Γ.Δ.
1480.23 -0,15%
ACAG
+0,51%
5.89
CENER
-0,31%
9.67
CNLCAP
+0,71%
7.1
DIMAND
+0,90%
8.97
NOVAL
0,00%
2.77
OPTIMA
+0,83%
12.2
TITC
0,00%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
-1,09%
1.448
ΑΒΕ
+4,16%
0.476
ΑΔΜΗΕ
+0,67%
2.27
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+0,33%
3.08
ΑΛΦΑ
+0,12%
1.7245
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.62
ΑΡΑΙΓ
-1,60%
11.7
ΑΣΚΟ
+1,79%
2.84
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
+1,76%
9.26
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,17%
5.97
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+2,53%
1.42
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
+0,85%
2.38
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,88%
17.94
ΔΑΑ
-0,98%
7.92
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
+1,74%
11.7
ΔΟΜΙΚ
+7,01%
3.895
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+3,87%
1.61
ΕΕΕ
-0,36%
33.1
ΕΚΤΕΡ
-0,46%
4.3
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+1,78%
2.29
ΕΛΛ
-0,36%
13.9
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,24%
2.085
ΕΛΠΕ
-0,79%
7.56
ΕΛΣΤΡ
-0,44%
2.24
ΕΛΤΟΝ
+0,46%
1.76
ΕΛΧΑ
-0,53%
1.882
ΕΝΤΕΡ
+1,00%
8.08
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,16%
1.31
ΕΤΕ
+0,43%
8.45
ΕΥΑΠΣ
-0,30%
3.36
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.78
ΕΥΡΩΒ
-0,49%
2.229
ΕΧΑΕ
-0,83%
4.78
ΙΑΤΡ
-0,86%
1.725
ΙΚΤΙΝ
-1,19%
0.414
ΙΛΥΔΑ
+5,78%
1.83
ΙΝΚΑΤ
+0,20%
5
ΙΝΛΙΦ
+0,39%
5.16
ΙΝΛΟΤ
-0,79%
1.25
ΙΝΤΕΚ
+0,49%
6.1
ΙΝΤΕΡΚΟ
-1,61%
2.44
ΙΝΤΕΤ
-0,79%
1.25
ΙΝΤΚΑ
-0,59%
3.39
ΚΑΡΕΛ
-0,59%
336
ΚΕΚΡ
-3,32%
1.455
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,33%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-1,21%
0.491
ΚΟΥΑΛ
-0,17%
1.196
ΚΟΥΕΣ
+1,31%
5.4
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,32%
11.5
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+3,48%
1.19
ΛΑΒΙ
+0,67%
0.9
ΛΑΜΔΑ
+0,14%
7.42
ΛΑΜΨΑ
-1,64%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,73%
1.38
ΛΟΥΛΗ
+0,75%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,87%
2.72
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,07%
3.69
ΜΙΝ
+2,54%
0.605
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,51%
23.7
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.7
ΜΟΤΟ
+0,71%
2.83
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-1,90%
24.72
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.975
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
-0,27%
36.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+0,22%
0.932
ΞΥΛΚ
+1,81%
0.281
ΞΥΛΠ
-3,76%
0.41
ΟΛΘ
-0,94%
21
ΟΛΠ
0,00%
27.55
ΟΛΥΜΠ
+0,39%
2.59
ΟΠΑΠ
+0,12%
16.03
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,22%
0.897
ΟΤΕ
-0,07%
14.54
ΟΤΟΕΛ
+0,85%
11.8
ΠΑΙΡ
-0,45%
1.095
ΠΑΠ
-0,84%
2.35
ΠΕΙΡ
-1,73%
3.92
ΠΕΤΡΟ
+0,23%
8.88
ΠΛΑΘ
+1,65%
4.315
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
+0,39%
5.2
ΡΕΒΟΙΛ
+5,91%
2.06
ΣΑΡ
-0,36%
11.14
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,16%
0.349
ΣΙΔΜΑ
+0,90%
1.69
ΣΠΕΙΣ
-0,87%
6.84
ΣΠΙ
+2,10%
0.68
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
+1,75%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,37%
1.628
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+0,63%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
-0,12%
4.07
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Το τοπίο των αυτοκινητοβιομηχανιών στην ΕΕ

Εμπορικό ετήσιο πλεόνασμα 79,5 δισ. ευρώ και 375 δισ. ευρώ σε φορολογία έδωσε ο κλάδος του αυτοκινήτου στις κυβερνήσεις των μεγάλων αγορών της Ευρώπης, επιβεβαιώνοντας ότι αποτελεί μια από τις βασικές ατμομηχανές της οικονομίας. Παράλληλα έχουν γίνει επενδύσεις 59 δισ. ευρώ, υποδηλώνοντας ότι ο κλάδος θα συνεχίσει να παίζει και τα επόμενα χρόνια πρωταγωνιστικό ρόλο.

