THEPOWERGAME
Βαρύ το τίμημα που πλήρωσε ο κλάδος ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας λόγω της πανδημίας που δέχθηκε τις μεγαλύτερες απώλειες, μετά τον τουρισμό, τις μεταφορές, τις αθλητικές δραστηριότητες και την εστίαση.
Στην Ελλάδα οι πωλήσεις του κλάδου ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας υποχώρησαν πέρυσι συνολικά κατά 30%, με τις λιανικές πωλήσεις να σημειώνουν υποχώρηση κατά 23% και οι εξαγωγές κατά 18,8%.
Τα ανδρικά ενδύματα κατέγραψαν τις μεγαλύτερες απώλειες, ακολουθεί η κατηγορία των γυναικείων (κυρίως αμπιγέ – κλασικών). Τα παιδικά ενδύματα ακολουθούν, ενώ οι κατηγορίες των εσωρούχων – πιτζαμών και αθλητικών ήταν εκείνες που κατέγραψαν μικρές απώλειες.
Όσον αφορά τις εξαγωγές, μετά από τέσσερις συνεχόμενες ανοδικές χρονιές (2016 – 2019), το 2020 σημείωσαν πτώση 18,8%. Η συνολική αξία εξαγωγών της αλυσίδας ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας υποχώρησε στα 1,55 δισ. € έναντι 1,91 δισ. € το 2019.
Ειδικότερα, οι εξαγωγές των ενδυμάτων μειώθηκαν στα 737 εκατ. €, έναντι 918 εκατ. € το 2019 καταγράφοντας μείωση 19,7%, της κλωστοϋφαντουργίας σε 385 εκατ. € καταγράφοντας μείωση 8,6% και οι εξαγωγές βαμβακιού σε 429 εκατ. € σημειώνοντας μείωση 24,9%. Στην ένδυση το 83% των εξαγωγών κατευθύνεται στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στην κλωστοϋφαντουργία το αντίστοιχο ποσοστό είναι 66%. Αντίθετα οι εξαγωγές του βαμβακιού σε ποσοστό 90% γίνονται σε χώρες εκτός Ε.Ε.
Μείωση καταγράφηκε και στις εισαγωγές της αλυσίδας ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας το 2020. Σε αξία διαμορφώθηκαν σε 2,4 δις € έναντι 3 δις € το 2019, καταγράφοντας πτώση 19,7%. Με τις εισαγωγές ενδυμάτων να σημειώνουν τη μεγαλύτερη πτώση 22,8%.