Γ.Δ.
1499.29 -0,49%
ACAG
-0,34%
5.88
BOCHGR
+2,59%
4.75
CENER
+0,71%
9.9
CNLCAP
0,00%
7.2
DIMAND
-0,24%
8.26
EVR
+0,34%
1.49
NOVAL
+0,21%
2.34
OPTIMA
-0,31%
12.76
TITC
-0,25%
39.4
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-0,93%
1.712
ΑΒΕ
-1,34%
0.442
ΑΔΜΗΕ
-0,19%
2.69
ΑΚΡΙΤ
+1,27%
0.8
ΑΛΜΥ
-1,44%
4.45
ΑΛΦΑ
-0,88%
1.6875
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-1,60%
10.43
ΑΣΚΟ
-1,32%
3
ΑΣΤΑΚ
-0,56%
7.1
ΑΤΕΚ
-2,60%
0.45
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.74
ΑΤΤ
-3,06%
0.76
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.3
ΒΙΟ
-0,85%
5.81
ΒΙΟΚΑ
-1,92%
2.04
ΒΙΟΣΚ
-1,85%
1.595
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.3
ΓΕΒΚΑ
+0,36%
1.4
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,22%
18.48
ΔΑΑ
+1,46%
8.176
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,08%
12.62
ΔΟΜΙΚ
-2,62%
2.97
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-3,03%
0.32
ΕΒΡΟΦ
+0,26%
1.9
ΕΕΕ
-0,06%
33.36
ΕΚΤΕΡ
-0,64%
1.868
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
0,00%
2.3
ΕΛΛ
-1,01%
14.7
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,74%
2.265
ΕΛΠΕ
-0,84%
7.665
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.09
ΕΛΤΟΝ
-0,96%
1.852
ΕΛΧΑ
-0,24%
2.12
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,20%
1.23
ΕΤΕ
-0,70%
7.946
ΕΥΑΠΣ
+2,45%
3.34
ΕΥΔΑΠ
-0,84%
5.9
ΕΥΡΩΒ
-1,20%
2.306
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.78
ΙΑΤΡ
-0,31%
1.63
ΙΚΤΙΝ
-1,11%
0.355
ΙΛΥΔΑ
+9,01%
2.54
ΙΝΚΑΤ
-1,45%
4.77
ΙΝΛΙΦ
-1,68%
4.68
ΙΝΛΟΤ
+0,76%
1.058
ΙΝΤΕΚ
-1,60%
6.14
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.54
ΙΝΤΕΤ
-2,13%
1.15
ΙΝΤΚΑ
-1,15%
3.02
ΚΑΡΕΛ
0,00%
346
ΚΕΚΡ
+0,39%
1.28
ΚΕΠΕΝ
-0,57%
1.73
ΚΟΡΔΕ
-0,45%
0.444
ΚΟΥΑΛ
+1,61%
1.392
ΚΟΥΕΣ
+1,16%
6.08
ΚΡΙ
+1,27%
15.9
ΚΤΗΛΑ
-3,23%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-0,50%
1.005
ΛΑΒΙ
-1,61%
0.794
ΛΑΜΔΑ
-0,82%
7.3
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.01
ΛΕΒΚ
0,00%
0.26
ΛΕΒΠ
+28,85%
0.268
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.59
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.598
ΜΕΒΑ
-3,06%
3.8
ΜΕΝΤΙ
+1,76%
2.31
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-0,68%
2.94
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
-0,47%
21.2
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.85
ΜΟΤΟ
+0,37%
2.74
ΜΟΥΖΚ
-3,76%
0.64
ΜΠΕΛΑ
-2,18%
26.02
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
+0,46%
2.19
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-1,72%
34.28
ΝΑΚΑΣ
+0,67%
3.02
ΝΑΥΠ
+1,75%
0.814
ΞΥΛΚ
-0,34%
0.291
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
-0,45%
22.1
ΟΛΠ
-1,33%
29.65
ΟΛΥΜΠ
-1,20%
2.48
ΟΠΑΠ
-0,88%
15.85
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,24%
0.815
ΟΤΕ
+0,07%
14.69
ΟΤΟΕΛ
-2,02%
10.66
ΠΑΙΡ
-2,41%
0.972
ΠΑΠ
+3,77%
2.48
ΠΕΙΡ
-1,23%
4.099
ΠΕΡΦ
-0,34%
5.85
ΠΕΤΡΟ
+0,24%
8.36
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.6
ΠΡΔ
0,00%
0.288
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.25
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
-1,11%
5.33
ΡΕΒΟΙΛ
-0,57%
1.74
ΣΑΡ
-0,37%
10.86
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,56%
0.355
ΣΙΔΜΑ
-0,31%
1.595
ΣΠΕΙΣ
+1,67%
6.1
ΣΠΙ
-0,94%
0.632
ΣΠΥΡ
+9,42%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
+1,94%
1.58
ΤΡΑΣΤΟΡ
-0,82%
1.21
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,61%
1.64
ΥΑΛΚΟ
-9,88%
0.146
ΦΛΕΞΟ
-1,23%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.208
ΦΡΛΚ
+1,17%
3.9
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.64

