THEPOWERGAME
Ο κύκλος Εργασιών της μητρικής Εταιρείας Ι. Κλουκίνας – Ι. Λάππας Α.Ε. κατά το α’ εξάμηνο του 2022 ανήλθε σε € 11.865.000 έναντι € 11.414.000, καταγράφοντας αύξηση 3,94% σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2021. Τα μικτά κέρδη της Εταιρείας διαμορφώθηκαν σε € 5.202.000 έναντι € 5.429.000, σημειώνοντας μικρή μείωση της τάξεως του 4,18% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021. Τα αποτελέσματα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε εταιρικό επίπεδο σε κέρδη € 1.475.000, έναντι κερδών € 2.918.000. Αντίστοιχα, τα αποτελέσματα προ φόρων και τόκων (EBIT) ανήλθαν σε εταιρικό επίπεδο σε κέρδη € 153.000, ενώ μετά από φόρους σε ζημίες € 183.000, έναντι κερδών € 1.014.000 σε σχέση με το α’ εξάμηνο του 2021.
Σε επίπεδο Ομίλου ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε € 13.092.000 έναντι € 12.669.000, αυξημένος κατά 3,34 % σε σχέση με το α’ εξάμηνο του 2021. Το μικτό κέρδος σημείωσε μείωση της τάξεως του 2,34% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021 και διαμορφώθηκε σε € 6.276.000 έναντι € 6.426.000 του α’ εξαμήνου του 2021. Τα αποτελέσματα προ φόρων τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) σε ενοποιημένο επίπεδο ανήλθαν σε κέρδη € 1.785.000, έναντι κερδών € 3.406.000. Τα αποτελέσματα προ φόρων και τόκων (ΕΒΙΤ)* ανήλθαν σε κέρδη € 23.000, ενώ μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας, ανήλθαν σε ζημίες ύψους € 412.000, έναντι κερδών € 962.000 κατά το α’ εξαμήνο του 2021.
Όσον αφορά στον Ενεργειακό Τομέα ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε € 544.000 έναντι € 569.000, μειωμένος κατά 4,51 % σε σχέση με το α’ εξάμηνο του 2021, ενώ τα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν κατά 4,16%, σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2021 και ανήλθαν σε ποσό ύψους € 295.000 έναντι € 283.000.
Οι λόγοι
Οι πωλήσεις της Εταιρείας κινήθηκαν ανοδικά, εντός των προβλέψεων της διοίκησης. Αξίζει να σημειωθεί πως η μεγάλη πίεση που δέχθηκε το μικτό περιθώριο κέρδους στην εμπορική δραστηριότητα, επηρεάζοντας αρνητικά τα αποτελέσματα του α’ εξαμήνου 2022, οφείλεται στη ραγδαία αύξηση του κόστους των πρώτων υλών και της ενέργειας, η οποία κλιμακώθηκε μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία. Επιπλέον, πρόσθετες πιέσεις προέκυψαν και από την υποχώρηση της ισοτιμίας του ευρώ έναντι του δολαρίου, καθώς και από την απόφαση της διοίκησης να μην μετακυλήσει στους καταναλωτές, εν μέσω της εμπορικής σεζόν, το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης αυτής. Παράλληλα, σημαντική ήταν και η πίεση που δέχτηκε το λειτουργικό κόστος από την αύξηση της ενέργειας και τις έντονα πληθωριστικές πιέσεις που συμπαρέσυραν το κόστος των ενοικίων και της μισθοδοσίας.
Σημειώνεται πως οι πωλήσεις του γ’ τριμήνου, ειδικότερα των μηνών Ιουλίου και Αυγούστου, κυμάνθηκαν στα ίδια επίπεδα με το αντίστοιχο διάστημα του 2021.
Αναφορικά με το δ’ τρίμηνο του 2022, η Διοίκηση του Ομίλου εκτιμά ότι θα υπάρξει επιβράδυνση σε επίπεδο κύκλου εργασιών, συγκριτικά με το α ’εξάμηνο του έτους, γεγονός αναμενόμενο, αν συνυπολογιστούν οι επιπτώσεις που βιώνουν οι καταναλωτές από την ενεργειακή κρίση και τις ακραίες αυξήσεις του κόστους ενέργειας, τις πληθωριστικές συνθήκες, καθώς και σειρά ανελαστικών δαπανών που επιβαρύνουν τον οικιακό προϋπολογισμό.
Το μικτό περιθώριο κέρδους των πωλήσεων εκτιμάται ότι θα παρουσιάσει βελτίωση σε σχέση με το α’ εξάμηνο, ως αποτέλεσμα διορθωτικών εμπορικών κινήσεων της διοίκησης όπως αναπροσαρμογών στους τιμοκαταλόγους και αφαίρεσης λιγότερων κερδοφόρων κωδικών από το προϊόντικό χαρτοφυλάκιο, αλλά και της αποκλιμάκωσης του κόστους στις θαλάσσιες μεταφορές.
Όσον αφορά στην ενεργειακή δραστηριότητα, η παραγωγή του β’ εξαμήνου στατιστικά εκτιμάται ότι θα ανέλθει στα 3 GWh (περίπου € 250.000 ), παρά το ότι καθοριστικός παράγοντάς για το τελικό αποτέλεσμα θα αποτελέσει η υδραυλικότητα του Φεβρουαρίου.
Επισημαίνεται πως η διοίκηση παρακολουθεί στενά και προσαρμόζεται στις αλλαγές που διαμορφώνονται σε όλες τις αγορές, αλλά και στις δυσμενέστερες συνθήκες, συγκριτικά με το α’ εξάμηνο του έτους, λαμβάνοντας μέτρα για να επιτύχει την όσο το δυνατόν καλύτερη οικονομική απόδοση, με παράλληλη διαχείριση των επιχειρησιακών κινδύνων που προκύπτουν. Παράλληλα, συνεχίζει να επενδύει στο ηλεκτρονικό εμπόριο, επανεξετάζοντας το σύνολο των σημείων πώλησης που διαθέτει και την κερδοφορία κάθε σημείου ξεχωριστά, με στόχο τον βέλτιστο χειρισμό, παράλληλα με τη διαχείριση του κόστους λειτουργίας, με γνώμονα τη συνεχή βελτιστοποίησή του.