Γ.Δ.
1432.6 -0,24%
ACAG
-0,84%
5.9
CENER
-0,10%
9.92
CNLCAP
0,00%
6.9
DIMAND
+0,10%
9.88
NOVAL
0,00%
2.71
OPTIMA
-0,50%
12.02
TITC
-0,90%
32.95
ΑΑΑΚ
0,00%
5.5
ΑΒΑΞ
-1,87%
1.366
ΑΒΕ
0,00%
0.451
ΑΔΜΗΕ
+0,24%
2.125
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.81
ΑΛΜΥ
+0,52%
2.88
ΑΛΦΑ
-0,31%
1.589
ΑΝΔΡΟ
-0,92%
6.44
ΑΡΑΙΓ
-0,63%
10.98
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-3,38%
7.44
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
-0,47%
8.56
ΑΤΤ
-1,92%
8.16
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,01%
6
ΒΙΟΚΑ
+3,00%
2.06
ΒΙΟΣΚ
-1,49%
1.655
ΒΙΟΤ
0,00%
0.238
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
+0,85%
2.36
ΓΕΒΚΑ
+0,93%
1.635
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,11%
17.66
ΔΑΑ
-0,61%
7.8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
+0,26%
11.6
ΔΟΜΙΚ
+0,15%
3.395
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,92%
0.329
ΕΒΡΟΦ
+0,31%
1.595
ΕΕΕ
+0,69%
32.02
ΕΚΤΕΡ
-2,04%
1.92
ΕΛΒΕ
0,00%
5.6
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
+1,09%
13.85
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,43%
2.07
ΕΛΠΕ
-0,56%
7.1
ΕΛΣΤΡ
-1,81%
2.17
ΕΛΤΟΝ
+1,29%
1.724
ΕΛΧΑ
+0,44%
1.834
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.12
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-1,20%
1.24
ΕΤΕ
-0,42%
8.118
ΕΥΑΠΣ
-2,15%
3.18
ΕΥΔΑΠ
-2,48%
5.51
ΕΥΡΩΒ
-0,62%
2.077
ΕΧΑΕ
-0,75%
4.625
ΙΑΤΡ
-1,23%
1.6
ΙΚΤΙΝ
-1,17%
0.3795
ΙΛΥΔΑ
-0,58%
1.71
ΙΝΚΑΤ
-0,19%
5.17
ΙΝΛΙΦ
-0,61%
4.86
ΙΝΛΟΤ
+1,77%
1.148
ΙΝΤΕΚ
-0,85%
5.8
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.44
ΙΝΤΕΤ
-1,20%
1.235
ΙΝΤΚΑ
-0,80%
3.115
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
-1,34%
1.47
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
-1,65%
1.49
ΚΟΡΔΕ
+0,22%
0.457
ΚΟΥΑΛ
-1,17%
1.18
ΚΟΥΕΣ
-0,38%
5.25
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,23%
12.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.75
ΚΥΡΙΟ
-3,06%
1.11
ΛΑΒΙ
+0,59%
0.854
ΛΑΜΔΑ
-0,98%
7.07
ΛΑΜΨΑ
0,00%
39
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.94
ΛΕΒΚ
0,00%
0.278
ΛΕΒΠ
0,00%
0.262
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
-0,69%
1.44
ΛΟΥΛΗ
-1,12%
2.64
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.704
ΜΕΒΑ
-4,57%
3.76
ΜΕΝΤΙ
-1,24%
2.39
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.6
ΜΙΓ
0,00%
3.45
ΜΙΝ
+4,17%
0.625
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-2,58%
21.14
ΜΟΝΤΑ
+1,55%
3.92
ΜΟΤΟ
+0,96%
2.63
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,88%
22.6
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,28%
3.55
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
+1,34%
34.9
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
0,00%
0.85
ΞΥΛΚ
+1,51%
0.269
ΞΥΛΠ
-3,66%
0.368
ΟΛΘ
+0,97%
20.9
ΟΛΠ
+1,34%
26.4
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.39
ΟΠΑΠ
-0,25%
16.15
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.845
ΟΤΕ
-2,14%
14.62
ΟΤΟΕΛ
-1,96%
11
ΠΑΙΡ
-1,94%
1.01
ΠΑΠ
-0,41%
2.42
ΠΕΙΡ
+1,88%
3.894
ΠΕΡΦ
0,00%
6.7
ΠΕΤΡΟ
+1,00%
8.1
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.97
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
0,00%
0.228
ΠΡΕΜΙΑ
+0,32%
1.24
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-1,51%
4.58
ΡΕΒΟΙΛ
+5,22%
1.915
ΣΑΡ
-0,78%
10.12
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,52%
0.335
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.645
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.52
ΣΠΙ
-1,52%
0.65
ΣΠΥΡ
0,00%
0.132
ΤΕΝΕΡΓ
+0,10%
19.16
ΤΖΚΑ
0,00%
1.345
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.2
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.9
ΦΡΙΓΟ
-2,75%
0.212
ΦΡΛΚ
+1,74%
3.81
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.64

