Γ.Δ.
1440.52 +0,33%
ACAG
-0,17%
5.86
CENER
+1,12%
9.96
CNLCAP
0,00%
7.3
DIMAND
-0,12%
8.58
NOVAL
-0,92%
2.691
OPTIMA
-0,51%
11.78
TITC
-0,35%
28.85
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
-0,56%
1.43
ΑΒΕ
0,00%
0.447
ΑΔΜΗΕ
+0,45%
2.225
ΑΚΡΙΤ
-2,06%
0.95
ΑΛΜΥ
+1,69%
2.705
ΑΛΦΑ
+0,55%
1.633
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.46
ΑΡΑΙΓ
-1,43%
11.73
ΑΣΚΟ
+2,69%
3.05
ΑΣΤΑΚ
+2,37%
6.9
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.5
ΑΤΤ
-0,89%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,92%
2.55
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,48%
6.2
ΒΙΟΚΑ
+0,40%
2.48
ΒΙΟΣΚ
-0,39%
1.285
ΒΙΟΤ
0,00%
0.23
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.51
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.68
ΔΑΑ
-0,15%
7.788
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
-1,14%
11.27
ΔΟΜΙΚ
+1,04%
3.89
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,62%
0.326
ΕΒΡΟΦ
+0,33%
1.505
ΕΕΕ
+0,06%
32.1
ΕΚΤΕΡ
-1,17%
4.24
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
+3,40%
2.43
ΕΛΛ
+0,37%
13.4
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,77%
2.58
ΕΛΠΕ
+1,95%
8.085
ΕΛΣΤΡ
-1,31%
2.26
ΕΛΤΟΝ
+0,94%
1.72
ΕΛΧΑ
-0,95%
1.882
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.94
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
-2,28%
12.02
ΕΣΥΜΒ
+1,54%
1.32
ΕΤΕ
+1,46%
8.064
ΕΥΑΠΣ
+1,61%
3.15
ΕΥΔΑΠ
+1,81%
5.64
ΕΥΡΩΒ
+0,66%
2.132
ΕΧΑΕ
-0,74%
4.715
ΙΑΤΡ
-0,65%
1.52
ΙΚΤΙΝ
-1,53%
0.3545
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.725
ΙΝΚΑΤ
-0,59%
5.02
ΙΝΛΙΦ
+1,08%
4.7
ΙΝΛΟΤ
-0,16%
1.23
ΙΝΤΕΚ
+2,47%
5.81
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,46%
2.5
ΙΝΤΕΤ
+1,19%
1.275
ΙΝΤΚΑ
-1,16%
3.41
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
+1,08%
1.405
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
-2,22%
1.545
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.48
ΚΟΥΑΛ
-1,01%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,38%
5.26
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,31%
11.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-3,45%
1.12
ΛΑΒΙ
+0,11%
0.875
ΛΑΜΔΑ
-1,27%
7
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
+3,19%
0.97
ΛΕΒΚ
+2,76%
0.298
ΛΕΒΠ
0,00%
0.286
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+2,17%
1.41
ΛΟΥΛΗ
+0,38%
2.67
ΜΑΘΙΟ
+6,58%
0.81
ΜΕΒΑ
-0,75%
3.97
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.64
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
-0,69%
3.62
ΜΙΝ
+21,30%
0.655
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,17%
23.06
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.4
ΜΟΤΟ
+0,74%
2.72
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,95%
27
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,29%
3.45
ΜΠΡΙΚ
+1,08%
1.865
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,42%
37.22
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.7
ΝΑΥΠ
+1,23%
0.986
ΞΥΛΚ
-2,58%
0.264
ΞΥΛΠ
-7,02%
0.45
ΟΛΘ
+0,49%
20.7
ΟΛΠ
+0,78%
25.95
ΟΛΥΜΠ
+1,19%
2.55
ΟΠΑΠ
+0,60%
15.04
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,22%
0.892
ΟΤΕ
+0,59%
13.56
ΟΤΟΕΛ
+1,03%
11.8
ΠΑΙΡ
+0,87%
1.16
ΠΑΠ
+0,41%
2.46
ΠΕΙΡ
+0,33%
3.66
ΠΕΤΡΟ
+0,92%
8.76
ΠΛΑΘ
+0,79%
3.83
ΠΛΑΚΡ
+0,67%
15
ΠΡΔ
-7,69%
0.24
ΠΡΕΜΙΑ
+1,54%
1.186
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.85
ΠΡΟΦ
+1,54%
4.94
ΡΕΒΟΙΛ
-5,26%
1.98
ΣΑΡ
+5,45%
11.6
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
-1,43%
0.344
ΣΙΔΜΑ
+1,54%
1.65
ΣΠΕΙΣ
-0,30%
6.58
ΣΠΙ
0,00%
0.67
ΣΠΥΡ
0,00%
0.14
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.6
ΤΖΚΑ
0,00%
1.535
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.2
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+1,61%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.23
ΦΡΛΚ
+0,38%
4.01
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Η πανδημία o απόλυτος κινητήριος μοχλός για την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα

