Γ.Δ.
1469.25 +0,37%
ACAG
-2,23%
5.71
CENER
-0,94%
9.53
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
+1,11%
9.1
NOVAL
+0,18%
2.77
OPTIMA
+0,16%
12.22
TITC
+0,16%
31.6
ΑΑΑΚ
+4,67%
5.6
ΑΒΑΞ
+0,84%
1.44
ΑΒΕ
-2,31%
0.465
ΑΔΜΗΕ
-0,67%
2.215
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+1,66%
3.07
ΑΛΦΑ
-1,25%
1.66
ΑΝΔΡΟ
+1,21%
6.68
ΑΡΑΙΓ
+0,96%
11.55
ΑΣΚΟ
-0,35%
2.81
ΑΣΤΑΚ
+8,09%
7.48
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
-0,46%
8.6
ΑΤΤ
+0,22%
9.04
ΑΤΤΙΚΑ
+0,38%
2.63
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,84%
5.97
ΒΙΟΚΑ
+2,54%
2.42
ΒΙΟΣΚ
-1,06%
1.4
ΒΙΟΤ
+9,26%
0.236
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-1,68%
2.34
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,79%
17.78
ΔΑΑ
+2,67%
7.998
ΔΑΙΟΣ
+7,19%
3.28
ΔΕΗ
+1,13%
11.63
ΔΟΜΙΚ
-0,67%
3.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,62%
1.62
ΕΕΕ
+0,42%
33.44
ΕΚΤΕΡ
-1,13%
2.185
ΕΛΒΕ
+0,91%
5.55
ΕΛΙΝ
-0,90%
2.21
ΕΛΛ
+0,36%
13.85
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,48%
2.06
ΕΛΠΕ
-0,88%
7.335
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.26
ΕΛΤΟΝ
+1,84%
1.77
ΕΛΧΑ
-0,11%
1.83
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8.05
ΕΠΙΛΚ
+1,56%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,39%
1.3
ΕΤΕ
-0,02%
8.43
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.34
ΕΥΔΑΠ
+0,52%
5.79
ΕΥΡΩΒ
-0,59%
2.038
ΕΧΑΕ
+0,53%
4.705
ΙΑΤΡ
+4,78%
1.755
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.405
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.8
ΙΝΚΑΤ
+0,70%
5
ΙΝΛΙΦ
-0,39%
5.1
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.25
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,82%
2.42
ΙΝΤΕΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΚΑ
+0,30%
3.35
ΚΑΡΕΛ
0,00%
334
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.52
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-1,69%
1.455
ΚΟΡΔΕ
+1,01%
0.499
ΚΟΥΑΛ
+0,34%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+0,56%
5.37
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+2,21%
11.55
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.66
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
0,00%
0.879
ΛΑΜΔΑ
+2,89%
7.48
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.4
ΛΑΝΑΚ
-6,84%
0.885
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,72%
1.4
ΛΟΥΛΗ
-1,12%
2.64
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
-1,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
+1,87%
2.72
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
+0,54%
3.695
ΜΙΝ
-0,84%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
23.32
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.69
ΜΟΤΟ
+1,09%
2.77
ΜΟΥΖΚ
-3,70%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,81%
25
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,52%
1.95
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+2,21%
37
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
-2,91%
0.934
ΞΥΛΚ
+0,70%
0.287
ΞΥΛΠ
0,00%
0.416
ΟΛΘ
+0,48%
21.1
ΟΛΠ
0,00%
27.5
ΟΛΥΜΠ
+1,18%
2.57
ΟΠΑΠ
+0,69%
15.98
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,33%
0.899
ΟΤΕ
+0,61%
14.81
ΟΤΟΕΛ
+1,02%
11.84
ΠΑΙΡ
0,00%
1.085
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,55%
3.78
ΠΕΤΡΟ
+0,69%
8.76
ΠΛΑΘ
+0,24%
4.21
ΠΛΑΚΡ
-1,33%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,58%
5.14
ΡΕΒΟΙΛ
-0,99%
2
ΣΑΡ
-0,18%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,57%
0.347
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.69
ΣΠΕΙΣ
+0,90%
6.74
ΣΠΙ
-0,90%
0.664
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
+0,26%
19.29
ΤΖΚΑ
0,00%
1.515
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+1,77%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,38%
3.93
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

