Γ.Δ.
1482.43 +1,23%
ACAG
+0,51%
5.86
CENER
+0,94%
9.7
CNLCAP
-3,42%
7.05
DIMAND
-2,09%
8.89
NOVAL
+0,36%
2.77
OPTIMA
+1,17%
12.1
TITC
-0,16%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
+3,10%
1.464
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
-0,88%
2.255
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+3,19%
3.07
ΑΛΦΑ
+2,65%
1.7225
ΑΝΔΡΟ
+0,30%
6.62
ΑΡΑΙΓ
+0,59%
11.89
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-4,68%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,47%
8.64
ΑΤΤ
-25,41%
9.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,17%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,87%
5.98
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+4,92%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,44%
18.1
ΔΑΑ
+0,60%
7.998
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-0,35%
11.5
ΔΟΜΙΚ
+7,37%
3.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,31%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,65%
1.55
ΕΕΕ
+1,65%
33.22
ΕΚΤΕΡ
+5,62%
4.32
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+4,65%
2.25
ΕΛΛ
+0,36%
13.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,48%
2.09
ΕΛΠΕ
+1,33%
7.62
ΕΛΣΤΡ
-1,75%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-1,02%
1.752
ΕΛΧΑ
+2,05%
1.892
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,97%
1.295
ΕΤΕ
+1,37%
8.414
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+2,33%
2.24
ΕΧΑΕ
+1,15%
4.82
ΙΑΤΡ
0,00%
1.74
ΙΚΤΙΝ
+1,95%
0.419
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.99
ΙΝΛΙΦ
+1,18%
5.14
ΙΝΛΟΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΕΚ
+1,68%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,48%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
-2,31%
338
ΚΕΚΡ
-5,35%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,33%
1.505
ΚΟΡΔΕ
+2,05%
0.497
ΚΟΥΑΛ
-2,12%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+3,50%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,44%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,71%
1.15
ΛΑΒΙ
-0,67%
0.894
ΛΑΜΔΑ
-0,27%
7.41
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.6
ΛΑΝΑΚ
-2,06%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,11%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-0,23%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,14%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,06%
3.73
ΜΙΝ
-6,35%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,52%
23.58
ΜΟΝΤΑ
+5,71%
3.7
ΜΟΤΟ
+3,50%
2.81
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,55%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,50%
36.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+1,31%
0.93
ΞΥΛΚ
-0,72%
0.276
ΞΥΛΠ
+3,40%
0.426
ΟΛΘ
-0,47%
21.2
ΟΛΠ
+1,29%
27.55
ΟΛΥΜΠ
+2,38%
2.58
ΟΠΑΠ
+1,27%
16.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.899
ΟΤΕ
+2,83%
14.55
ΟΤΟΕΛ
+0,86%
11.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
+2,28%
3.989
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.86
ΠΛΑΘ
+4,30%
4.245
ΠΛΑΚΡ
+1,35%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,69%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
+2,37%
1.945
ΣΑΡ
+0,90%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,58%
0.345
ΣΙΔΜΑ
+0,90%
1.675
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
-0,60%
0.666
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,21%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
-3,67%
0.21
ΦΡΛΚ
+3,16%
4.075
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες πιέζουν για πράσινα ανταλλακτικά

Στροφή προς τη βιώσιμη κινητικότητα και σε μοντέλα μηδενικών ρύπων, επιχειρούν τα τελευταία χρόνια οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Από την άλλη, πολλοί προμηθευτές ανταλλακτικών έχουν ήδη πιεστεί από τον πληθωρισμό, τις τιμές ενέργειας και την αύξηση των πρώτων υλών, με αποτέλεσμα κάθε μήνα να καλούνται να λύσουν έναν γρίφο που έχει να κάνει με την σταθερότητα των τιμών ή και πολλές φορές με τη μείωση του κέρδους τους.

Γνωρίζουν πολύ καλά ότι αν δεν το πράξουν αυτό, ίσως τα επόμενα χρόνια να μην μπορούν να αντέξουν την πίεση των ανταγωνιστών. Έτσι επωμίζονται το επιπλέον κόστος, ενώ παράλληλα επιχειρούν να περάσουν στη νέα πραγματικότητα που δεν είναι άλλη από την μετατροπή των εξαρτημάτων και των ανταλλακτικών τους σε περισσότερα «πράσινα» προϊόντα.

