Γ.Δ.
1404.06 +0,03%
ACAG
-0,74%
5.39
BOCHGR
+1,83%
4.46
CENER
+1,40%
8.72
CNLCAP
0,00%
7.2
DIMAND
0,00%
8.2
NOVAL
+0,22%
2.275
OPTIMA
-0,16%
12.64
TITC
+0,26%
38.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-0,28%
1.446
ΑΒΕ
-1,08%
0.458
ΑΔΜΗΕ
-0,63%
2.365
ΑΚΡΙΤ
+0,73%
0.69
ΑΛΜΥ
+4,50%
3.83
ΑΛΦΑ
+0,34%
1.495
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.38
ΑΡΑΙΓ
0,00%
9.755
ΑΣΚΟ
+1,89%
2.7
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.78
ΑΤΤ
+1,43%
0.568
ΑΤΤΙΚΑ
-0,90%
2.2
ΒΙΟ
+0,38%
5.26
ΒΙΟΚΑ
+0,57%
1.75
ΒΙΟΣΚ
-1,07%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+2,86%
2.16
ΓΕΒΚΑ
+0,78%
1.295
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,11%
18.48
ΔΑΑ
+0,35%
8.07
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
-0,94%
11.61
ΔΟΜΙΚ
+3,57%
2.9
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.299
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.375
ΕΕΕ
-0,64%
34.1
ΕΚΤΕΡ
-0,67%
1.49
ΕΛΒΕ
+0,43%
4.68
ΕΛΙΝ
-1,26%
1.96
ΕΛΛ
-0,38%
13.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,23%
1.768
ΕΛΠΕ
+0,74%
6.78
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2
ΕΛΤΟΝ
+2,30%
1.866
ΕΛΧΑ
+0,22%
1.844
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.1
ΕΤΕ
+0,68%
6.852
ΕΥΑΠΣ
-0,32%
3.12
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
5.8
ΕΥΡΩΒ
-0,93%
2.017
ΕΧΑΕ
+0,46%
4.415
ΙΑΤΡ
+1,99%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-1,66%
0.2965
ΙΛΥΔΑ
-1,58%
1.87
ΙΝΚΑΤ
-0,72%
4.8
ΙΝΛΙΦ
+0,69%
4.35
ΙΝΛΟΤ
-0,32%
0.921
ΙΝΤΕΚ
-0,52%
5.76
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.48
ΙΝΤΕΤ
-1,84%
0.958
ΙΝΤΚΑ
+0,94%
2.695
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
-0,83%
1.2
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-0,34%
1.47
ΚΟΡΔΕ
+0,72%
0.417
ΚΟΥΑΛ
+1,30%
1.09
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.52
ΚΡΙ
0,00%
14.3
ΚΤΗΛΑ
+1,18%
1.72
ΚΥΡΙΟ
+0,43%
0.928
ΛΑΒΙ
+0,84%
0.721
ΛΑΜΔΑ
-1,11%
7.12
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
+2,22%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
-26,47%
0.25
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
+1,11%
2.73
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.56
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.08
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,15%
3
ΜΙΝ
0,00%
0.5
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,04%
19.54
ΜΟΝΤΑ
+1,09%
3.7
ΜΟΤΟ
+0,99%
2.55
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.84
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.11
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,19%
31.2
ΝΑΚΑΣ
-1,37%
2.88
ΝΑΥΠ
+2,38%
0.86
ΞΥΛΚ
0,00%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,93%
21.6
ΟΛΠ
+1,95%
31.35
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.3
ΟΠΑΠ
-1,27%
15.59
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,38%
0.79
ΟΤΕ
-0,07%
14.93
ΟΤΟΕΛ
-0,58%
10.3
ΠΑΙΡ
0,00%
0.988
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
+0,74%
3.526
ΠΕΡΦ
-0,94%
5.28
ΠΕΤΡΟ
+1,01%
7.98
ΠΛΑΘ
+0,90%
3.92
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.7
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,20%
5.06
ΡΕΒΟΙΛ
+1,62%
1.565
ΣΑΡ
+0,19%
10.8
ΣΑΡΑΝ
+7,48%
1.15
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.328
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.52
ΣΠΕΙΣ
+0,36%
5.62
ΣΠΙ
-0,39%
0.51
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,35%
19.87
ΤΖΚΑ
-2,78%
1.4
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,99%
1.63
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.2
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.204
ΦΡΛΚ
+0,84%
3.615
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.565

ΔΑΑ: Έτοιμα δύο έργα του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού

Την επιτυχημένη ολοκλήρωση δύο ιδιαίτερα σημαντικών, από τα πέντε συνολικά αλληλένδετα έργα της Δράσης «Εξέλιξη του ΔΑΑ σε κόμβο υψηλής απόδοσης εντός του Ευρωπαϊκού Δικτύου Διαχείρισης της Εναέριας Κυκλοφορίας» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, σε συνεργασία με κορυφαίες εταιρείες του κλάδου των αερομεταφορών, ανακοίνωσε ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών.

