THEPOWERGAME
Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων κατάφεραν να μειώσουν την κατανάλωση ενέργειας στην παραγωγή οχημάτων κατά 23% από το 2006. Πλέον τα αυτοκίνητα εξοπλίζονται με όλο και περισσότερα χαρακτηριστικά για να τα καθιστούν ασφαλέστερα, «καθαρότερα» και εξυπνότερα. Αυτά τα στοιχεία επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό τη ζήτηση ενέργειας.
Οι ελλείψεις της εφοδιαστικής αλυσίδας, ιδιαίτερα εκείνες που ακόμη επηρεάζονται από την έλλειψη ημιαγωγών, συνεχίζουν να διαταράσσουν τις παγκόσμιες μεταποιητικές δραστηριότητες, με αποτέλεσμα να μειώνεται η παραγωγή. Σε αυτό θα πρέπει να προσθέσουμε την έλλειψη πρώτων υλών, ενώ το τελευταίο διάστημα τα θέματα με το φυσικό αέριο γιγαντώνουν τα προβλήματα. Ως αποτέλεσμα όλων αυτών είναι η πολύμηνη καθυστέρηση παράδοσης νέων μοντέλων, η οποία είναι μεγάλη και ουσιαστικά αποτρέπει τους καταναλωτές από την αγορά καινούριου αυτοκινήτου.
Σύμφωνα με την τελευταία πρόβλεψη της S&P Global Mobility, οι πιθανές απώλειες από εργοστάσια παραγωγής στην Ευρώπη θα μπορούσαν να ξεπεράσουν το 1 εκατομμύριο μονάδες ανά τρίμηνο, ξεκινώντας από το τέταρτο τρίμηνο του 2022 έως ολόκληρο το 2023. Η τριμηνιαία ευρωπαϊκή παραγωγή ελαφρών οχημάτων είχε υπολογιστεί να κυμανθεί μεταξύ 4 και 4,5 εκατομμυρίων μονάδων, προβλέποντας μικρή ανάπτυξη.
Οι εναλλακτικές λύσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών, σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), για να μπορέσουν να ξεπεράσουν μέρος των προβλημάτων, είναι να αντικατασταθούν οι σταθμοί συνδυασμένης παραγωγής θερμότητας και ηλεκτροπαραγωγής που χρησιμοποιούν φυσικό αέριο με «πράσινη» ηλεκτρική ενέργεια, με την χρήση πιλοτικών σταθμών θέρμανσης και με την μεταφορά υδρογόνου σε μονάδες παραγωγής. Παράλληλα θα πρέπει να εξεταστεί η εκτεταμένη χρήση ηλιακών συλλεκτών.
Τέλος, θα πρέπει να υπάρξει μετατόπιση της παραγωγικής ικανότητας και ανακατανομή της παραγωγής οχημάτων σε παράκτιες ζώνες της Ευρώπης, που έχουν πρόσβαση σε προμήθειες αερίου μέσω θαλάσσης. Στοιχείο που θα πρέπει να λάβουν σοβαρά σοβαρά υπόψιν τους οι αυτοκινητοβιομηχανίες.