Όλες οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν δεσμευτεί στην ΕΕ για πράσινους στόχους. Χρησιμοποιούν όλο και περισσότερα «πράσινα» υλικά καθώς μεταβαίνουν προς την ηλεκτροκίνηση. Η BMW για παράδειγμα, έχει βάλει πλάνο για τις μπαταρίες της και αναμένει από τους προμηθευτές χάλυβα και αλουμινίου να παράγουν υλικά κατασκευασμένα με χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, ενώ η Volvo στοχεύει σε 25% ανακυκλώσιμο πλαστικό στα αυτοκίνητά της μέχρι το 2025.

Κατά συνέπεια, πολλοί προμηθευτές πραγματοποιούν μεγάλες επενδύσεις για να αναβαθμίσουν τα ανταλλακτικά τους, χρησιμοποιώντας ανακυκλώσιμα υλικά και περισσότερο ανανεώσιμες πηγές ενέργειες.

Την ίδια στιγμή, πολλοί προμηθευτές αναφέρουν ότι δεν έχουν την πολυτέλεια να ανεβάσουν το κόστος των ανταλλακτικών που δίνουν στους κατασκευαστές, μετά από τις πιέσεις που δέχονται.

«Θα δούμε μια πραγματική μεγάλη αναταραχή τα επόμενα 5-10 χρόνια στην αλυσίδα εφοδιασμού αυτοκινήτων», αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας που ασχολείται με την έρευνα στον κλάδο του αυτοκινήτου, Auto Forecast Solutions και συνεχίζει: «Ζητείται από τους προμηθευτές να αναπτύξουν νέες τεχνολογίες για να υποστηρίξουν τα EV και να επενδύσουν σε μια πιο πράσινη εφοδιαστική αλυσίδα. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες λένε ότι, αν θέλετε να γίνετε μέρος αυτής της νέας πράσινης επανάστασης, δώστε μας την καλύτερη δυνατή τιμή για να μην πάω στον ανταγωνισμό σας».

Οι προμηθευτές αναγκάζονται να κάνουν μεγάλες επενδύσεις προκειμένου να μειώσουν το συνολικό αποτύπωμα, αλλά κυρίως για να μπορέσουν να είναι ανταγωνιστικοί. Για τη βρετανική εταιρεία Autins, η οποία είχε έσοδα περίπου 23 εκατομμύρια λίρες (26 εκατομμύρια δολάρια) το περσινό οικονομικό έτος, στοχεύει σε 100% ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, προκειμένου να κατεβάσει το λειτουργικό της κόστος. Η συγκεκριμένη εταιρεία προμηθεύει τη Volkswagen και τη Jaguar Land Rover ανακυκλώσιμο μονωτικό υλικό και αναγκάστηκε να κάνει επένδυση 50.000 λιρών.

Η εταιρεία κατασκευής πλαστικών και ελαστικών εξαρτημάτων Sigit, με ετήσια έσοδα περίπου 200 εκατομμυρίων δολαρίων, δαπάνησε 10 εκατομμύρια ευρώ το 2019-20 σε ένα ερευνητικό κέντρο στο Τορίνο όπου ανέπτυξε ένα ανακυκλώσιμο θερμοπλαστικό σύνθετο που είναι 90% ελαφρύτερο από το προηγούμενο μεταλλικό εξάρτημα. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Emanuele Buscaglione ανέφερε ότι τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας που ξεκίνησαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας «σκότωσαν τα περιθώριά μας και δημιούργησαν μεγάλη αναστάτωση στον κλάδο».

Η M. Busch, η οποία κατασκευάζει εξαρτήματα από χυτοσίδηρο (δισκόπλακες και κιβώτια ταχυτήτων) χρησιμοποιεί ανανεώσιμες πηγές ενέργειας για να αντικαταστήσει το αέριο για την επεξεργασία του μετάλλου. Ο ιδιοκτήτης της εταιρείας Andreas Guell αποκάλυψε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θέλουν να συνεργάζονται μόνο με προμηθευτές που χρησιμοποιούν πράσινη ενέργεια. Ο Γερμανός προμηθευτής αλουμινίου Gerd Roeders, ιδιοκτήτης της εταιρείας GA Roeders, η οποία παρέχει πρώτες ύλες στον όμιλο VW και την Continental, θέλει να στραφεί σε ένα μείγμα ενέργειας που προέρχεται από υδρογόνο σε σχέση με το ακριβό φυσικό αέριο, αλλά χρειάζεται υποστήριξη από την κυβέρνηση και τις αυτοκινητοβιομηχανίες για να μπορέσει να δημιουργήσει πράσινες υποδομές.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!