Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Αναστασοπούλου: Χρειάζεται ενδυνάμωση των γυναικών στον τουρισμό

Από τον Ιανουάριο του 2022 που ανέλαβε τα καθήκοντα της Γενικής Γραμματέως Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης στο Υπουργείο Τουρισμού, η Ολυμπία Αναστασοπούλου, έχει δεσμευτεί για σκληρή δουλειά και μετρήσιμα αποτελέσματα και η κινητικότητα την οποία επιδεικνύει υπογραμμίζει ότι έχει μάθει να σηκώνει μανίκια προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος.

Το βιογραφικό της πλούσιο αφού ως Δικηγόρος παρ’ Αρείω Πάγω, με εικοσαετή και πλέον εμπειρία, και Διαπιστευμένη Διαμεσολαβήτρια του Υπουργείου Δικαιοσύνης, έχει συνεργαστεί με μεγάλα δικηγορικά γραφεία και εταιρίες/οργανισμούς στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, ιδιαίτερα στον εμπορικό, ασφαλιστικό και χρηματοπιστωτικό τομέα. Παράλληλα, έχει διατελέσει Νομική Σύμβουλος στο Εθνικό Θέατρο και από το 2010 υπηρετεί ως Νομική Σύμβουλος στον e-EΦKA.

Σε συνέντευξή της στο powergame.gr, μιλά για την πορεία της φετινής τουριστικής σεζόν, τοποθετώντας τα έσοδα στα 20 δισ. ευρώ, αρκετά πιο πάνω από τα 18,2 δισ. ευρώ του 2019, εξηγεί πώς θα πετύχουμε στην πράξη την πολυπόθητη επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, εστιάζει στην πόλη της Αθήνας, η οποία την τελευταία πενταετία έχει τον τρίτο πιο γρήγορο ρυθμό ανάπτυξης παγκοσμίως, μεταξύ των πιο δημοφιλών προορισμών για ψηφιακούς νομάδες, ενώ δεν παραλείπει να αναφερθεί σε πρωτοβουλίες και δράσεις που θα αυξήσουν των αριθμό των γυναικών που απασχολούνται στον κλάδο.

  • Κα Αναστασοπούλου, έχετε πολλάκις αναφέρει ότι βασική προτεραιότητα είναι να καταστεί η χώρα προορισμός και για τους 12 μήνες του έτους. Πώς θα γίνει αυτό, διότι είναι μια τοποθέτηση που ακούμε εδώ και χρόνια, χωρίς όμως ουσιαστικό αποτέλεσμα.

Θα έλεγα ότι είναι ήδη ορατά τα αποτελέσματα της χρονικής επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου στη χώρα μας, που μαζί με τη χωρική επέκταση του τουριστικού μας προϊόντος, αποτελούν βασικά στοιχεία της εθνικής στρατηγικής για τον ελληνικό τουρισμό μέχρι το 2030. 

Σε αυτήν την αλλαγή, σημαντικό ρόλο έπαιξε το γεγονός ότι δουλέψαμε μεθοδικά και συστηματικά από τον χειμώνα με την καμπάνια του ΕΟΤ «Greece does have a winter» και την προώθηση διαφόρων μορφών θεματικού τουρισμού, ανακοινώνοντας παράλληλα την έναρξη της τουριστικής σεζόν νωρίτερα από ποτέ (1/3) με απευθείας πτήσεις από τις ΗΠΑ στις 7 Μαρτίου, αλλά και την ενίσχυση της ταξιδιών αναψυχής, με το λιμάνι του Πειραιά ως homeport.

Ενδεικτική μάλιστα και προς επίρρωση των ανωτέρω είναι και η αύξηση της τουριστικής κίνησης στον τομέα της κρουαζιέρας κατά 25%, σε σχέση με το 2019, με καταληκτική, μάλιστα, ημερομηνία για την τελευταία κρουαζιέρα να είναι η 5η Ιανουαρίου του 2023.

