THEPOWERGAME
Αναγκαιότητα είναι για την Ελλάδα η διασύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά. Αυτό επισημάνθηκε στην πρόσφατη συζήτηση γύρω από τη δημιουργία ενός ανταγωνιστικού οικοσυστήματος μεταξύ εκπαίδευσης, έρευνας και επιχειρηματικότητας, την οποία διοργάνωσε το Συμβούλιο Ανταγωνιστικότητας με κεντρική ομιλήτρια τη Νίκη Κεραμέως.
Ο πρόεδρος του Συμβουλίου, Σίμος Αναστασόπουλος, στο χαιρετισμό του σημείωσε ότι η συζήτηση είναι προοίμιο του Global Innovation Summit 2022, που θα διεξαχθεί στην Ελλάδα μεταξύ 14 και 18 Νοεμβρίου σε συνεργασία με το Global Federation of Competitiveness Councils (GFCC) και το Delphi Economic Forum και θα φιλοξενήσει επιχειρηματικούς ηγέτες από 20+ έθνη. Εκτός της Αθήνας, εργασίες θα γίνουν και στα Ιωάννινα που επελέγησαν ως πόλη πρότυπο καινοτομίας.
Σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση, η υπουργός παρουσίασε τα προγράμματα ενίσχυσης της επαγγελματικής εκπαίδευσης και αναφέρθηκε στις καινοτομίες του νέου θεσμικού πλαισίου για την Παιδεία. Επεσήμανε την ανάγκη να ξεκινήσει η επαφή με το επιχειρείν από το δημοτικό σχολείο και τόνισε την αλλαγή νοοτροπίας του υπουργείου αλλά και την προσαρμογή του στα νέα δεδομένα της εποχής μας μακριά από στερεότυπα του παρελθόντος.
Επεσήμανε επίσης την άφιξη της μεγαλύτερης αποστολής πανεπιστημίων των ΗΠΑ που έγινε ποτέ σε χώρα, για τη διερεύνηση συνεργασίας τους με τα ελληνικά πανεπιστήμια.
Η Δρ Βενετία Κουσία, γενική διευθύντρια του Συμβουλίου, αναφέρθηκε στις στερεοτυπικές αντιλήψεις που εξακολουθούν να ισχύουν τόσο από τις επιχειρήσεις όσο και από τα ακαδημαϊκά ιδρύματα που εμποδίζουν την ακόμη μεγαλύτερη ανάπτυξη συνεργασιών και συστάδων καινοτομίας.
Οι εκπρόσωποι των πανεπιστημίων της χώρας τόνισαν την αδυναμία του πλαισίου μέχρι σήμερα να δώσει την ευκαιρία στις σχολές να αναπτύξουν προγράμματα διασύνδεσης με την αγορά, αλλά και την έλλειψη κονδυλίων, ενώ παρουσίασαν τις προσπάθειες τους για συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα και τα επιτυχημένα αποτελέσματα του.
Από την πλευρά τους οι τράπεζες, τα funds και οι επιχειρήσεις τόνισαν την αδήριτη ανάγκη μεγαλύτερης ευελιξίας από την πλευρά της πολιτείας – πανεπιστήμια και κράτος – και εκσυγχρονισμού των αντικειμένων των σπουδών.