.195
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+0,34%
1.455
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.419
ΚΟΥΑΛ
+2,45%
1.088
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.54
ΚΡΙ
-1,40%
14.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-2,54%
0.922
ΛΑΒΙ
+1,10%
0.734
ΛΑΜΔΑ
-0,28%
7.15
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
+1,11%
2.73
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.56
ΜΕΝΤΙ
+1,96%
2.08
ΜΕΡΚΟ
-9,50%
40
ΜΙΓ
-1,48%
2.995
ΜΙΝ
-1,96%
0.5
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,10%
19.37
ΜΟΝΤΑ
-1,60%
3.69
ΜΟΤΟ
-1,38%
2.51
ΜΟΥΖΚ
-2,31%
0.635
ΜΠΕΛΑ
+0,57%
24.84
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.7
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.1
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,38%
31.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
-0,24%
0.818
ΞΥΛΚ
0,00%
0.252
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-1,41%
21
ΟΛΠ
+0,81%
31.25
ΟΛΥΜΠ
+0,87%
2.32
ΟΠΑΠ
+1,41%
15.78
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
-0,99%
14.98
ΟΤΟΕΛ
+0,79%
10.2
ΠΑΙΡ
0,00%
0.988
ΠΑΠ
0,00%
2.36
ΠΕΙΡ
-0,44%
3.599
ΠΕΡΦ
-1,10%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,25%
7.88
ΠΛΑΘ
0,00%
3.935
ΠΛΑΚΡ
+2,24%
13.7
ΠΡΔ
0,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+0,51%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
0,00%
5.12
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.57
ΣΑΡ
+0,94%
10.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,22%
0.333
ΣΙΔΜΑ
+2,67%
1.54
ΣΠΕΙΣ
-2,13%
5.52
ΣΠΙ
+0,40%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.81
ΤΖΚΑ
+1,77%
1.44
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,62%
1.61
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+2,50%
8.2
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.208
ΦΡΛΚ
0,00%
3.61
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.56

Τετραετή σχέδια μείωσης του δημοσίου χρέους εξετάζει η Κομισιόν

Ένα πιο ρεαλιστικό και ευέλικτο πλαίσιο εξετάζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη μείωση του δημοσίου χρέους των κρατών-μελών της ΕΕ, το οποίο όμως θα ενσωματώνει ρεαλιστικότερες ποινές εάν τα κράτη-μέλη δεν αποφέρουν απτά αποτελέσματα. Οι αξιωματούχοι των Βρυξελλών συζητούν, μεταξύ άλλων, την καθιέρωση ενός συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος για τη σταδιακή μείωση του δημοσίου χρέους των κρατών-μελών που θα διαρκεί από τέσσερα έως επτά  χρόνια, με περιθώρια αποπεράτωσης δημοσίων επενδύσεων, αποκαλύπτουν οι Financial Times. Τα σχέδια για την επίτευξη των στόχων θα συμφωνούνται μεταξύ των κυβερνήσεων και της Κομισιόν και θα είναι αυστηρότερη η διαδικασία για όσα κράτη-μέλη είναι υπερχρεωμένα.

Έτσι τα κράτη-μέλη θα μπορούν να διαχειρίζονται με μεγαλύτερη ευελιξία τα απαιτούμενα δημοσιονομικά μέτρα, αλλά οι κυρώσεις θα είναι ακόμη και αυτόματες εάν αποτύχουν στην εκπλήρωση των στόχων τους. Προβλέπεται, παραδείγματος χάριν, πάγωμα των επιδοτήσεων της ΕΕ, εάν τα κράτη-μέλη δεν καταφέρουν να συγκρατήσουν υπερβολικά υψηλά ελλείμματα στον προϋπολογισμό τους. Οι Financial Times τονίζουν, επίσης, πως τα πρόστιμα για την παραβίαση των κανόνων του Συμφώνου Σταθερότητας και Ανάπτυξης θα είναι χαμηλότερα, αλλά οι αρμόδιοι υπουργοί θα δέχονται μεγαλύτερες πιέσεις για να εξηγηθούν, πιθανότητα, ενώπιον των μελών  του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Το νέο υπό εξέταση κανονιστικό πλαίσιο

Το νέο κανονιστικό πλαίσιο που βρίσκεται υπό εξέταση εγκαταλείπει την υποχρέωση μείωσης του δημοσίου χρέους ως προς το ΑΕΠ κατά τουλάχιστον ένα εικοστό (1/20) της διαφοράς από τα ισχύοντα επίπεδα και του 60% του απαιτείται από το Σύμφωνο Σταθερότητας και Ανάπτυξης. Κάθε παράταση, όμως, του χρονικού διαστήματος για τη μείωση του δημοσίου χρέους θα πρέπει να συνοδεύεται με δεσμεύσεις για μεταρρυθμίσεις ή δημόσιες επενδύσεις.

Το σχέδιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα τεθεί υπό εξέταση την Τετάρτη και εντάσσεται στην ευρύτερη συζήτηση για την αναθεώρηση των δημοσιονομικών κανόνων του Συμφώνου Σταθερότητας και Ανάπτυξης, του οποίου η ισχύς έχει ανασταλεί από το 2020 λόγω της πανδημίας και ύστερα της ενεργειακής κρίσης που διαδοχικά επιβάρυναν την Ευρώπη. Οι δημοσιονομικοί κανόνες πρόκειται να επανέλθουν το 2024 και έτσι η Κομισιόν θα ήθελε τα κράτη-μέλη να καταλήξουν νωρίτερα σε μια νέα προσέγγιση.

Είναι αναγκαία η «ενδελεχής μεταρρύθμιση» των δημοσιονομικών κανόνων της Ε.Ε και προϋποθέτει νομοθετικές ρυθμίσεις που θα πρέπει να συμφωνηθούν μεταξύ των κρατών-μελών και του Ευρωπαϊκού κοινοβουλίου, αναφέρεται στο προσχέδιο των προτάσεων. «Το νέο πλαίσιο θα πρέπει να μπορεί να ανταπεξέλθει στις προκλήσεις της εποχής και να συμβάλει στην ανθεκτικότητα της Ευρώπης, επιτρέποντας την αποπεράτωση στρατηγικών επενδύσεων μέσα στα επόμενα χρόνια, μειώνοντας παράλληλα τα υψηλά επίπεδα του δημοσίου χρέους με έναν ρεαλιστικό, σταδιακό και βιώσιμο τρόπο». Οι προτάσεις της Κομισιόν διατυπώνονται σε μια εποχή που η Ευρώπη αντιμετωπίζει πρωτοφανείς δημοσιονομικές προκλήσεις λόγω της πανδημίας που ξέσπασε προ διετίας και της ενεργειακής κρίσης.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!