Σε αναμονή στις ευρωπαϊκές ακτές δεκάδες πλοία LNG

Αντιμέτωπη με νέα προβλήματα φαίνεται ότι είναι η Ευρώπη, καθώς εν μέσω μιας σφοδρότατης ενεργειακής κρίσης, τώρα δεκάδες πλοία γεμάτα LNG, είναι αναγκασμένα να περιφέρονται στα ανοικτά των ακτών της Ισπανίας, καθώς δεν μπορούν να εξασφαλίσουν χρονοθυρίδες για εκφόρτωση.

Σύμφωνα με το Reuters, αυτή η κατάσταση έχει αναγκάζει διαχειριστές του δικτύου της χώρας να προειδοποιήσουν ότι ενδέχεται να χρειαστεί να αναστείλουν τη φόρτωση για να αντιμετωπίσουν αυτή την «εξαιρετική κατάσταση».

Η Γηραιά Ήπειρος που έχει αναγκαστεί να βρει εναλλακτικές λύσεις στο LNG, για να καλύψει τα κενά της, φαίνεται τώρα ότι έχει εκτεθεί από την έλλειψη ικανότητας στη «επαναεριοποίηση», καθώς οι εγκαταστάσεις που μετατρέπουν το θαλάσσιο καύσιμο σε αέριο λειτουργούν στο μέγιστο όριο.

Εάν η καθυστέρηση συνεχίσει, τα εν λόγω πλοία ενδέχεται να αρχίσουν να αναζητούν εναλλακτικά λιμάνια εκτός Ευρώπης για να εκφορτώσουν το φορτίο τους.

Περισσότερα από 35 πλοία φορτωμένα με LNG βρίσκονται στα ανοικτά της Ισπανίας και σε όλη τη Μεσόγειο, με τουλάχιστον οκτώ πλοία να έχουν αγκυροβολήσει μόνο στον κόλπο του Κάντιθ, δήλωσαν τη Δευτέρα (17 Οκτωβρίου) έμποροι, αναλυτές και πηγές σε τερματικούς σταθμούς LNG που γνωρίζουν την κατάσταση.

Η Ισπανία προσφέρει μόλις έξι χρονοθυρίδες στους τερματικούς σταθμούς επαναεριοποίησης για φορτία αυτή την εβδομάδα, δήλωσε πηγή του κλάδου, λιγότερο από το ένα πέμπτο του αριθμού των πλοίων που περιμένουν στην ουρά στα ανοικτά των ακτών της. Η χώρα διαθέτει συνολικά έξι τερματικούς σταθμούς.

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε αργά τη Δευτέρα και η οποία φέρει τον τίτλο «δήλωση έκτακτης επιχειρησιακής κατάστασης», ο εθνικός διαχειριστής του δικτύου φυσικού αερίου της Ισπανίας Enagas δήλωσε ότι ενδέχεται να χρειαστεί να απορρίψει εκφορτώσεις υγροποιημένου φυσικού αερίου λόγω πλεονάζουσας χωρητικότητας στους τερματικούς σταθμούς του.

Πρόσθεσε ότι τα υψηλά επίπεδα πληρότητας στις εγκαταστάσεις επαναεριοποίησης της χώρας αναμένεται να παραμείνουν τουλάχιστον μέχρι την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου.

Υπάρχουν επίσης πλοία LNG που βρίσκονται αγκυροβολημένα κοντά σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, γεγονός που θα μπορούσε να σημαίνει ότι δεκάδες άλλα περιμένουν, δήλωσε μια πηγή με γνώση της κατάστασης.

«Τα επίπεδα των πλωτών αποθηκευτικών χώρων στη ναυτιλία LNG βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα όλων των εποχών, με λίγο περισσότερους από 2,5 εκατομμύρια τόνους δεσμευμένους σε πλωτούς αποθηκευτικούς χώρους», δήλωσε ο Οιστάϊν Καλέκλεφ, διευθύνων σύμβουλος της πλοιοκτήτριας εταιρείας FLEX LNG Management.