Εμπόριο: Στις εναέριες μεταφορές εισέρχονται μεγάλες ναυτιλιακές

Το μεγάλο βήμα επέκτασης και στις εναέριες μεταφορές εμπορευμάτων επιχειρούν το τελευταίο διάστημα οι μεγάλοι ναυτιλιακοί όμιλοι τακτικών γραμμών, θέλοντας με τον τρόπο αυτό, όχι μόνο να τοποθετηθούν σε μια σημαντική αγορά, αλλά και να αξιοποιήσουν ένα μέρος της τεράστιας ρευστότητας που έχουν αποκομίσει από τα υπερκέρδη της τελευταίας διετίας. Μόνο κατά την διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του 2022, οι 10 μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, μεταξύ των οποίων Maersk, η Cosco και η CMA CGM, σημείωσαν λειτουργικά κέρδη ύψους άνω των 40 δισ. ευρώ! Το γεγονός μάλιστα ότι το επίτευγμα αυτό καταγράφηκε εν μέσω μιας γενικότερης τάσης αποκλιμάκωσης των ναύλων, είναι ενδεικτικό της πολύ σημαντικής ρευστότητας που έχει αντληθεί από τις αρχές του 2021 και μετά, όταν τα προβλήματα στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, μεταφράστηκαν σε εκτόξευση της ναυλαγοράς.

Στόχος των ναυτιλιακών εταιρειών είναι να μπορούν να προσφέρουν υπηρεσίες «μίας στάσης» στους πελάτες τους, δηλαδή να καλύπτουν κάθε είδους μεταφορική ανάγκη. Με τον τρόπο αυτό, εκτιμάται ότι θα είναι σε θέση να περιορίσουν την πολυπλοκότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας και ως εκ τούτου, όχι μόνο να μειώσουν τους χρόνους μεταφοράς εμπορευμάτων, αλλά και να αποφύγουν περιπτώσεις διατάραξης της αλυσίδας.

Τον φετινό Απρίλιο, η δανέζικη Maersk, ο μεγαλύτερος ναυτιλιακός όμιλος μεταφοράς εμπορευμάτων ξεκίνησε να παρέχει εναέριες μεταφορικές υπηρεσίες, έχοντας προχωρήσει στην απόκτηση ενός στόλου 15 αεροσκαφών. Η ανταγωνίστριά της γαλλική εταιρεία CMA CGM ξεκίνησε την δική της υπηρεσία αερομεταφορών ήδη από το 2021 και σχεδιάζει να διαθέτει 12 αεροπλάνα σε λειτουργία μέχρι το 2026. Σύμφωνα με τα στελέχη των εταιρειών, η επέκταση και στον τομέα των αερομεταφορών, προέκυψε εξαιτίας της ανάγκης «θωράκισης» της εφοδιαστικής αλυσίδας απέναντι σε νέες αναταράξεις. Άλλωστε, οι ειδικοί της αγοράς προβλέπουν ότι τα προβλήματα αυτά θα συνεχίσουν να πλήττουν τον κλάδο των μεταφορών και τα επόμενα χρόνια, λόγω της συνθετότητας και της πολυπλοκότητας του τομέα των logistics σε ένα περιβάλλον παγκόσμιας διακίνησης αγαθών και εμπορευμάτων.

