Γ.Δ.
1422.53 -0,20%
ACAG
-0,17%
5.82
CENER
+1,02%
9.86
CNLCAP
0,00%
6.9
DIMAND
0,00%
9.4
NOVAL
-0,56%
2.685
OPTIMA
-0,48%
12.5
TITC
+0,79%
31.85
ΑΑΑΚ
0,00%
5.5
ΑΒΑΞ
+0,14%
1.386
ΑΒΕ
0,00%
0.458
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.13
ΑΚΡΙΤ
-1,23%
0.8
ΑΛΜΥ
-2,44%
2.8
ΑΛΦΑ
-0,77%
1.5525
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.48
ΑΡΑΙΓ
-0,45%
10.95
ΑΣΚΟ
-0,72%
2.76
ΑΣΤΑΚ
-0,56%
7.16
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,23%
8.64
ΑΤΤ
+0,96%
8.38
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,17%
5.77
ΒΙΟΚΑ
+0,77%
1.97
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.665
ΒΙΟΤ
0,00%
0.238
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
-2,53%
1.54
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,69%
17.28
ΔΑΑ
+0,49%
7.838
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
+0,09%
11.44
ΔΟΜΙΚ
+2,17%
3.29
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,32%
0.316
ΕΒΡΟΦ
-2,21%
1.55
ΕΕΕ
-0,60%
33.08
ΕΚΤΕΡ
+0,21%
1.94
ΕΛΒΕ
0,00%
5.6
ΕΛΙΝ
-1,85%
2.12
ΕΛΛ
-1,09%
13.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,74%
2.025
ΕΛΠΕ
-0,14%
7.05
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.12
ΕΛΤΟΝ
-2,31%
1.688
ΕΛΧΑ
+0,22%
1.844
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.12
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-1,56%
1.265
ΕΤΕ
-0,97%
7.796
ΕΥΑΠΣ
+1,56%
3.25
ΕΥΔΑΠ
-1,09%
5.46
ΕΥΡΩΒ
-1,16%
2.038
ΕΧΑΕ
-0,66%
4.54
ΙΑΤΡ
0,00%
1.6
ΙΚΤΙΝ
+1,45%
0.3855
ΙΛΥΔΑ
-0,62%
1.61
ΙΝΚΑΤ
-1,38%
5.01
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.9
ΙΝΛΟΤ
+1,73%
1.174
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.76
ΙΝΤΕΡΚΟ
+3,45%
2.4
ΙΝΤΕΤ
-3,23%
1.2
ΙΝΤΚΑ
-0,16%
3.18
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
0,00%
1.405
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
+0,33%
1.5
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.458
ΚΟΥΑΛ
-0,85%
1.16
ΚΟΥΕΣ
+0,97%
5.21
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
12.2
ΚΤΗΛΑ
+3,37%
1.84
ΚΥΡΙΟ
+0,89%
1.13
ΛΑΒΙ
-2,36%
0.826
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
-1,55%
38
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.92
ΛΕΒΚ
-9,35%
0.252
ΛΕΒΠ
0,00%
0.232
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.44
ΛΟΥΛΗ
-2,67%
2.55
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.722
ΜΕΒΑ
0,00%
3.87
ΜΕΝΤΙ
-0,85%
2.34
ΜΕΡΚΟ
0,00%
43.2
ΜΙΓ
0,00%
3.37
ΜΙΝ
0,00%
0.565
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,39%
21.32
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.92
ΜΟΤΟ
+0,79%
2.555
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.62
ΜΠΕΛΑ
+0,71%
22.74
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,28%
3.56
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.985
ΜΠΤΚ
-4,41%
0.65
ΜΥΤΙΛ
-0,81%
34.1
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.84
ΝΑΥΠ
+1,56%
0.91
ΞΥΛΚ
+4,96%
0.275
ΞΥΛΠ
0,00%
0.4
ΟΛΘ
-2,38%
20.5
ΟΛΠ
-0,57%
26.2
ΟΛΥΜΠ
+0,42%
2.4
ΟΠΑΠ
+1,14%
15.99
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,36%
0.843
ΟΤΕ
+1,37%
14.83
ΟΤΟΕΛ
-0,54%
11.14
ΠΑΙΡ
-0,49%
1.015
ΠΑΠ
0,00%
2.4
ΠΕΙΡ
+0,55%
3.825
ΠΕΡΦ
-0,60%
6.64
ΠΕΤΡΟ
-0,25%
8.14
ΠΛΑΘ
-0,64%
3.905
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
0,00%
0.22
ΠΡΕΜΙΑ
-0,50%
1.184
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
0,00%
4.545
ΡΕΒΟΙΛ
-1,60%
1.845
ΣΑΡ
-0,20%
10.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+2,13%
0.335
ΣΙΔΜΑ
+0,31%
1.605
ΣΠΕΙΣ
+0,30%
6.62
ΣΠΙ
-0,33%
0.61
ΣΠΥΡ
0,00%
0.132
ΤΕΝΕΡΓ
-0,16%
19.12
ΤΖΚΑ
-0,39%
1.265
ΤΡΑΣΤΟΡ
-4,35%
1.1
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,12%
1.628
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-3,80%
7.6
ΦΡΙΓΟ
+0,93%
0.218
ΦΡΛΚ
-0,90%
3.86
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.64

