THEPOWERGAME
Το δεύτερο εξάμηνο του 2023 τοποθετούν στελέχη της Ελληνικά Γαλακτοκομεία (Όλυμπος) το λανσάρισμα της ΑΓΝΟ στην ελληνική αγορά. Όπως αναφέρουν το παρόν αρνητικό οικονομικό κλίμα δεν βοηθάει τέτοιου είδους κινήσεις οπότε κρίθηκε σκόπιμο να υπάρξει μία μικρή αναβολή. Η επανατοποθέτηση του σήματος θα πραγματοποιηθεί αρχικά στη Βόρεια Ελλάδα και τα προϊόντα που θα κυκλοφορήσουν θα παράγονται στα εργοστάσια του ομίλου στην Ελλάδα. Ανοιχτό παραμένει το ενδεχόμενο επαναλειτουργίας του εργοστασίου στη Θεσσαλονίκη. Όπως ανέφερε στο powergame.gr o Στέλιος Μ. Σαράντης, Εντεταλμένος Σύμβουλος Εμπορίας της Ελληνικά Γαλακτοκομεία, «κριτήριο είναι η ανταπόκριση του κόσμου, στην περίπτωση θα που είναι θετική είμαστε ανοιχτοί να εξετάσουμε την λειτουργία του εργοστασίου της ΑΓΝΟ στη Θεσσαλονίκη».
Ανεξαρτήτως της επαναλειτουργίας ή όχι του εργοστασίου στη Θεσσαλονίκη, ο όμιλος θα πραγματοποιήσει επενδύσεις τόσο στο ακίνητο όσο και σε έμψυχο δυναμικό στη συμπρωτεύουσα. Ήδη πραγματοποιούνται μικρής κλίμακας παρεμβάσεις στο ακίνητο όπου μετά τη διακοπή λειτουργίας είχαν καταστραφεί ακόμη και περιφράξεις. Παράλληλα, εξετάζεται επένδυση ανακαίνισης των γραφείων, ώστε αυτά να φιλοξενήσουν το προσωπικό που θα απασχολείται σε δραστηριότητες που θα αφορούν στην ΑΓΝΟ.
Ανοιχτό παραμένει και το σενάριο εισόδου στο παγωτό, καθώς η ΑΓΝΟ για δεκαετίες ήταν ένας παίκτης ο οποίος έπαιζε μέσα στην τριάδα και στη Βόρεια Ελλάδα είχε ιδιαίτερα υψηλά μερίδια. Για τον όμιλο των Ελληνικών Γαλακτοκομείων αποτελεί μία πρόκληση καθώς την θεωρούν μία αγορά η οποία έχει ενδιαφέρον όμως, παράλληλα ο όμιλος δεν διαθέτει τεχνογνωσία και θα αποτελούσε σε οικονομικό επίπεδο μία σημαντική επένδυση το «χτίσιμο» από την αρχή ενός τρίτου δικτύου διανομής αυτή την φορά στην αγορά κατεψυγμένων. Υπενθυμίζεται, ότι πέρα από την αγορά ψυγείου που όμιλος έχει παρουσία εδώ και δεκαετίες τα τελευταία χρόνια επεκτάθηκε και σε αυτό του ξηρού φορτίου χάρη στα σήματα Δουμπιά στα ανθρακούχα νερά και Κλιάφας στα αναψυκτικά.
Από το εξωτερικό το 65% των πωλήσεων το 2022
Ήδη από το 2020 τα Ελληνικά Γαλακτοκομεία κατάφεραν έστω και οριακά να πραγματοποιούν πωλήσεις μεγαλύτερες στις αγορές του εξωτερικού από ότι στην Ελλάδα, το 2021 η ψαλίδα άνοιξε ακόμη λίγο με το 53% των συνολικών πωλήσεων να αφορά πωλήσεις που πραγματοποιήθηκαν εκτός Ελλάδας. Φέτος, σύμφωνα με τον κ. Σαράντη οι πωλήσεις εξωτερικού θα εκτοξευθούν στα επίπεδα του 65% του συνολικού κύκλου εργασιών με αυτές του εσωτερικού να περιορίζονται στο 35%. Όπως εξηγεί η διαφορά αυτή αφορά στην κατάρρευση της ελληνικής αγοράς που αγγίζει το σύνολο του κλάδου των γαλακτοκομικών. «Μπορεί κάποιες αγορές του εξωτερικού να εμφανίζουν πτώση της τάξης του 4%, όμως στην Ελλάδα υπάρχουν βασικές κατηγορίες γαλακτοκομικών που κινούνται καθοδικά κατά 20%. Σε έναν όμιλο σαν τον δικό μας που έχει σαφή εξαγωγικό προσανατολισμό η μικρή αυτή μείωση στο εξωτερικό μπορεί εκμηδενιστεί ή να γυρίσει και σε θετικές πωλήσεις αν π.χ. προστεθεί μία ακόμη αγορά ή μία μεγάλη συμφωνία» εξηγεί.
Τέλος, σε ό,τι αφορά στο επενδυτικό πρόγραμμα, αυτό έχει να κάνει κυρίως με τις αγορές της Κύπρου και της Βουλγαρίας. Στις δύο αυτές χώρες θα δώσει βάρος την επόμενη διετία ο όμιλος, καθώς στην μεν Κύπρο αναμένεται στις αρχές του 2024 να λειτουργήσει το εργοστάσιο παραγωγής χαλουμιού που έχει στόχο τόσο την εγχώρια αγορά όσο και τις εξαγωγές, ενώ στη Βουλγαρία το βάρος πέφτει στην ενοποίηση της πρόσφατα εξαγορασθείσας από την ΔΕΛΤΑ Τροφίμων, UMC με την TYRBUL που διαθέτει εδώ και δεκαετίες ο όμιλος των αδελφών Σαράντη στη γειτονική χώρα.