Γ.Δ.
1392.09 -0,40%
ACAG
-0,56%
5.34
BOCHGR
0,00%
4.38
CENER
0,00%
8.24
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,33%
8.19
NOVAL
-0,44%
2.265
OPTIMA
+0,16%
12.78
TITC
+1,08%
37.5
ΑΑΑΚ
-9,82%
4.04
ΑΒΑΞ
+0,15%
1.38
ΑΒΕ
+1,98%
0.463
ΑΔΜΗΕ
-0,43%
2.34
ΑΚΡΙΤ
+0,73%
0.69
ΑΛΜΥ
-2,19%
3.58
ΑΛΦΑ
-1,66%
1.5365
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
+0,69%
9.51
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.9
ΑΤΕΚ
-9,86%
0.384
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
+2,37%
0.604
ΑΤΤΙΚΑ
-0,93%
2.12
ΒΙΟ
0,00%
5.17
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.74
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.375
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,11%
17.56
ΔΑΑ
-0,35%
7.952
ΔΑΙΟΣ
-5,46%
3.46
ΔΕΗ
-0,26%
11.72
ΔΟΜΙΚ
-2,18%
2.69
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,68%
0.298
ΕΒΡΟΦ
-0,72%
1.37
ΕΕΕ
+1,15%
33.48
ΕΚΤΕΡ
-0,42%
1.418
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
0,00%
1.97
ΕΛΛ
-0,75%
13.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,11%
1.638
ΕΛΠΕ
-0,07%
6.795
ΕΛΣΤΡ
+1,98%
2.06
ΕΛΤΟΝ
+2,24%
1.828
ΕΛΧΑ
+1,11%
1.82
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,89%
1.12
ΕΤΕ
-2,64%
6.85
ΕΥΑΠΣ
+0,64%
3.15
ΕΥΔΑΠ
-0,52%
5.72
ΕΥΡΩΒ
-1,67%
2.006
ΕΧΑΕ
-1,04%
4.265
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.53
ΙΚΤΙΝ
-2,44%
0.3
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.745
ΙΝΚΑΤ
+0,64%
4.72
ΙΝΛΙΦ
-0,70%
4.26
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.88
ΙΝΤΕΚ
-0,35%
5.62
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
+1,48%
1.03
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.62
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+1,71%
1.19
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+1,35%
1.5
ΚΟΡΔΕ
+6,33%
0.42
ΚΟΥΑΛ
+0,59%
1.016
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.56
ΚΡΙ
-2,79%
13.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+2,39%
0.944
ΛΑΒΙ
-1,38%
0.716
ΛΑΜΔΑ
-1,65%
7.16
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.74
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
-0,50%
2
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-0,83%
3
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,45%
19.04
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,41%
2.455
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,33%
24.28
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.68
ΜΠΡΙΚ
-1,44%
2.06
ΜΠΤΚ
-8,06%
0.57
ΜΥΤΙΛ
-0,19%
31.34
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
-1,97%
0.249
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,96%
21
ΟΛΠ
-0,17%
29.95
ΟΛΥΜΠ
-1,30%
2.27
ΟΠΑΠ
+1,57%
15.54
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+0,13%
15.03
ΟΤΟΕΛ
-0,39%
10.2
ΠΑΙΡ
+2,05%
0.994
ΠΑΠ
0,00%
2.33
ΠΕΙΡ
-1,93%
3.56
ΠΕΡΦ
-0,38%
5.26
ΠΕΤΡΟ
0,00%
7.78
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.955
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
-4,00%
0.24
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
-0,81%
6.15
ΠΡΟΦ
-1,37%
5.03
ΡΕΒΟΙΛ
-1,90%
1.55
ΣΑΡ
-1,11%
10.7
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-2,11%
0.324
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,36%
5.62
ΣΠΙ
-0,40%
0.502
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
19.79
ΤΖΚΑ
0,00%
1.41
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,49%
1.612
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,84%
3.54
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Γιατί η Ελλάδα γεμίζει με αλυσίδες από Ανατολική Ευρώπη και Τουρκία

Με την πολωνική Pepco να μετράει μέσα σε μία εβδομάδα από την έλευσή της, ήδη δύο καταστήματα στην Ελλάδα και την ομοεθνή Sinsay να ανακοινώνει την είσοδό της στην χώρα μας στις αρχές του 2023 προστίθεται ένας ακόμη κρίκος – χώρα από την Ανατολική Ευρώπη που επεκτείνεται στην ελληνική αγορά τα τελευταία χρόνια. Κάποιες πιο δυναμικά και κάποιες πιο αθόρυβα ήδη έχουν «βάλει πινέζα» στην Ελλάδα αλυσίδες από Σερβία, Βουλγαρία, αλλά και την γειτονική Τουρκία.