Η Ε.Ε. ενέκρινε τη συμφωνία για τη συγχρηματοδότηση με τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) του  προγράμματος, τον Ιούλιο του 2019. Ήταν μάλιστα η πρώτη φορά που ελληνικός αερολιμένας επιλεγόταν από την Ε.Ε. στο πλαίσιο του Προγράμματος “Συνδέοντας την Ευρώπη – Τομέας Μεταφορών” (Δράση 2017-EL-TM-0158-W, Connecting Europe Facility – Transport Sector), που αφορά στην προτεραιότητα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για τον τεχνολογικό βραχίονα της δημιουργίας του “Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού” (Single European Sky ATM Research – SESAR). Σκοπός του προγράμματος είναι η ανάπτυξη και εφαρμογή από τον ΔΑΑ νέων προηγμένων μεθόδων επιχειρησιακής λειτουργίας, διαχείρισης αερολιμενικών πόρων και ανταλλαγής πληροφοριών, με σκοπό την ενίσχυση της λειτουργικής αποτελεσματικότητας στην εξυπηρέτηση του αεροπορικού έργου και τη βέλτιστη χρήση της διαθέσιμης χωρητικότητας στο έδαφος και στον εναέριο χώρο.

Το πρώτο ολοκληρωμένο έργο είναι η ανάπτυξη του Προηγμένου Επιχειρησιακού Μοντέλου (Advanced Concept of Airport Operations), που πραγματοποιήθηκε  σε συνεργασία με την ALG Globe Infrastructure Advisors SLU και την Innovare, στο πλαίσιο του στόχου ανάπτυξης νέων και προηγμένων ιδεών για τη συνεργατική διαχείριση των λειτουργιών στο αεροδρόμιο. Ενισχύοντας την επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα στη διαχείριση της κυκλοφορίας και τη βελτιστοποίηση της διαθέσιμης χωρητικότητας στο έδαφος και στον αέρα, η νέα ιδέα βασίζεται σε ένα νέο πλαίσιο λειτουργίας βάσει απόδοσης, σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές του κλάδου, λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες των Χρηστών του Αερολιμένα, ενώ επίσης εστιάζει στην οργανωσιακή και τεχνολογική δομή του βασικού επιχειρησιακού «κυττάρου» διαχείρισης, του Κέντρου Επιχειρήσεων Αερολιμένα “επόμενης γενιάς”. Με την ολοκλήρωση της ανάπτυξης του Νέου Επιχειρησιακού Μοντέλου, τίθενται οι βάσεις για το σχεδιασμό των επόμενων ενεργειών που αφορούν στη σταδιακή υλοποίησή του.

Το δεύτερο έργο αφορά στο νέο Συνεργατικό Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Αεροδρομίου AMS (Airport Management System), το οποίο θα αποτελέσει τη βασική πλατφόρμα για λειτουργίες αεροδρομίου υψηλής απόδοσης και πραγματοποιήθηκε από τον ΔΑΑ σε συνεργασία με την SITA Information Networking Computing B.V. Συμβάλλοντας στον Οδικό Χάρτη Ψηφιακού Μετασχηματισμού του αεροδρομίου, το AMS επιτρέπει την απλοποίηση των λειτουργιών, την ενίσχυση της συνεργασίας στην ανταλλαγή  δεδομένων μεταξύ των φορέων και την αποτελεσματική διαχείριση διαδικασιών και πόρων. Καλύπτει ένα σύνολο συστημάτων πληροφοριών, όπως η Επιχειρησιακή Βάση Δεδομένων Αεροδρομίου (AODB), το νέο Σύστημα Διαχείρισης Πόρων (RMS), το νέο Σύστημα Εμφάνισης Πληροφοριών Πτήσης (FIDS), την Πλατφόρμα Συνεργατικής Λήψης Αποφάσεων (A-CDM), καθώς και συμπληρωματικά υποσυστήματα.

Ο κ. Αλέξανδρος Αραβανής, Γενικός Διευθυντής Επιχειρησιακών Λειτουργιών του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, με την ευκαιρία της πρώτης φάσης υλοποίησης των δύο σημαντικών έργων, δήλωσε: «H υλοποίηση του προγράμματος, σημαντικό μέρος του οποίου ολοκληρώθηκε ήδη με επιτυχία, συμβαδίζει απόλυτα με τη στρατηγική που αποφάσισε η Διοίκηση του ΔΑΑ για τη δημιουργία συνθηκών Βιώσιμης Ανάπτυξης και τη λειτουργία του αεροδρομίου ως υπεύθυνου φορέα, συνετού διαχειριστή και συμμετόχου.

Η πρόοδος που έχει επιτευχθεί, βελτιώνει ήδη σημαντικά την αποτελεσματικότητα, τη συνεργασία και την προβλεψιμότητα σε πολλά πεδία των σύνθετων επιχειρησιακών λειτουργιών.

Η ολοκλήρωση του έργου αναμένεται να βελτιστοποιήσει την απόδοση μέσω ομογενοποίησης και απλούστευσης λειτουργικών διαδικασιών ευρύτερα συνεργαζόμενων επιχειρησιακών ομάδων της αεροδρομιακής κοινότητας, με ευεργετικά αποτελέσματα  στην αύξηση της συνολικής απόδοσης και του Ευρωπαϊκού Δικτύου Διαχείρισης Εναέριας Κυκλοφορίας. Συνακόλουθα θα επιφέρει σημαντική βελτίωση της ταξιδιωτικής εμπειρίας του κοινού και θα μειώσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα, εξοικονομώντας ενέργεια και μειώνοντας ρύπους  προς όφελος των επιβατών, των κατοίκων της περιοχής των Μεσογείων, αλλά και της ελληνικής οικονομίας ευρύτερα».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!