Η πανδημία έχει πλήξει βαθιά την παγκόσμια οικονομία. Ωστόσο, αυτή η συνεχιζόμενη υγειονομική κρίση αποτελεί το θεμέλιο λίθο για την ανοδική και ταχεία ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου (E-Commerce).

NielsenIQ

 

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας της NielsenIQ σε 850 Έλληνες διαδικτυακούς αγοραστές, δηλαδή περίπου 7 στους 10 διαδικτυακούς καταναλωτές, έχουν επηρεαστεί ραγδαία  παγκόσμια πανδημία.

Αυτό συμβαίνει γιατί υπάρχει σημαντική μείωση του εισοδήματός τους ή προβλήματα στην αντιμετώπιση ζητημάτων υγείας για αυτούς, τις οικογένειες ή τους φίλους τους.

Με το δεύτερο κύμα αυστηρών περιοριστικών μέτρων και το πλήρες κλείσιμο των επιχειρήσεων ή και την παρατεταμένη υπολειτουργία μέσω εναλλακτικών μεθόδων click away, click in shop το προηγούμενο διάστημα, τα διαδικτυακά κανάλια έχουν γίνει βασικό σημείο αγορών για όλους τους καταναλωτές, αλλά ειδικότερα για αυτούς που έχουν επηρεαστεί από την πανδημία.

Τι δείχνει η έρευνα

 

Σχεδόν το 1/5 (21%) των ερωτηθέντων από αυτή την ομάδα άρχισαν να ψωνίζουν διαδικτυακά πριν από λιγότερο από ένα χρόνο, αλλά για αυτούς το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει γίνει ένα νέο ήσυχο λιμάνι για έρευνα, σύγκριση τιμών και αναζήτηση για προσφορές μέσα από το ασφαλές περιβάλλον των σπιτιών τους.

«Οι καταναλωτές που έχουν επηρεαστεί από την πανδημία είναι και αυτοί που για συγκεκριμένες προϊοντικές κατηγορίες έχουν γίνει «σούπερ χρήστες» των διαδικτυακών αγορών χρησιμοποιώντας τις διαδικτυακές δυνατότητες στο έπακρο.

Ποια προϊόντα επιλέγουν οι καταναλωτές;

 

Προϊόντα ομορφιάς μέχρι και καθαριστικά σπιτιού είναι ενδεικτικά κατηγορίες που αγοράζονται σε σημαντικά μεγαλύτερο βαθμό από τους καταναλωτές που έχουν επηρεαστεί από την πανδημία, ενώ, ενώ το φυσικό κανάλι εξακολουθεί να βρίσκεται στις προτιμήσεις αυτών που δεν έχουν επηρεαστεί», αναφέρει η Ντορίνα Φυντάνη, Consumer Insights Leader NielsenIQ.

«Με μια μεγάλη και ιδιαίτερα διακριτή ομάδα επηρεαζόμενων από την πανδημία διαδικτυακών αγοραστών, αξίζει να αναφερθεί ότι έχει πλέον εκλείψει η αντίληψη που κυριαρχούσε πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο θα κερδίσει πολύ περισσότερο έδαφος ανάμεσα στους εύπορους καταναλωτές.

Στο πλαίσιο αυτό, οι χαμηλότερες τιμές είναι πλέον μεταξύ των τριών κορυφαίων λόγων για τη μετάβαση σε διαδικτυακές αγορές για το 66% των ερωτηθέντων», συνεχίζει η κ. Φυντάνη.