Αν και είμαστε ήδη στα μέσα του Σεπτεμβρίου, η τουριστική ζήτηση και κίνηση κινούνται ακόμη σε  «αυγουστιάτικους ρυθμούς», με τους επιχειρηματίες του χώρου να κάνουν λόγο για υψηλές πληρότητες και μια σεζόν που μπορεί να επεκταθεί και πέραν του Οκτωβρίου.

  • Εκτός από την αλλαγή στρατηγικής σε θεσμικό επίπεδο, απαιτείται και αλλαγή νοοτροπίας, διότι βλέπουμε από τη μια τους επαγγελματίες του κλάδου να παραπονιούνται για τα χαμηλά έσοδα των προηγούμενων ετών λόγω πανδημίας, όμως φέτος που αρκετά νησιά βούλιαξαν από κόσμο, συνεχίζουν να παραπονιούνται για τον αυξημένο όγκο δουλειάς. Πιστεύετε μπορεί να βρεθεί η χρυσή τομή, όταν έχουν συνηθίσει να εργάζονται μόνο ένα εξάμηνο;

Σχετικά με το ζήτημα των θέσεων εργασίας στον τουρισμό, το μήνυμα το έστειλε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης με τη νέα αύξηση στον κατώτατο μισθό, ενώ ήταν πολύ σαφής σε δηλώσεις του όπου επισήμανε, μεταξύ άλλων, προς τους επαγγελματίες του χώρου ότι «οι εργαζόμενοι στον τουρισμό πρέπει κι αυτοί να συμμετέχουν στην αναπτυξιακή δυναμική του κλάδου. Αυτό δεν σημαίνει μόνο καλύτερες απολαβές, σημαίνει και απαρέγκλιτη τήρηση των όρων της εργατικής νομοθεσίας.

Είναι ξεκάθαρο, λοιπόν, πως επιθυμούμε ποιοτικές και καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας στον τουρισμό. Άλλωστε όπως υπογράμμισε πρόσφατα και ο υπουργός Τουρισμού, «το μέρισμα της επιτυχίας του ελληνικού τουρισμού πρέπει να το μοιράζονται όλοι και πρώτα από όλα οι εργαζόμενοι καθώς αυτοί είναι που έρχονται σε επαφή με τους ταξιδιώτες, διαμορφώνουν την ψυχολογία του κόσμου και δυναμώνουν το τουριστικό σήμα.

Δυστυχώς, υπάρχουν κάποιοι, λίγοι προφανώς, κακοί επαγγελματίες, οι οποίοι όμως πλέον καταλαβαίνουν ότι όταν ανεβαίνει σταθερά το ποιοτικό επίπεδο στον ελληνικό τουρισμό, έρχονται και πιο υψηλού επιπέδου ταξιδιώτες που απαιτούν ποιοτικότερες υπηρεσίες.

  • Κάνοντας έναν απολογισμό της τουριστικής σεζόν που βρίσκεται σε εξέλιξη, είστε ικανοποιημένη από την ταξιδιωτική κίνηση και τα έσοδα;

Οι προοπτικές για τον ελληνικό τουρισμό είναι ευοίωνες με τα πρώτα στοιχεία να δείχνουν ότι η θετική πορεία μπορεί ενδεχομένως να ξεπεράσει, σε αριθμούς τη «χρυσή» χρονιά του 2019. 

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος για το α’ εξάμηνο του 2022, οι αφίξεις μη κατοίκων ταξιδιωτών αυξήθηκαν κατά 360,8% και οι σχετικές εισπράξεις κατά 329,3% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021, αντιπροσωπεύοντας το 84,9% και το 94,7% των αντίστοιχων επιπέδων τους το 2019.

Επίσης, τα στοιχεία, τόσο από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, όσο και από τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια καταδεικνύουν σημαντικές αυξήσεις από τις βασικές μας αγορές.  

Παράλληλα, σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος, ο αριθμός προκρατήσεων κρουαζιερόπλοιων για το 2022 στην Ελλάδα αγγίζει τα 4.939 πλοία. Το 2021 στη χώρα μας είχαν αφιχθεί συνολικά 2.064 κρουαζιερόπλοια με 1.418.315 επιβάτες, έναντι 3.979 κρουαζιερόπλοιων με 5.552.384 επιβάτες το 2019.

