THEPOWERGAME
Στους ολοκαίνουργιους σταθμούς του μετρό στον Πειραιά έκανε αφιέρωμα το Reuters, τονίζοντας ότι οι επιβάτες του σταθμού κάνουν ένα ταξίδι στην ιστορία, λόγω των αρχαίων και των ψηφιδωτών που αντικρίζουν.
Συγκεκριμένα, το άρθρο αναφέρει τα εξής: «Τα πλήθη συγκεντρώνονται σε ένα πέρασμα που θυμίζει θόλο και μελετούν το ψηφιδωτό δάπεδο μέσα από το γυάλινο πάτωμα όπου στέκονται. Το ψηφιδωτό χρονολογείται από τον 4ο αιώνα π.Χ. και δίπλα του βρίσκονται κεραμικά και αντικείμενα οικιακής χρήσης από την ίδια περίοδο. Δεν είναι επισκέπτες ενός μουσείου, αλλά οι επιβάτες του νέου σταθμού του μετρό στον Πειραιά».
Όπως υπογραμμίζει το άρθρο, αυτός ο νέος σταθμός ενώνει το λιμάνι με το αεροδρόμιο της χώρας. Εκεί θα βρουν οι επισκέπτες μια μίνι έκθεση, η οποία περιλαμβάνει τα πρωτότυπα αλλά και αντίγραφα ενός συστήματος ύδρευσης της αρχαίας πόλης του Πειραιά, με πηγάδια και δεξαμενές που βρέθηκαν στις ανασκαφές.
Για το αποτέλεσμα αυτό συνεργάστηκε η εταιρεία Αττικό Μετρό πολύ στενά με αρχαιολόγους, καθώς κατά τη διάρκεια της ανασκαφικής έρευνας, της μεγαλύτερης που έγινε ποτέ στην πόλη του Πειραιά, αποκαλύφθηκαν κατασκευές σχετιζόμενες με αρχαία υδροσυστήματα, χαρακτηριστικές της αρχαίας πόλης του Πειραιά.
Το άρθρο φιλοξενεί τις δηλώσεις της αρχαιολόγου Στέλλας Χρυσουλάκη. «Ο επιβάτης θα έχει μια μικρή γεύση μιας καθημερινής στιγμής του πειραιώτικου σπιτιού, του σπιτιού που βρίσκεται ακριβώς κάτω από την πόλη του».
Το ζήτημα της κατασκευής του μετρό στην Ελλάδα είναι ένα ευαίσθητο θέμα, λόγω του ότι κάτω από το έδαφος βρίσκεται κρυμμένη τόση ιστορία. Το άρθρο θυμίζει πως οι πρώτες γραμμές εγκαινιάστηκαν το 2000.
At a Greek subway station, crowds study display panels and look down though glass beneath their feet at a mosaic floor from a 4th century BC house surrounded by ceramics and other domestic objects https://t.co/0KjeE2sidZ pic.twitter.com/QKBWscCBHA
— Reuters (@Reuters) November 2, 2022
Ο Ευάγγελος Κολοβός, διευθυντής Έργων Γραμμή ΙΙΙ στο Αττικό Μετρό, επίσης μίλησε στο Reuters και υπογράμμισε πως «αποδείξαμε εδώ στον Πειραιά πως η ιστορία και το σύγχρονο μπορούν να συνυπάρξουν. Πάντα υπάρχει τρόπος». Η ομάδα του κ. Κολοβού χρειάστηκε να προσαρμοστεί και να συνυπολογίσει τις ανάγκες και τα αιτήματα της αρχαιολογικής ομάδας, χωρίς να υπάρξουν καθυστερήσεις, αλλά και χωρίς να ξεπεραστεί ο προϋπολογισμός των 730 εκατομμυρίων ευρώ.
Οι ανασκαφές διήρκεσαν 10 χρόνια και κάλυψαν έκταση 7.500 τετραγωνικών μέτρων. Η σήραγγα προεκτάθηκε κατά 7,6 χιλιόμετρα.