«Για τους περισσότερους από τους πελάτες μας, οι αερομεταφορές είναι μέρος των αναγκών τους, είτε λόγω ταχύτητας που χρειάζονται για την μεταφοράς κάποιων από τα προϊόντα τους, είτε εξαιτίας κάποιας καθυστέρησης. Σε αυτήν την περίπτωση, η διά θαλάσσης μεταφορά δεν είναι ιδανική, λόγω του χρόνου που απαιτείται. Έτσι, διαπιστώσαμε ότι χρειαζόμαστε και υπηρεσία αερομεταφορών, ως μέρος του παζλ των υπηρεσιών μας» ανέφερε σε σχετικές δηλώσεις του ο κ. Michel Pozas Lucic, επικεφαλής του τομέα των αερομεταφορών για λογαριασμό της Maersk. Εν τω μεταξύ, η ζήτηση για αερομεταφορές είναι υψηλότερη σε σχέση με την περίοδο πριν την πανδημία. Σύμφωνα με την Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών (IATA), ο όγκος των αερομεταφορών αυξήθηκε κατά 2,2% κατά την διάρκεια του φετινού πρώτου εξαμήνου, σε σχέση με το αντίστοιχο επίπεδο του 2019.

Σύμφωνα με αναλυτές, τα αεροπλάνα αποτελούν μια ελκυστική επιλογή για τις μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες, καθώς διαθέτουν πολύ σημαντική ρευστότητα, ενώ την ίδια στιγμή οι αεροπορικές εταιρείες αντιμετωπίζουν προβλήματα ρευστότητας, μετά την πανδημία κι έχουν ανάγκη να εξασφαλίσουν έσοδα. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Maersk προβλέπει ροές εσόδων ύψους άνω των 19 δισ. ευρώ για το 2022. Έχει δρομολογήσει την απόκτηση επτά αεροπλάνων Boeing 767, εκ των οποίων τρία θα είναι αγορές και τα υπόλοιπα τέσσερα θα είναι μέσω leasing.

Τα αεροπλάνα θα εκτελούν δρομολόγια από την Ασία προς τις ΗΠΑ κι από την Ασία προς την Ευρώπη. Η Maersk θα αγοράσει και δύο Boeing 777, παραδοτέα το 2024. Αντίστοιχα, η CMA CGM έχει συνάψει συμφωνία με την αεροπορική εταιρεία Air France-KLM από τον προηγούμενο Μάιο, για τον διαμοιρασμό μεταφορικού χώρου, ενώ η ναυτιλιακή εταιρεία θα αποκτήσει και μερίδιο 9% της αεροπορικής.

Μια ακόμα κίνηση των ναυτιλιακών εταιρειών για να μην επαναληφθούν οι μεγάλες καθυστερήσεις του 2021, αφορά στην προσπάθειά τους να εξασφαλίσουν μεταφορική ζήτηση σε βάθος χρόνου. Ειδικότερα, απευθύνονται σε μεγάλους πελάτες τους, π.χ. εμπορικές αλυσίδες, ή ομίλους που δραστηριοποιούνται στο εισαγωγικό-εξαγωγικό εμπόριο και τους ζητούν να δεσμευτούν ότι θα προχωρήσουν σε συμβόλαια μεταφορικού έργου για 12 ή και 24 μήνες μαζί τους.

Αν το κάνουν αυτό, τότε οι ναυτιλιακές θα τους εγγυηθούν τον απαιτούμενο χώρο για την μεταφορά των εμπορευμάτων τους. Με τον τρόπο αυτό, προσπαθούν ουσιαστικά να ενισχύσουν την συνεργασία με τους πελάτες τους, φεύγοντας από το μοντέλο της περιστασιακής συναλλαγής, π.χ. όποτε χρειάζεται να γίνει μια μεταφορά.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!