Ιδιαίτερα από Τουρκία το τελευταίο διάστημα έχουμε την επέκταση με τρεις αλυσίδες στον χώρο της ένδυσης: την LC Waikiki που αριθμεί 10 καταστήματα ήδη, της αλυσίδας γυναικείων εσωρούχων Penti με δύο σημεία (Θεσσαλονίκη, Αλεξανδρούπολη) και της Vakko που είναι προ των πυλών. Πέρα από τον χώρο της ένδυσης τουρκικές εταιρείες που έχουν παρουσία στην Ελλάδα είναι η English Home και Madame Coco στα είδη σπιτιού και μέσω αντιπροσώπων στον χώρο του παιδικού επίπλου η Cilek και στα στρώματα και τα έπιπλα η Istikbal.

Οι Βαλκάνιοι

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει ότι στην Ελλάδα την τελευταία τριετία έχουν αναπτυχθεί αλυσίδες που ξεκινούν από γειτονικές χώρες με μικρότερο πληθυσμό από ότι η Ελλάδα όπως είναι η Σερβία και η Βουλγαρία. Από τις περιπτώσεις που ξεχωρίζουν είναι η σέρβικη Lilly Drogerie η οποία δραστηριοποιείται μεταξύ των άλλων στον χώρο των παραφαρμακευτικών και των καλλυντικών ευρείας διανομής. Η αλυσίδα που ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2021 από την Πειραιά αριθμεί μέσα σε ένα χρόνο ήδη επτά καταστήματα στην Αθήνα ενώ προχωρά και σε περαιτέρω εξάπλωση.

Στον χώρο της αθλητικής ένδυσης λίγο πριν την έλευση της πανδημίας, τον Σεπτέμβριο του 2019, εισήλθε η βουλγαρική Sport Depot ξεκινώντας από την Θεσσαλονίκη στο εμπορικό κέντρο Limani σε ένα κατάστημα 2.600 τ.μ. Σήμερα, διαθέτει τέσσερα καταστήματα καθώς έχει επεκταθεί μέσω franchise σε Κατερίνη, Πάρο και Κω. Στην ίδια κατηγορία αλλά πιο δυναμική σε επέκταση και μεγέθη είναι η σέρβικη Sport Vision η οποία πέρα από το ομώνυμο σήμα δραστηριοποιείται στην Ελλάδα και με το σήμα BuzzΉδη στον περίπου ένα χρόνο παρουσίας διαθέτει 8 σημεία.

Γιατί Ελλάδα

Για τις περισσότερες από τις παραπάνω εταιρείες – βασική εξαίρεση είναι η LC Waikiki – η Ελλάδα αποτελεί αν όχι την πρώτη, μία από τις πρώτες, χώρες που αποκτούν παρουσία με φυσικό κατάστημα στην Δυτική Ευρώπη. Δύο είναι οι βασικοί λόγοι με τον πρώτο να έχει να κάνει με την γεωγραφική θέση. Ειδικά για τις δύο πολωνικές που έχουν εξαντλήσει τις αγορές της Ανατολικής Ευρώπης, η Ελλάδα είναι απλά η γεωγραφική συνέχεια προς τον νότο ώστε να καλύψουν την περιοχή πριν επεκταθούν στην υπόλοιπη Δυτική Ευρώπη. Ιδιαίτερα μετά το πάγωμα των δραστηριοτήτων τους σε Ρωσία και – σε μικρότερο βαθμό – σε Ουκρανία η επέκταση στην Δυτική Ευρώπη με αρχή από την Ελλάδα, είναι σχεδόν μονόδρομος.

Ο δεύτερος λόγος έχει να κάνει με οικονομικά στοιχεία. Σε επίπεδο επέκτασης τα ενοίκια στην Ελλάδα είναι σαφώς πιο οικονομικά σε σχέση με άλλες αγορές της Δυτικής Ευρώπης κάτι που καθιστά το ρίσκο της επέκτασης πιο χαμηλό. Αντίστοιχα και το μισθολογικό κόστος είναι χαμηλότερο, ενώ και το εισόδημα των Ελλήνων είναι πιο κοντά σε αυτό των αγορών που ήδη δραστηριοποιούνται. 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!