THEPOWERGAME
Ένα περίπου χρόνο μετά από την ανακοίνωση της έλευσης της στην Ελλάδα, η πολωνική αλυσίδα Pepco, ανοίγει αύριο επίσημα για το αθηναϊκό κοινό το πρώτο της κατάστημα στην οδό Πειραιώς, στο Piraeus Retail Park. Η κίνηση αυτή αποτελεί ουσιαστικά την αφετηρία ενός δρόμου ταχύτητας, καθώς η αλυσίδα φημίζεται για τους γοργούς ρυθμούς ανάπτυξης της στις αγορές που τοποθετείται. Στο επόμενο δίμηνο έχει σαφή οδικό χάρτη για τα έξι πρώτα, από αυτά – δύο, θα είναι σε κοινούς χώρους με την αλυσίδα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης, ενώ τον τελευταίο μήνα του χρόνου τα στελέχη της εκτιμούν ότι θα προστεθούν τουλάχιστον τρία ακόμη καθώς έχουν υπογραφεί οι αντίστοιχες μισθώσεις ακινήτων.
Φρενήρεις ρυθμοί
Πριν αναφερθούμε στα της επέκτασης της Pepco στην Ελλάδα αξίζει να γίνει μία αναφορά στο τι ακριβώς είναι η αλυσίδα και το πόσο γρήγορα επεκτείνεται στις αγορές στις οποίες εισέρχεται. Ξεκίνησε, πριν από 2004, στην Πολωνία με 14 καταστήματα και για μία δεκαετία αναπτύσσονταν μόνο εντός της χώρας. Από το 2013 οπότε και επεκτάθηκε σε Τσεχία και Σλοβακία ξεκίνησε έναν μαραθώνιο σε ρυθμούς σπριντ. Το κατάστημα Νο 1.000 άνοιξε το 2016 και τέσσερα χρόνια αργότερα τα διπλασίασε φθάνοντας τα 2.000. Η πανδημία δεν φαίνεται να επηρέασε τους ρυθμούς ανάπτυξης με αποτέλεσμα να διαθέτει σήμερα 3.000 καταστήματα σε 16 χώρες της Ευρώπης με την Ελλάδα να γίνεται η 17η και η Πορτογαλία η 18η την προσεχή Άνοιξη. Δύο ακόμη εντυπωσιακά νούμερα είναι ότι απασχολεί σήμερα 24.000 εργαζόμενους και τα EBITDA του ομίλου, που είναι εισηγμένος στο χρηματιστήριο της Βαρσοβίας ανήλθαν σε 457 εκατ. ευρώ το 2021.
Μικρογραφία των Jumbo
H Pepco προσφέρει μια ευρεία γκάμα προϊόντων που ανήκουν σε περίπου 500 κατηγορίες. Από αυτές το 60% τα ρούχα, και κυρίως τα παιδικά, αποτελούν το 60% του διαθέσιμου εμπορεύματος. Σύμφωνα με όσα ανέφεραν στελέχη της εταιρείας στη χθεσινή Συνέντευξη Τύπου με αφορμή την είσοδο στην Ελλάδα, κάτι παραπάνω από το 1/3 των πωλήσεων (36%) αφορούν παιδική ένδυση, 24% οικιακό εξοπλισμό και 19% γυναικεία ένδυση και αξεσουάρ. Μικρότερες κατηγορίες είναι τα παιχνίδια, η ανδρική ένδυση και τα εποχικά είδη. Ουσιαστικά πρόκειται για μία μικρογραφία των Jumbo – τα καταστήματα είναι της τάξης των 550 τ.μ. – με περισσότερη βαρύτητα στο παιδικό ένδυμα. Αξίζει να αναφερθεί ότι υπάρχουν εμπορικά στοιχεία και από τα Jumbo καθώς θα υπάρχουν προϊόντα bazaar που θα ανανεώνονται κάθε εβδομάδα.
