THEPOWERGAME
Όπως παραδέχεται ο ίδιος ο Γιάννης Βάλβης ο χρόνος που περνάει στην Ελλάδα είναι ελάχιστος. Ευελπιστεί πλέον να περνάει λίγο παραπάνω στη χώρα μας, καθώς ολοκλήρωσε το σπίτι του στη Βλυχάδα Σαντορίνης από όπου ξεκίνησε η Οδύσσεια της οικογένειας Βάλβη. «Ο παππούς μου έφυγε από τη Σαντορίνη το 1907, ο πατέρας μου δεν γύρισε ποτέ στο νησί, ενώ εγώ που μεγάλωσα στη Γενεύη είχα την τύχη να σπουδάσω στη Βαρβάκειο και στο Πολυτεχνείο της Αθήνας». Δεν είναι όμως η δημιουργία του σπιτιού στη Σαντορίνη ο μόνος λόγος που ο επιχειρηματίας που πούλησε την Dorna στην Coca Cola, τα γαλακτοκομικά της Dorna στην Lactalis και έκλεισε μία ιδιαίτερα συμφέρουσα συμφωνία με την Pepsico για το Aqua Carpatica, θα αυξήσει τις επισκέψεις του στην χώρα μας.
Όπως ανέφερε χθες σε συνάντηση με δημοσιογράφους, το επόμενο διάστημα αναμένεται να ενισχύσει το επιχειρηματικό του αποτύπωμα του στην Ελλάδα. Απαντώντας σε σχετική ερώτηση του powergame.gr ανέφερε ότι μετά από το Aqua Carpatica εξαγωγικό προσανατολισμό θα αποκτήσει και η οινοποιητική δραστηριότητα του ομίλου, η εταιρεία Domeniile Samburesti, με την Ελλάδα να είναι από τις πρώτες χώρες στις οποίες θα επεκταθεί.
«Στη Ρουμανία έχουμε πάρει τον αμπελώνα που ανήκε το 1600 στον βασιλιά της Βλαχίας, από το 1945 ο αμπελώνας πέρασε στην Κεντρική Επιτροπή του Κ.Κ. Ρουμανίας και ήταν υπό τον Τσαουσέσκου» σημείωσε ο κ. Βάλβης. Την οινοποιητική δραστηριότητα «τρέχει» ο Στέφανος Βάλβης, γιος του ιδρυτή του ομίλου, ο οποίος έχει αναλάβει την επέκταση του, την αναμπέλωση του, τον εμπλουτισμό των ποικιλιών καθώς και την εμπορική του προώθηση. Τα κρασιά του αμπελώνα τα οποία έχουν αποσπάσει περισσότερα από 100 βραβεία, όπως προαναφέρθηκε θα έρθουν και στην Ελλάδα καθώς η Valvis Holding φέρεται να βρίσκεται κοντά στην σύναψη συμφωνίας με τοπικό συνεργάτη με την προώθηση να ξεκινάει από τη Σαντορίνη.
Η Σαντορίνη δεν είναι τυχαία επιλογή καθώς στο κτήμα της οικογένειας έχουν γίνει φυτεύσεις αμπελιών και η οινοποίηση αναμένεται να είναι η πρώτη δραστηριότητα της οικογένειας Βάλβη στην Ελλάδα. Παράλληλα, ενδιαφέρον για παραγωγή στην Ελλάδα υπάρχει και για τον τρίτο τομέα που δραστηριοποιείται η Valvis Holding στη Ρουμανία που είναι αυτός των δημητριακών. Ο κ. Βάλβης ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει κάποιο ενδιαφέρον για εμφιάλωση νερού στην χώρα μας, καθώς θεωρεί ότι το Aqua Carpatica είναι το κορυφαίο νερό στο κόσμο.
Η πορεία του Aqua Carpatica στην Ελλάδα
Στην ελληνική αγορά το μερίδιο του φυσικώς ανθρακούχου φυσικού μεταλλικού νερού Aqua Carpatica υπολογίζεται περίπου στο 3%, στοιχείο ιδιαίτερα ικανοποιητικό για τον κ. Βάλβη καθώς το προϊόν έχει παρουσία μόλις ενάμιση χρόνου. Μέσω του δικτύου της Mantis έχει τοποθετηθεί σε όλες τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ – πλην Lidl – ενώ αυτό το διάστημα χτίζεται και το δίκτυο τόσο στο χονδρεμπόριο όσο και στο HoReCa. O κ. Βάλβης ξεκαθάρισε ότι σε επίπεδο διανομής ο όμιλος θα συνεχίσει στην Ελλάδα με την Mantis παρά την διεθνή συμφωνία που υπέγραψε με την Pepsico.
Σε ό,τι αφορά στην τιμολογιακή πολιτική ο κ. Βάλβης ανέφερε ότι στόχος του είναι να μην μπει στο παιχνίδι των εκπτώσεων και των προσφορών τύπου 5+1 δώρο στις εξάδες καθώς επιθυμεί οι καταναλωτές να πληρώνουν συνειδητά για ένα νερό με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά (ς.ς. το Aqua Carpatica είναι το μοναδικό στον κόσμο με μηδέν νιτρικά) και όχι με κριτήριο την τιμή ή την προσφορά. Ανέφερε ως χαρακτηριστικό παράδειγμα την Ρουμανία, της οποίας οι κάτοικοι έχουν χαμηλότερη αγοραστική δύναμη σε σχέση με την Ελλάδα, όπου το Aqua Carpatica είναι πρώτο σε πωλήσεις με τιμή πολλαπλάσια σε σχέση με το δεύτερο νερό της αγοράς και 40% πιο ακριβό από το Dorna που επίσης συγκαταλέγεται στα premium νερά. Στην χώρα μας η γκάμα των Aqua Carpatica θα αναπτυχθεί το 2023 με τα flavored waters μία κατηγορία που θα λανσαριστεί τον Νοέμβριο στην Ρουμανία με τέσσερις γεύσεις.