THEPOWERGAME
Η Ευρώπη βρίσκεται στη δίνη της ενεργειακής κρίσης και η ανασφάλεια της Ευρώπης όσον αφορά στην επάρκεια προμηθειών έχουν οδηγήσει σε φρενήρεις αγορές υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG). Σύμφωνα με το BloombergNEF είναι πιθανό η «Γηραιά Ήπειρος» να έχει συγκεντρώσει αρκετά καύσιμα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας αυτόν τον χειμώνα για να αντισταθμίσει τις προμήθειες από τη Ρωσία.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την έκθεση η ήπειρος πιθανότατα θα εισαγάγει ποσότητες LNG αυξημένες κατά 40% τον ερχόμενο χειμώνα σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του περασμένου έτους, ενώ μπορεί να αυξήσει τις προμήθειες και το ερχόμενο καλοκαίρι κατά περίπου 14%, προκειμένου να καλύψει τη μείωση ποσοτήτων στους αποθηκευτικούς αναφέρει σε έκθεσή του το BNEF την Τρίτη. Μαζί με την καταστροφή ζήτησης λόγω των υψηλότερων τιμών ενέργειας, τα συγκεκριμένα φορτία είναι επαρκή προκειμένου να καλύψουν ακόμη και μια πλήρη διακοπή των ροών ρωσικού αερίου από την 1η Οκτωβρίου, εκτιμάται στην έκθεση.
Προκειμένου, ωστόσο, να αποκτήσουν το έξτρα καύσιμο, οι Ευρωπαίοι αγοραστές θα πρέπει να αγοράσουν κατά 90% περισσότερο LNG στην αγορά spot σε σχέση με εκείνο που εισάγουν μέσω μακροχρόνιων συμβολαίων, αυξάνοντας έτσι τον ανταγωνισμό με την Ασία. Το γεγονός αυτό θα διατηρήσει ψηλά τις διεθνείς τιμές του φυσικού αερίου.
Μαζί με το πλήγμα στη ζήτηση λόγω των υψηλότερων τιμών ενέργειας, αυτές οι αποστολές είναι αρκετές για να καλύψουν την πλήρη διακοπή των ροών των ρωσικών αγωγών από την 1η Οκτωβρίου, ανέφερε. Το γεγονός αυτό θα διατηρήσει ψηλά τις διεθνείς τιμές του φυσικού αερίου που έχουν εκτοξευθεί από τότε που η Ευρώπη προσπάθησε να μειώσει την εξάρτησή της από τη Ρωσία.
«Οι αυξημένες τιμές για το spot LNG πρόκειται να επιμείνουν καθώς η Ευρώπη πρέπει να συνεχίσει να απορροφά όλη τη διαθέσιμη ποσότητα LNG, αφήνοντας πολύ λίγη για την Ασία», συνέχισε το BNEF. Η Κίνα και οι αναδυόμενες ασιατικές αγορές είναι πιθανό να δουν χαμηλότερες εισαγωγές, πρόσθεσε.
Την ίδια ώρα, περισσότερο ρωσικό LNG θα κατευθυνθεί στην Κίνα, όπου η χειμωνιάτικη κατανάλωση αναμένεται να υποχωρήσει κατά 16% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα. Η κατανάλωση της Ιαπωνίας αναμένεται να είναι χαμηλότερη κατά 8% στο δ’ τρίμηνο σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2021, καθώς η χώρα επιστρέφει στα εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής με καύση άνθρακα, ενώ η ζήτηση από πλευράς Νότιας Κορέας ενδεχομένως να αυξηθεί κατά 10% σε ετήσια βάση.
Η προσφορά αναμένεται να ενισχυθεί μόνον οριακά τον χειμώνα, δίνοντας έτσι ελάχιστη ανακούφιση σε μια ήδη «πιεσμένη», στενή αγορά, καταλήγει το BNEF.
Στους κινδύνους περιλαμβάνονται τέλος μια καθυστέρηση στην επανέναρξη λειτουργίας του έργου LNG Freeport στις ΗΠΑ, καθώς και λειτουργικά ζητήματα σε μονάδες στην Αίγυπτο και τη Νιγηρία.