Όλα αυτά όταν δρομολογείται η μετάβαση προς την κινητικότητα μηδενικών εκπομπών. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυξάνονται συνεχώς και όλες οι εταιρείες στρέφονται προς αυτή την κατεύθυνση. Η καλύτερη απόδειξη είναι ότι το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνεχώς αυξάνεται, αγγίζοντας το 10% το 2021 και έχοντας ισχυρές ενδείξεις ανόδου για φέτος. Όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες θέλουν να υλοποιήσουν την Πράσινη Συμφωνία, εφαρμόζοντας μια σειρά από επιχειρηματικές στρατηγικές και στοχεύοντας στην επίτευξη μικρότερου συνολικού αποτυπώματος και εκπομπών ρύπων.

Όπως αποδείχθηκε στην πρόσφατη Έκθεση Αυτοκινήτου του Ανόβερου, οι περισσότερες κατασκευάστριες εταιρείες έδειξαν μια σειρά από μοντέλα μηδενικών ρύπων, ενώ συνεχίζουν να κάνουν συμφωνίες για μείωση του αποτυπώματος των πρώτων υλών που χρησιμοποιούν. Αρκετές μετέχουν ή εξαγοράζουν εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε αυτό το κομμάτι, προκειμένου να έχουν τον απόλυτο έλεγχο και τον πρώτο λόγο στις μελλοντικές αποφάσεις.

«Αν θέλουμε να επιτύχουμε τους κλιματικούς μας στόχους, η Ευρώπη πρέπει να εξασφαλίσει στρατηγική πρόσβαση στις πρώτες ύλες που απαιτούνται για την ηλεκτροκίνηση. Οι εταιρείες μετασχημαρτίζονται προς όφελος του περιβάλλοντος», αναφέρει μεταξύ άλλων η γενική διευθύντρια της Ένωσης Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), Sigrid de Vries.

Από τη άλλη τα τελευταία στοιχεία που έχουν να κάνουν με την οδική ασφάλεια δείχνουν ότι η ΕΕ εδραιώνει τη θέση της με ετήσια μείωση των θανάτων από τροχαία ατυχήματα. Από την μία τα συστήματα ασφαλείας των αυτοκινήτων, και από την άλλη η ανάλογη παιδεία δίνουν λύση στο μεγάλο πρόβλημα. Ωστόσο, η προσπάθεια των αυτοκινητοβιομΗχανιών συνεχίζεται μέχρι να μην υπάρξει απολύτως κανένας θάνατος στους δρόμους.

Όσον αφορά την παραγωγή και τις πωλήσεις οχημάτων στην ΕΕ, η εικόνα δεν είναι καλή. Η παραγωγή οχημάτων δέχτηκε άλλο ένα χτύπημα το 2021 (-8%), καθώς οι ελλείψεις εφοδιασμού συνεχίζουν να πάνε τις παραγωγές πίσω, δημιουργώντας πολύμηνες καθυστερήσεις στην παράδοση νέων οχημάτων. Ως αποτέλεσμα αυτής της επιβράδυνσης της παραγωγής, οι πωλήσεις νέων οχημάτων συνέχισαν την πτώση τους. Οι πωλήσεις των αυτοκινήτων στην ΕΕ μειώθηκαν σε 9,7 εκ. μονάδες το 2021 και αποτελεί σημείο προβληματισμού για το μέλλον.

Τέλος, άξιο λόγου είναι η μεγάλες μέσες ηλικίες των οχημάτων. Σήμερα η μέση ηλικία των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους δρόμους της ΕΕ είναι 12 ετών, των φορτηγών 14 έτη και των λεωφορείων 13 έτη.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!