THEPOWERGAME
Για τις 31 Οκτωβρίου είχε προγραμματιστεί αρχικά η εκδήλωση ενδιαφέροντος για τα δύο τελευταία από τα οδικά έργα με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) αλλά στο Υπουργείο Υποδομών έδωσαν παράταση για τις 5 Δεκεμβρίου. Πρόκειται για το τμήμα Θεσσαλονίκη – Έδεσσα, εκτιμώμενου κόστους 445 εκατ. ευρώ, καθώς και το τμήμα Δράμα – Αμφίπολη, με εκτιμώμενο κόστος 248,5 εκατ. ευρώ. Στο κόστος περιλαμβάνονται και οι πληρωμές διαθεσιμότητας, δηλαδή η ετήσια αμοιβή που θα παρέχει το δημόσιο στον ιδιώτη που θα αναλάβει την αναβάθμιση και διαχείριση των οδικών αξόνων για 30 χρόνια.
Σύμφωνα με το σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών, ο διαγωνισμός για το τμήμα Θεσσαλονίκη – Έδεσσα αφορά την επιλογή αναδόχου που «θα υλοποιήσει τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση της αναβάθμισης του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας) καθώς και τη Λειτουργία – Συντήρηση του τμήματος γέφυρας Αξιού ποταμού – Έδεσσας».
Συγκεκριμένα ο ανάδοχος θα αναλάβει (α) την εκπόνηση του συνόλου των απαιτούμενων μελετών (β) την κατασκευή του συνόλου των εργασιών, (γ) τη χρηματοδότηση του έργου (δ) τη συντήρηση / λειτουργία του συνολικού οδικού τμήματος.
Η νέα χάραξη της οδού Θεσσαλονίκης – Έδεσσας (και συγκεκριμένα γέφυρα Αξιού ποταμού – Έδεσσας) χωρίζεται σε πέντε τμήματα: (α) Τμήμα παράκαμψης Χαλκηδόνας: (β) Τμήμα παράκαμψης Πελλαίας χώρας: (γ) Τμήμα παράκαμψης Γιαννιτσών: (δ) Τμήμα Μελίσσι – Μαυροβούνι: (ε) Τμήμα Μαυροβούνι – Έδεσσα. Ο ανάδοχος θα προχωρήσει στη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση τριών από αυτά τα πέντε τμήματα. Πρόκειται για το τμήμα Μαυροβούνι – Εδεσσα, συμπεριλαμβανομένης της σύνδεσης με τον ισόπεδο κόμβο της περιφερειακής οδού Έδεσσας (Ανισόπεδος Κόμβος Μαυροβουνίου – Α/Κ Ριζαρίου, μήκους 9,423 χιλιομέτρων), την Παράκαμψη Γιαννιτσών (Α/Κ Γιαννιτσών – Α/Κ Παραλίμνης, μήκους 8,913 χιλιομέτρων) και την Παράκαμψη Χαλκηδόνας (Α/Κ Χαλκηδόνας – Α/Κ Ελεούσας, μήκους 6,340 χιλιομέτρων).
Ο ανάδοχος θα αναλάβει «τη λειτουργία, συντήρηση, χρηματοδότηση του βασικού οδικού άξονα γέφυρας Αξιού ποταμού – Έδεσσας συνολικού μήκους περίπου 52,326 χιλιομέτρων μαζί με τα τρία τμήματα που θα κατασκευάσει για περίοδο 30 ετών.
Αντίστοιχης διάρκειας θα είναι και η σύμβαση ΣΔΙΤ για το τμήμα Δράμα – Αμφίπολη. Ο ανάδοχος θα αναλάβει τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση των τμημάτων Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη μήκους περίπου 29,5 χιλιομέτρων και Μαυρολεύκη – Δράμα, μήκους περίπου 13,5 χιλιομέτρων. Στη συνέχεια θα λειτουργεί και θα συντηρεί τον βασικό οδικό άξονα Δράμα – Αμφίπολη συνολικού μήκους 43 χιλιομέτρων και τα τμήματα που κατασκεύασε.