THEPOWERGAME
Την παρέμβαση της Κομισιόν ζήτησαν συνολικά 43 εταιρείες, οι οποίες είναι ανταγωνίστριες της Google, με κύριο κριτήριο την υπηρεσία αγορών που προσφέρει, αιτούμενες την παρέμβασή της για την ορθή λειτουργία του ανταγωνισμού.
Συγκεκριμένα, ζήτησαν να κάνει χρήση των νέων διατάξεων στον κλάδο της υψηλής τεχνολογίας, ώστε να διασφαλίσει ότι η εταιρεία και θυγατρική της Alphabet εναρμονίζεται με εντολή της Κομισιόν το 2017 και επιτρέπει τον ανταγωνισμό στις σελίδες αναζήτησης.
Αξίζει να αναφερθεί πως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε επιβάλει το 2017 στον αμερικανικό κολοσσό πρόστιμο της τάξης των 2,4 δισ. ευρώ, δίνοντάς του εντολή να παύσει να ευνοεί τη δική του υπηρεσία αγορών. Από την πλευρά της η Google δήλωνε τότε ότι θα αντιμετωπίζει τις υπηρεσίες της όπως ακριβώς και των ανταγωνιστών, όταν συμμετέχουν σε δημοπρασία για διαφημίσεις στο ειδικό κουτί που εμφανίζεται στην κορυφή των σελίδων αναζήτησης.
Εντούτοις, στην ανωτέρω επι-στολή, την οποία απηύθυναν στην αντιπρόεδρο της Επιτροπής και αρμόδια επίτροπο Ανταγωνισμού Μαργκρέτε Βεστάγκερ οι επιχειρήσεις, συμπεριλαμβανομένων της βρετανικής Kelko, της γαλλικής LeGuide, της σουηδικής PriceRunner και της γερμανικής idea-lo, υπογραμμίζουν ότι η πρόταση της Google ήταν νομικά ανεπαρκής και δεν τους βοήθησε να επωφεληθούν από τις δημοπρασίες διαφημίσεων. «Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή χρειάζεται να δημιουργήσει χώρο στα αποτελέσματα των σελίδων γενικής αναζήτησης για τους πιο σχετικούς παρόχους, απομακρύνοντας την υπηρεσία της Google με την επωνυμία Shopping Units, η οποία ουσιαστικά δεν αφήνει περιθώρια ανταγωνισμού», επισήμαναν.
Επιπλέον, στο κείμενο, το οποίο περιήλθε εις γνώσιν του ειδησεογραφικού πρακτορείου Ρόιτερς, αναφέρεται ότι η τακτική της Google απλώς οδηγεί σε υψηλότερες τιμές και λιγότερες επιλογές για το καταναλωτικό κοινό, καθώς και σε μια αθέμιτη μεταφορά περιθωρίων κέρδους από τους εμπόρους στον κολοσσό. Οι εταιρείες, οι οποίες υπογράφουν την επιστολή προς την επίτροπο Μαργκρέτε Βεστάγκερ, ισχυρίζονται ότι η Google παραβιάζει τη νέα ευρωπαϊκή νομοθεσία για την αγορά ψηφιακών υπηρεσιών, η οποία στόχο είχε να θέσει υπό έλεγχο την ισχύ των τεχνολογικών κολοσσών.