Σε κάθε περίπτωση, η οριστική αποτίμηση θα λάβει χώρα στο τέλος του έτους. Εντούτοις, ευελπιστούμε ότι τα έσοδα από τον εισερχόμενο τουρισμό φέτος μπορεί να φθάσουν τα 20 δισ. ευρώ, έναντι 18,2 δισ. το 2019.

  • Σε ποιες αγορές θα στοχεύσετε επικοινωνιακά προκειμένου να «χτίσετε» ένα δυναμικό κοινό για τα επόμενα χρόνια;

Έχουμε προβεί σε διάφορες πρωτοβουλίες στο εξωτερικό, όπως με τις νέες συμφωνίες στο Ισραήλ, το οποίο επισκέφτηκε ο υπουργός Τουρισμού για την προσέλκυση των Ισραηλινών, πέραν των καλοκαιρινών μηνών, στην περίοδο των διακοπών τους για το εβραϊκό νέο έτος (μέσα Σεπτεμβρίου-μέσα Οκτωβρίου), όσο και με τη συμφωνία να δοθεί περαιτέρω έμφαση στην προσέλκυση ταξιδιωτών μέσω συνδιαφήμισης, τους μήνες Οκτώβριο, Νοέμβριο και Δεκέμβριο στην τηλεδιάσκεψη του κ. Κικίλια με τον CEO του γερμανικού συμφερόντων ομίλου DER Touristik, κ. Soren Hartman.

Επιπλέον, αισιόδοξα ήταν τα μηνύματα από τις νέες συμφωνίες στις οποίες προχώρησε ο Υπουργός Τουρισμού, κατά τις διαδοχικές συναντήσεις που πραγματοποίησε στο Βουκουρέστι με tour operators της Ρουμανίας. 

Φέτος, επαναλειτουργεί δε το Γραφείο ΕΟΤ Ισπανίας, το οποίο είχε αναστείλει τη λειτουργία του επί μία σχεδόν δεκαετία. Μεταξύ των αρμοδιοτήτων του θα είναι υπόψιν και η αγορά της Λατινικής Αμερικής, η οποία είναι εξαιρετικά σημαντική και με πολλές προοπτικές ανάπτυξης για τον ελληνικό τουρισμό. Ταυτόχρονα, έχουν δρομολογηθεί οι διαδικασίες για τη δημιουργία Γραφείου ΕΟΤ στη Μελβούρνη, ενώ συζητάμε και την ενίσχυση των απευθείας αεροπορικών συνδέσεων Ελλάδας- Αυστραλίας.

Παράλληλα, με την υπογραφή Πρωτοκόλλου από τον Υφυπουργό Εξωτερικών για την Οικονομική Διπλωματία και την Εξωστρέφεια, Κώστα Φραγκογιάννη και την Υφυπουργό Εμπορίου και Βιομηχανίας της Ινδίας, Anupriya Patel, στις 15 Απριλίου 2022, στην Αθήνα, συζητήσαμε τις προοπτικές απευθείας αεροπορικών συνδέσεων Ελλάδας και Ινδίας.

Επίσης, έχουμε ήδη συνάψει συμφωνίες με επαγγελματίες του τουρισμού σε Γαλλία, Ισραήλ, Μεγάλη Βρετανία, ενώ  προσφάτως ο υπουργός Τουρισμού, Β. Κικίλιας συνυπέγραψε με την Αυστριακή ομόλογό του, Susanne Kraus Winkler, συμφωνία για την ενίσχυση της συνεργασίας των δύο χωρών στον τομέα του Τουρισμού και είχε συναντήσεις με τους επικεφαλής μεγάλων αεροπορικών εταιρειών (Lufthansa, Eurowings, Condor) και tour operators (TUI, DER Turistik κ.ά.) της Γερμανίας ώστε να πραγματοποιήσουν off season πτήσεις και ταξίδια στη χώρα μας. 