Κρι-Κρι: Συρρίκνωση των κερδών και χαμένες προσδοκίες των επενδυτών

Στις αρχές του χρόνου, οι αναλυτές θεωρούσαν και πολλοί από αυτούς συνιστούσαν στους επενδυτές χτίσουν θέση στη μετοχή της σερραϊκής γαλακτοβιομηχανίας του Παναγιώτη Τσινάβου Κρι Κρι, εμφανιζόμενοι βέβαιοι πως δεν πρόκειται να επηρεαστεί από τις τρέχουσες εξελίξεις, πληθωρισμό και ενεργειακό κόστος.

Μάλιστα στο α΄ τρίμηνο, σε έκθεση της Pantelakis γινόταν λόγος για το εξής: «Τα χειρότερα πέρασαν, καθώς οι πωλήσεις παγωτού ανακάμπτουν και η τιμολόγηση θα παράσχει ισχυρή στήριξη του μικτού περιθωρίου κέρδους το δεύτερο τρίμηνο.

Αντιμέτωπη με τις αυξημένες πληθωριστικές πιέσεις, η Κρι Κρι ανακοίνωσε αδύναμα αποτελέσματα για το πρώτο τριμήνο, καθώς τα καθαρά κέρδη υποχώρησαν κατά 84% σε ετήσια βάση στα €0,45 εκατ. από €2,8 εκατ. πριν από ένα χρόνο».

Παρά ταύτα, η τελική γραμμή του ισολογισμού της Κρι-Κρι για το εφετινό, πρώτο εξάμηνο, μάλλον διέψευσε τις εκτιμήσεις. Και τούτο γιατί τα καθαρά κέρδη της σερραϊκής γαλακτοβιομηχανίας, που έχει πάρει το όνομά της απ’ το κρητικό αγριοκάτσικο, υποχώρησαν κατά 59,6%. Από τα περσινά 10,05 εκατ. ευρώ, προσγειώθηκαν τώρα στα 4,056 εκατ. ευρώ.

Την ίδια ώρα, πέτυχε αύξηση πωλήσεων κατά 18,7%. Κάπου 13,2 εκατ. ευρώ περισσότερα, σε απόλυτα νούμερα. Την ίδια στιγμή, ενισχύθηκε ραγδαία και η διεθνοποιημένη, επιχειρηματικής της εμβέλεια. Με τις εξαγωγές να «τρέχουν» με 23,2%, φτάνοντας να αντιστοιχούν στο 45,8% του συνολικού κύκλου εργασιών.