Το προφίλ του καταναλωτή που επισκέπτεται τα καταστήματα Pepco είναι γυναίκες ηλικίας λίγο πριν τα 40% με ένα ή δύο παιδιά. To 92% αυτών κάνει χρήση του ιντερνετ και το 55% έχει παιδιά ηλικίας 14 ετών ή νεότερα. Στις αγορές που δραστηριοποιείται ποσοστό άνω του 90% των γυναικών γνωρίζουν την ύπαρξη των Pepco. Περίπου 66% σχεδιάζει την επίσκεψη του σε κατάστημα της αλυσίδας ενώ η Pepco έχει φανατικό κοινό καθώς οι επισκέψεις επαναλαμβάνονται 3,5 φορές τον μήνα.
Τα πρώτα καταστήματα στην Ελλάδα
Μετά από το κατάστημα της Πειραιώς που όπως προαναφέρθηκε θα ανοίξει αύριο, στα νότια προάστια έχουν προγραμματιστεί και τα δεύτερα εγκαίνια για την επόμενη Πέμπτη 13 Οκτωβρίου δίπλα στο υπερμάρκετ της Σκλαβενίτης στην Πέτρου Ράλλη. Σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας στο μέλλον θα υπάρξουν και άλλου τέτοιου είδους «συγκατοικήσεις» καθώς συνηθίζεται στο εξωτερικό η Pepco να ανοίγει καταστήματα δίπλα σε σούπερ μάρκετ, πέρα από τα εμπορικά κέντρα και τα εμπορικά πάρκα.
Το τρίτο κατάστημα θα ανοίξει στην Λάρισα και θα ακολουθήσουν ένα ακόμη στο Ίλιον και δύο στην Θεσσαλονίκη έως το τέλος Νοεμβρίου. Η συνέχεια έχει επέκταση στα βόρεια προάστια της Αθήνας με κατάστημα στο Μαρούσι καθώς και στην Ηλιούπολη ενώ η διοίκηση της αλυσίδας κρατάει κλειστά τα χαρτιά της για τα επόμενα σημεία καθώς και για τον αριθμό των καταστημάτων που θα ανοίξουν το 2023. Σύμφωνα με τα στελέχη της εταιρείας δεν υπάρχει στόχος να ενεργοποιηθεί το επόμενο διάστημα το e-shop καθώς προτεραιότητα είναι να μάθουν οι Έλληνες τα φυσικά καταστήματα της αλυσίδας. Αξίζει να αναφερθεί ότι τα καταστήματα που θα ανοίξουν στην Ελλάδα θα παρέχουν την δυνατότητα στους πελάτες να κάνουν self check out μέσα από τα σχετικά ταμεία.
Η Ελλάδα βασική αγορά για τον όμιλο
Με αφορμή την είσοδο στην ελληνική αγορά η Anca Radu, Διευθύντρια Λιανικής Πώλησης της Pepco για τη Νότια Ευρώπη, δήλωσε: «Το λανσάρισμα της Pepco στην Ελλάδα αποτελεί σημαντικό μέρος του εν εξελίξει προγράμματος επέκτασης των καταστημάτων μας – του μεγαλύτερου μοχλού δημιουργίας αξίας του Ομίλου – και εδραιώνει περαιτέρω τη θέση μας στην ευρωπαϊκή αγορά. Ανυπομονούμε να διασφαλίσουμε ότι οι καταναλωτές στην Ελλάδα μπορούν επίσης να έχουν μεγαλύτερη προσβασιμότητα στις κορυφαίες προτάσεις μας στην αγορά και στην ευρεία γκάμα ποιοτικών προϊόντων που προσφέρουμε».
Από την πλευρά του ο Bogdan Grigoriu, Operations Manager της Pepco για τη Βουλγαρία, την Ελλάδα και τη Ρουμανία, δήλωσε: «Το άνοιγμα του καταστήματος στην Ελλάδα έρχεται μετά από μια εκτενή έρευνα αγοράς σε όλη τη χώρα και είμαστε βέβαιοι ότι η υπόσχεσή μας για ποιότητα, ελκυστικές τιμές και βραβευμένη εξυπηρέτηση πελατών θα χτιστεί πάνω στην επιτυχία των σχεδίων επέκτασης της Pepco και θα αποδειχτεί δημοφιλής στους Έλληνες πελάτες μας – καθώς η χώρα αποτελεί βασική αγορά για τον Όμιλο».