Η έλλειψη εγκαταστάσεων επαναεριοποίησης ή αγωγών που συνδέουν τις χώρες που διαθέτουν αυτές τις εγκαταστάσεις με άλλες ευρωπαϊκές αγορές, σημαίνει ότι το LNG που επιπλέει στη θάλασσα δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί.

«Έχουμε δει μεγάλο αριθμό φορτίων να περιμένουν στα ανοικτά της νότιας Ισπανίας ή να κάνουν κύκλους στη Μεσόγειο, καθώς και ορισμένα φορτία να περιμένουν στα ανοικτά του Ηνωμένου Βασιλείου», δήλωσε ο Άλεξ Φρόλεϊ, αναλυτής LNG στην εταιρεία πληροφοριών δεδομένων ICIS.

Οι εμπλοκές έχουν επιδεινωθεί από τη χαμηλότερη βιομηχανική ζήτηση, καθώς η ευρωπαϊκή οικονομία επιβραδύνεται, καθώς και από τη χαμηλότερη από την αναμενόμενη εγχώρια κατανάλωση στην Ισπανία λόγω του ασυνήθιστα ζεστού καιρού.

Ο Φρόλεϊ της ICIS δήλωσε ότι ένας άλλος λόγος για τη συμφόρηση είναι ότι οι τιμές αναμένεται να αυξηθούν καθώς πλησιάζει ο χειμώνας και η ζήτηση θέρμανσης αυξάνεται, οπότε ορισμένα πλοία περιμένουν να πουλήσουν τα φορτία τους σε υψηλότερη τιμή που μπορεί να αντισταθμίσει το επιπλέον κόστος μεταφοράς που προκύπτει από την παραμονή στα ανοιχτά.

Η τιμή ενός φορτίου LNG που παραδίδεται στα τέλη Νοεμβρίου ή στις αρχές Δεκεμβρίου είναι περίπου 2 δολάρια/mmBtu υψηλότερη από τις τρέχουσες τιμές.

«Αυτή η στρατηγική λειτουργεί εν μέρει επειδή ορισμένες εταιρείες έχουν ευελιξία στα ναυτιλιακά τους χαρτοφυλάκια λόγω διακοπών λειτουργίας, όπως το κλείσιμο του εργοστασίου Freeport στις ΗΠΑ», δήλωσε ο Φρόλεϊ».

Αναφερόταν στον δεύτερο μεγαλύτερο εξαγωγέα υγροποιημένου φυσικού αερίου των ΗΠΑ που διέκοψε τις εργασίες του τον Ιούνιο μετά από έκρηξη και πυρκαγιά.

«Αν παράγονταν περισσότερα φορτία, οι εταιρείες ίσως να μην ήταν σε θέση να αφήνουν τα πλοία τους να περιμένουν τόσο πολύ», είπε.

Νωρίτερα τη Δευτέρα, η Κίνα σταμάτησε τις πωλήσεις υγροποιημένου φυσικού αερίου σε ξένους αγοραστές για να εξασφαλίσει τον δικό της εφοδιασμό, γεγονός που σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς μπορεί να ωθήσει περισσότερα πλοία να κατευθυνθούν προς την Ασία.

Η Ισπανία διαθέτει τη μεγαλύτερη ικανότητα επαναεριοποίησης στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αντιπροσωπεύοντας το 33% του συνόλου του LNG και το 44% της αποθηκευτικής ικανότητας LNG.

Αυτή την εβδομάδα, οι ηγέτες της Γαλλίας, της Γερμανίας, της Ισπανίας και της Πορτογαλίας είναι προγραμματισμένο να συναντηθούν για να προσπαθήσουν να καταλήξουν σε συμφωνία σχετικά με τον αγωγό MidCat που θα μπορούσε να μεταφέρει ισπανικό φυσικό αέριο – και στο μέλλον υδρογόνο – στην κεντρική Ευρώπη.

Ο MidCat θα δημιουργούσε μια τρίτη σύνδεση φυσικού αερίου μεταξύ Γαλλίας και Ισπανίας, την οποία οι κύριοι υποστηρικτές του, η Μαδρίτη, η Λισαβόνα και πιο πρόσφατα το Βερολίνο, λένε ότι θα βοηθούσε την Ευρώπη να μειώσει την εξάρτησή της από το ρωσικό φυσικό αέριο

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!