Στη χρηματιστηριακή αγορά, ο απόηχος είναι εξόχως αρνητικός

Πλην όμως, στη χρηματιστηριακή αγορά, ο απόηχος είναι εξόχως αρνητικός. Από την αρχή της χρονιάς, η μετοχή έχει χάσει το 40,5% της αξίας της, αφού από τα 8,5 ευρώ η τιμή της βρέθηκε την Παρασκευή στα 5,06 ευρώ. Με τον συνυπολογισμό του μερίσματος (0,20 ευρώ ανά μετοχή πρo φόρου) οι εφετινές απώλειες για την Κρι-Κρι είναι 39%. Υπερτριπλάσιες από εκείνες του Γενικού Δείκτη.

Για ποιον λόγο, όμως, αντιστράφηκε η εικόνα στις οικονομικές επιδόσεις της εταιρείας, η τρέχουσα χρηματιστηριακή αξία της οποίας είναι στα 167,3 εκατ. ευρώ;
Η γαλακτοβιομηχανία, που έχει στο «τιμόνι» της τον 65χρονο Παναγιώτη Τσινάβο, πληρώνει «το μάρμαρο» της εκτίναξης των τιμών, στις πρώτες ύλες, την ενέργεια και τα μεταφορικά κόστη.

Γιατί μπορεί ο τζίρος των πωλήσεων να ανέβηκε σημαντικά στο πρώτο εξάμηνο της εφετινής χρονιάς, αλλά ακόμη περισσότερο ανέβηκε το κόστος των πωληθέντων, καθώς έκανε άλμα της τάξεως του 41,2% μεταφραζόμενο σε 19,1 εκατ. ευρώ υψηλότερα κόστη.

Ο άμεσος αντίκτυπος όλων αυτών ήταν ο δραστικός περιορισμός του περιθωρίου μικτού κέρδους της Κρι Κρι, που έπεσε στο 22,3%, από 35% στο αντίστοιχο περυσινό χρονικό διάστημα.

Έξοδα ενέργειας και διανομών

Όπως προκύπτει από τη λογιστική κατάσταση, το ενεργειακό κόστος της Κρι-Κρι διαμορφώθηκε στα 3,4 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας άνοδο 169,9% σε σχέση με τα 1,26 εκατ. ευρώ που ήταν το ίδιο κόστος, της αντίστοιχης περσινής περιόδου. Είναι χαρακτηριστικό ότι η γαλακτοβιομηχανία των Σερρών ξόδεψε στο εφετινό, πρώτο εξάμηνο για τις ενεργειακές ανάγκες, παραπάνω από ότι σε ολόκληρο το 2021. Τότε, τα ενεργειακά κόστη ήταν 3,35 εκατ. ευρώ, έναντι των 1,964 εκατ. ευρώ του 2020…
Πέραν του ενεργειακού, αυξημένα κατά 25,1% ήταν τα εφετινά έξοδα μεταφορών και διανομών, που έφτασαν στα 4,031 εκατ. ευρώ.

Ακόμη πιεστικότερα από πλευράς μεγέθους, ήταν τα κόστη των πωληθέντων προϊόντων της Κρι-Κρι που από τα 39,8 εκατ. ευρώ «πέταξαν» στα 56,6 εκατ. ευρώ. Ενώ από την άλλη πλευρά, μια σειρά από έξοδα, όπως η μισθοδοσία των εργαζόμενων, η διαφήμιση και οι αποσβέσεις, δεν είχαν ουσιώδεις μεταβολές.
Η εταιρεία μετακύλησε μέρος της αύξησης του κόστους της στις τιμές των προϊόντων.

Οι ανατιμήσεις πραγματοποιήθηκαν σταδιακά, σε τρείς κύκλους. Με τις τελευταίες να εφαρμόζονται από τον Αύγουστο ή το Σεπτέμβριο. Χωρίς δηλαδή να αποτυπώνονται στα μεγέθη του εφετινού εξαμήνου. Όπου στον τομέα του παγωτού η αύξηση των πωλήσεων κατά 3,8 εκατ. ευρώ (21,2%) ήταν απόρροια κατά 75% της ενίσχυσης του όγκου διάθεσης του προϊόντος και κατά 25% των αυξήσεων στις τιμές.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!