Οι διαδικτυακές Αγορές

 

Από δημογραφικής πλευράς, η πανδημία έχει διευρύνει το κοινό των διαδικτυακών αγορών σε δύο άκρα: μεγαλύτερες ηλικίες (56-65) καθώς και νέους (18-24).

Οι τελευταίοι κερδίζουν σταδιακά οικονομική δύναμη και οι ανάγκες και οι προτιμήσεις τους είναι πιθανό να καθορίσουν το μέλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου στο σύνολό του.

Για παράδειγμα, έχουν ήδη την τάση να υποστηρίζουν διαφορετικές μορφές επικοινωνίας με τους εμπόρους λιανικής πώλησης όσον αφορά τις προωθήσεις.

Παρότι τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου παραμένουν η πιο δημοφιλής επιλογή γενικά, το 35% των ερωτηθέντων σε αυτήν την ηλικιακή ομάδα προτιμούν τις ειδοποιήσεις εντός εφαρμογής που είναι η υψηλότερη προτίμηση σε σύγκριση με τις άλλες ηλικιακές ομάδες) και είναι έτοιμοι να δοκιμάσουν νέα κανάλια ηλεκτρονικού εμπορίου όπως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή αλλιώς Social Commerce

Εξι στους δέκα αγοραστές στην Ελλάδα έχουν ήδη αγοράσει μέσα από πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης και οι νεότερες ηλικιακές ομάδες παραμένουν η βασική κινητήρια δύναμη για αυτό το κανάλι.

Ενώ το Facebook παραμένει η πιο δημοφιλής πλατφόρμα για την αγορά αγαθών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με το 52% των διαδικτυακών αγοραστών στην Ελλάδα να χρησιμοποιούν το Facebook για αυτό το σκοπό, το Instagram έχει γίνει η κορυφαία πλατφόρμα μεταξύ της νεότερης γενιάς (18-24 ετών) – σχεδόν το ήμισυ (49%) των ερωτηθέντων σε αυτήν την ομάδα δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν το Instagram για αγορές στο διαδίκτυο.

Παρότι στη βιομηχανία FMCG τα αγαθά παντοπωλείου εξακολουθούν να έχουν πολλές ευκαιρίες να δείξουν αυξητική αύξηση στις πωλήσεων σε σύγκριση με τα είδη ένδυσης ή τα ηλεκτρονικά είδη.

Προβλέπεται σποραδική συχνότητα διαδικτυακών αγορών με τους ερωτηθέντες να δηλώνουν (για συσκευασμένα τρόφιμα) ότι προτίθενται να αγοράσουν ηλεκτρονικά από μια φορά στους 2-3 μήνες έως και μια φορά στις 15 μέρες.

Ωστόσο, προκειμένου να αναπτυχθεί πιο αποτελεσματικά το διαδικτυακό κανάλι, είναι εξίσου σημαντικό για τους εμπόρους λιανικής και τους κατασκευαστές να γνωρίζουν τι θέλουν οι καταναλωτές, όπως το πότε, πού και πώς θέλουν να αγοράσουν.

Αποδεικνύεται ότι οι Έλληνες διαδικτυακοί αγοραστές γίνονται πιο ενεργοί προς το τέλος της εβδομάδας με το 41% να δηλώνει την Παρασκευή, το Σάββατο ή την Κυριακή ως την προτιμώμενη ημέρα αγορών τους.

Ο πιο δημοφιλής χρόνος αγορών είναι περίπου 6-10 μ.μ. ( 21% όλων των αγοραστών στο διαδίκτυο προτιμούν αυτήν την χρονική ζώνη).

Αξίζει να σημειωθεί ότι όσον αφορά τις συσκευές που χρησιμοποιούν για να κάνουν τις αγορές τους, τα smartphone έχουν πλέον γίνει περισσότερο δημοφιλή από ότι οι φορητοί υπολογιστές ή οι επιτραπέζιοι υπολογιστές.

Το 62% των αγοραστών στο διαδίκτυο στην Ελλάδα χρησιμοποιούν smartphone για να κάνουν τις αγορές τους έναντι 48% που χρησιμοποιούν φορητούς υπολογιστές, γεγονός που σημαίνει ότι είναι συνηθισμένοι να κάνουν αγορές εν κινήσει.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!