  • Τα στοιχεία δείχνουν ότι η χώρα μας μπορεί να κερδίσει πάνω από 1,6 δισ. ευρώ με 100.000 ψηφιακούς νομάδες για περίπου έξι μήνες. Τι είδους κίνητρα πρέπει να δοθούν ώστε να δελεαστεί αυτή η κατηγορία εργαζομένων και να επιλέξει την Ελλάδα ως εργασιακή βάση;

Έχει διαμορφωθεί ένα ολοκληρωμένο νομοθετικό πλαίσιο παροχής φορολογικών κινήτρων με τον οποίο δίνεται έκπτωση 50% στον φόρο εισοδήματος για τους ψηφιακούς νομάδες που θα εγκατασταθούν στην χώρα μέσα στο έτος.

Η φοροαπαλλαγή θα έχει διάρκεια επτά ετών υπό δύο προϋποθέσεις: 

  • εργαζόμενος να μην έχει υπάρξει στο παρελθόν φορολογικός κάτοικος της Ελλάδας και
  • να μην έχει αφαιρέσει αντίστοιχη θέση εργασίας από την Ελλάδα.

Επιπλέον φέτος, στο περιθώριο της υπογραφής της συμφωνίας συνεργασίας για παροχή δεδομένων συναλλαγών μεταξύ του Υπουργείου Τουρισμού και της Visa. συζητήθηκαν τρόποι συνεργασίας με την Visa στο πρόγραμμα Digital Nomads για τα στελέχη της εταιρείας, στο πλαίσιο της στρατηγικής του Υπουργείου Τουρισμού για τους ψηφιακούς νομάδες.

Η πρωτοβουλία Digital Nomads του Υπουργείου Τουρισμού έχει ήδη ξεκινήσει πιλοτικά σε πρώτη φάση στις πόλεις Ερμούπολη, Ηράκλειο και Καλαμάτα, ενώ ανάλογες πρωτοβουλίες έχει αναλάβει και η Marketing Greece. Είναι ενδεικτικό ότι η Αθήνα την τελευταία πενταετία έχει τον τρίτο πιο γρήγορο ρυθμό ανάπτυξης παγκοσμίως, μεταξύ των πιο δημοφιλών προορισμών για ψηφιακούς νομάδες.

Να σημειωθεί ότι η Ελλάδα συγκαταλέγεται στις τρεις πρώτες ευρωπαϊκές χώρες (μαζί με την Κροατία και την Εσθονία) που έχουν δημιουργήσει θεσμικό πλαίσιο για την προσέλκυση ψηφιακών νομάδων, ενώ η Περιφέρεια Κρήτης και ο Δήμος Αθηναίων έχουν αναλάβει πρωτοβουλίες που είναι δυνατόν να αξιοποιηθούν και από άλλους προορισμούς της χώρας. 

Τέλος, η δημιουργία της ψηφιακής πλατφόρμας workfromgreece.gr υπό την αιγίδα του υπουργείου Τουρισμού και του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης αποτελεί την επίσημη πρόσκληση προς τους ψηφιακούς νομάδες, ενώ παράλληλα παρέχει χρήσιμες πληροφορίες για τη διαμονή στην Ελλάδα.

  • Από τη θέση της Γενικής Γραμματέως Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης ποιο το προσωπικό στοίχημα που έχετε θέσει μέχρι την ολοκλήρωση της θητείας σας;

Έχω δεσμευτεί για σκληρή δουλειά και μετρήσιμα αποτελέσματα. Είναι πεποίθησή μου άλλωστε ότι ο τουρισμός συμβάλλει στην περιφερειακή ανάπτυξη, στην κοινωνική συνοχή, στην αποφυγή της ερημοποίησης, ενώ ταυτόχρονα στηρίζει τις επενδύσεις και το εμπορικό μας ισοζύγιο.

