THEPOWERGAME
Το Zoom είδε τα κέρδη του να εκτινάσσονται μέσα στο 2020, αγγίζοντας το 1 δισ. δολάρια, ενώ η μετοχή του κατέγραψε νέο ράλι ανόδου.
Ειδικότερα, η πιο δημοφιλής πλατφόρμα μαζικών τηλεδιασκέψεων λόγω της πανδημίας που επέβαλε την τηλεργασία, την τηλεκπαίδευση, αλλά και την τηλεψυχαγωγία, είδε τα έσοδά της για το 2020 να αυξάνονται κατά 369% στα 882,5 εκατομμύρια δολάρια έναντι 188,3 εκατομμυρίων δολαρίων το 2019. Μάλιστα, αν και η πλατφόρμα παρέχεται δωρεάν για 45 λεπτά ημερησίως, έχει τη στρατηγική να χρεώνει τους επιχειρηματικούς πελάτες της, ώστε να έχουν πρόσβαση σε έξτρα δυνατότητες της πλατφόρμας.
Ο Έρικ Γιούαν, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του Zoom, κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης με αναλυτές της Wall Street, τόνισε ότι το Zoom ήδη έχει 467.100 επιχειρήσεις-πελάτες με περισσότερους από 10 εργαζόμενους. Οι πωλήσεις του αυξήθηκαν κατά 326% το 2020 φθάνοντας τα 2,6 δισ. δολάρια και τα έσοδά του εκτινάχθηκαν από μόλις 21,7 εκατ. δολάρια το 2019 σε 671,5 εκατ. δολ. πέρυσι.
Ο ίδιος μάλιστα εμφανίστηκε ιδιαίτερα αισιόδοξος για την πορεία της πλατφόρμας και δεν φαίνεται να συμφωνεί με όσους ισχυρίζονται ότι με την επιστροφή στην κανονικότητα και την άρση των αυστηρών περιοριστικών μέτρων, η δυναμική της πλατφόρμας θα μειωθεί ραγδαία.
Εκτιμήσεις για αύξηση άνω του 40% για το 2021
Αντίθετα, ο Έρικ Γιούαν περιμένει περαιτέρω αύξηση εσόδων κατά 43% φέτος ή συνολικά γύρω στα 3,8 δισ. δολάρια. Η εκτίμηση αυτή οδήγησε σε άνοδο κατά 6% της μετοχής στο αμερικανικό χρηματιστήριο, το οποίο σήμερα «τιμολογεί» την αξία του Zoom στα 131 δισ. δολάρια.
Μάλιστα, κύριος στόχος του είναι να αλλάξει σημαντικά το προφίλ της εταιρείας, ώστε να καλύπτει όσο τον δυνατόν περισσότερο τις παγκόσμιες ανάγκες και να κρατήσει αμείωτο τον ενδιαφέρον του κόσμου για την πλατφόρμα.
Όπως είπε, το Zoom κινείται προς την κατεύθυνση να μετατραπεί «από μία εταιρεία που έχει μόνο μια άκρως επιτυχημένη εφαρμογή, σε μια εταιρεία με μια ευρύτερη πλατφόρμα», που θα υποστηρίζει ένα μεγάλο φάσμα υπηρεσιών επικοινωνίας. «Καθώς ο κόσμος βγαίνει από την πανδημία, η δουλειά μας μόλις άρχισε. Δεν είμαστε πια μόνο μια εταιρεία για βιντεοδιασκέψεις», τόνισε.