Σούπερ μάρκετ: Αύξηση τζίρου 4,5% στο εννεάμηνο του 2022

Καθοριστικός ήταν ο ρόλος που έπαιξε ο πληθωρισμός στις αγορές προϊόντων από τους καταναλωτές στα ελληνικά σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με νέα έρευνα της εταιρείας IRI. Συγκεκριμένα, το χρονικό διάστημα από τον Ιανουάριο μέχρι τον Σεπτέμβριο, λόγω κυρίως των αυξημένων τιμών, ο τζίρος των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών διαμορφώθηκε στα 6,2 δισ. ευρώ στο εννεάμηνο του 2022 από 6 δισ. ευρώ στο εννεάμηνο του 2021, δηλαδή σημείωσε αύξηση 4,5%.

Την ίδια χρονική περίοδο ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε κατά 1,4% στο εννεάμηνο του 2022 σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Αυτό που φαίνεται από τα στοιχεία της IRI στις συγκρίσεις ανά μήνα είναι ότι μεγαλώνει το χάσμα μεταξύ του ρυθμού αύξησης της αξίας πωλήσεων και του όγκου πωλήσεων. Συγκεκριμένα, τον Σεπτέμβριο η αξία πωλήσεων αυξήθηκε κατά 11,1% σε σχέση με τον περυσινό Σεπτέμβριο. Αντίστοιχα, ο όγκος πωλήσεων τον Σεπτέμβριο ήταν οριακά αυξημένος κατά 0,3%.

Την ίδια στιγμή, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζει να διατηρείται σε υψηλά επίπεδα και συγκεκριμένα στο 15,9% στο εννεάμηνο του 2022, με τη συγκεκριμένη κατηγορία να «τρέχει» με 12,8%.

Χάσμα μεταξύ αξίας πωλήσεων και όγκου πωλήσεων

Αναφορικά με τις τρεις μεγάλες κατηγορίες ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών, από τα στοιχεία της IRI προκύπτει ότι στα συσκευασμένα τρόφιμα η αξία πωλήσεων στο εννεάμηνο αυξήθηκε 4,9%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 2,4% και στα απορρυπαντικά/καθαριστικά 0,5%. Ωστόσο, ο όγκος πωλήσεων στα συσκευασμένα τρόφιμα είναι μειωμένος κατά 0,6%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς μειωμένος 4,7% και στα απορρυπαντικά/καθαριστικά μειωμένος κατά 5,9%.

Πού αυξήθηκαν και πού μειώθηκαν οι πωλήσεις

Σε ό,τι αφορά στις 11 κυριότερες κατηγορίες προϊόντων, καταγράφηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων σε τρεις και συγκεκριμένα στα συσκευασμένα τρόφιμα (1,7%), στα σνακς (1,4%) και στα μη αλκοολούχα ποτά (0,5%). Στον αντίποδα, μείωση του όγκου πωλήσεων σημειώθηκε στα γαλακτοκομικά (4,6%), στα κατεψυγμένα τρόφιμα ( 4,9%), στα υλικά μαγειρικής (0,7%), στα αλκοολούχα (5,6%), στα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς (4,8%), στα είδη ατομικής υγιεινής (4,5%), στα καθαριστικά σπιτιού/απορρυπαντικά (6,3%) και στα άλλα είδη νοικοκυριού (5,5%).

Οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών

Σημειώνεται ότι οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών από τις αρχές του έτους μέχρι και τον Σεπτέμβριο καταγράφηκαν στα υλικά μαγειρικής (10,8%), στα είδη ατομικής υγιεινής (10,5%) και στα γαλακτοκομικά (9,3%).

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!