Στη Γενική Γραμματεία λοιπόν, εργάζομαι συστηματικά και μεθοδικά για τη δημιουργία της εθνικής στρατηγικής για τον τουρισμό που θα ενισχύσει τα ήδη υπάρχοντα συγκριτικά πλεονεκτήματά μας, ενώ ταυτόχρονα θα μας επιτρέψει να γίνουμε πιο ανθεκτικοί σε περιόδους κρίσεων, να βελτιώσουμε αδυναμίες και να επωφεληθούμε από τις ευκαιρίες που ανοίγονται μπροστά μας.

Υπηρετώντας για πολλά έτη το δικηγορικό λειτούργημα, ταυτόχρονα με την ενεργή ενασχόλησή μου με τα κοινά, έχω μάθει να είμαι αγωνιστική, μαχητική και να μην πτοούμαι από τις δυσκολίες και τα εμπόδια. Επίσης, διαθέτω μεγάλη εμπειρία στη διαχείριση κρίσεων, τόσο ως στέλεχος διοίκησης επιχειρήσεων, όσο και ως Διαπιστευμένη Διαμεσολαβήτρια.

Είναι βαρύνουσας σημασίας  για µένα λοιπόν να αναδείξω τη χώρα μας ως ποιοτικό αλλά και βιώσιμο προορισμό που αναδεικνύει την ανθεκτικότητά του και μετατρέπει τις κρίσεις σε ευκαιρίες. 

  • Θεωρείτε ότι στην εγχώρια τουριστική βιομηχανία είναι ικανοποιητικός ο αριθμός των γυναικών σε θέσεις ευθύνης; Σε ποιους τομείς θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν περισσότερες γυναίκες;

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού των Ηνωμένων Εθνών οι γυναίκες εργαζόμενες υπερτερούν με 54% στον κλάδο του τουρισμού, ενώ σε επίπεδο ΕΕ καταλαμβάνουν το 56% των θέσεων εργασίας. Εντούτοις, αν δούμε τα ποιοτικά χαρακτηριστικά αυτών θα παρατηρήσουμε ότι οι περισσότερες είναι σε χαμηλόβαθμες θέσεις και με χαμηλότερους μισθούς κατά 14,7% σε σχέση με τους άνδρες.

Επίσης με βάση το Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο για την Ισότητα των φύλων, μόνο το 18,5% των μελών διοικητικών συμβουλίων των τουριστικών επιχειρήσεων είναι γυναίκες. 

Στην Ελλάδα, το Διοικητικό Συμβούλιο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) αποτελείται από 24 μέλη εκ των οποίων μόνο τα 3 είναι γυναίκες (12,5%).

Οι επιχειρήσεις και οι οργανισμοί του Τουρισμού οφείλουν να αναγνωρίσουν την ανάγκη να εισάγουν πολιτικές που εστιάζουν στην ενδυνάμωση των γυναικών στο χώρο εργασίας και στρατηγικές πρόσληψης γυναικών σε υψηλόβαθμες θέσεις ώστε να δοθούν σε αυτές ίσες ευκαιρίες, απολαβές, και δικαιώματα να εργαστούν στο κλάδο. 

Άλλωστε με βάση την Ατζέντα 2030 των ΗΕ, χωρίς την ισότητα των φύλων και την ενδυνάμωση των γυναικών στον τουρισμό δεν μπορεί να υπάρξει βιώσιμη ανάπτυξη στον κλάδο.

Τούτων λεχθέντων, η πρωτοβουλία «The Hellenic Association of  Women in Culture & Tourism» (HAWCT) αποτελεί την απάντηση στην ανάγκη μιας ομάδας γυναικών που δρουν μέσα και γύρω από τις επιχειρήσεις της τουριστικής και πολιτιστικής βιομηχανίας της Ελλάδας, να συσπειρωθούν και να πολλαπλασιάσουν την δύναμή τους. Να γίνουν περισσότερες οι γυναίκες στελέχη τέτοιων εταιρειών, να γίνουν πιο βιώσιμες οι τουριστικές επιχειρήσεις και εν τέλει να επωφεληθεί η οικονομία της πατρίδας μας. 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!