Γ.Δ.
1432.6 -0,24%
ACAG
-0,84%
5.9
CENER
-0,10%
9.92
CNLCAP
0,00%
6.9
DIMAND
+0,10%
9.88
NOVAL
0,00%
2.71
OPTIMA
-0,50%
12.02
TITC
-0,90%
32.95
ΑΑΑΚ
0,00%
5.5
ΑΒΑΞ
-1,87%
1.366
ΑΒΕ
0,00%
0.451
ΑΔΜΗΕ
+0,24%
2.125
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.81
ΑΛΜΥ
+0,52%
2.88
ΑΛΦΑ
-0,31%
1.589
ΑΝΔΡΟ
-0,92%
6.44
ΑΡΑΙΓ
-0,63%
10.98
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-3,38%
7.44
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
-0,47%
8.56
ΑΤΤ
-1,92%
8.16
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,01%
6
ΒΙΟΚΑ
+3,00%
2.06
ΒΙΟΣΚ
-1,49%
1.655
ΒΙΟΤ
0,00%
0.238
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
+0,85%
2.36
ΓΕΒΚΑ
+0,93%
1.635
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,11%
17.66
ΔΑΑ
-0,61%
7.8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
+0,26%
11.6
ΔΟΜΙΚ
+0,15%
3.395
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,92%
0.329
ΕΒΡΟΦ
+0,31%
1.595
ΕΕΕ
+0,69%
32.02
ΕΚΤΕΡ
-2,04%
1.92
ΕΛΒΕ
0,00%
5.6
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
+1,09%
13.85
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,43%
2.07
ΕΛΠΕ
-0,56%
7.1
ΕΛΣΤΡ
-1,81%
2.17
ΕΛΤΟΝ
+1,29%
1.724
ΕΛΧΑ
+0,44%
1.834
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.12
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-1,20%
1.24
ΕΤΕ
-0,42%
8.118
ΕΥΑΠΣ
-2,15%
3.18
ΕΥΔΑΠ
-2,48%
5.51
ΕΥΡΩΒ
-0,62%
2.077
ΕΧΑΕ
-0,75%
4.625
ΙΑΤΡ
-1,23%
1.6
ΙΚΤΙΝ
-1,17%
0.3795
ΙΛΥΔΑ
-0,58%
1.71
ΙΝΚΑΤ
-0,19%
5.17
ΙΝΛΙΦ
-0,61%
4.86
ΙΝΛΟΤ
+1,77%
1.148
ΙΝΤΕΚ
-0,85%
5.8
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.44
ΙΝΤΕΤ
-1,20%
1.235
ΙΝΤΚΑ
-0,80%
3.115
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
-1,34%
1.47
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
-1,65%
1.49
ΚΟΡΔΕ
+0,22%
0.457
ΚΟΥΑΛ
-1,17%
1.18
ΚΟΥΕΣ
-0,38%
5.25
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,23%
12.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.75
ΚΥΡΙΟ
-3,06%
1.11
ΛΑΒΙ
+0,59%
0.854
ΛΑΜΔΑ
-0,98%
7.07
ΛΑΜΨΑ
0,00%
39
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.94
ΛΕΒΚ
0,00%
0.278
ΛΕΒΠ
0,00%
0.262
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
-0,69%
1.44
ΛΟΥΛΗ
-1,12%
2.64
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.704
ΜΕΒΑ
-4,57%
3.76
ΜΕΝΤΙ
-1,24%
2.39
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.6
ΜΙΓ
0,00%
3.45
ΜΙΝ
+4,17%
0.625
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-2,58%
21.14
ΜΟΝΤΑ
+1,55%
3.92
ΜΟΤΟ
+0,96%
2.63
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,88%
22.6
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,28%
3.55
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
+1,34%
34.9
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
0,00%
0.85
ΞΥΛΚ
+1,51%
0.269
ΞΥΛΠ
-3,66%
0.368
ΟΛΘ
+0,97%
20.9
ΟΛΠ
+1,34%
26.4
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.39
ΟΠΑΠ
-0,25%
16.15
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.845
ΟΤΕ
-2,14%
14.62
ΟΤΟΕΛ
-1,96%
11
ΠΑΙΡ
-1,94%
1.01
ΠΑΠ
-0,41%
2.42
ΠΕΙΡ
+1,88%
3.894
ΠΕΡΦ
0,00%
6.7
ΠΕΤΡΟ
+1,00%
8.1
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.97
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
0,00%
0.228
ΠΡΕΜΙΑ
+0,32%
1.24
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-1,51%
4.58
ΡΕΒΟΙΛ
+5,22%
1.915
ΣΑΡ
-0,78%
10.12
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,52%
0.335
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.645
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.52
ΣΠΙ
-1,52%
0.65
ΣΠΥΡ
0,00%
0.132
ΤΕΝΕΡΓ
+0,10%
19.16
ΤΖΚΑ
0,00%
1.345
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.2
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.9
ΦΡΙΓΟ
-2,75%
0.212
ΦΡΛΚ
+1,74%
3.81
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.64

Σάντσεθ: Αν η Γαλλία διαφωνεί, θα συνδεθούμε με αγωγό με την Ιταλία

Από την Κολομβία, όπου βρίσκεται πραγματοποιώντας περιοδεία στις χώρες της Λατινικής Αμερικής, ο Ισπανός πρωθυπουργός Πέδρο Σάντσεθ τόνισε πως σε περίπτωση που δεν ολοκληρωθεί ο αγωγός φυσικού αερίου MidCat, που θα σήμαινε τη διασύνδεση της Ιβηρικής Χερσονήσου με τη Γαλλία με την ανάλογη διοχέτευση φυσικού αερίου στην κεντρική Ευρώπη, τότε η ισπανική κυβέρνηση θα στοιχηματίσει στην κατασκευή ενός αγωγού φυσικού αερίου με την Ιταλία.«Αν δεν μπορεί να γίνει με τη Γαλλία, υπάρχει μια εναλλακτική λύση, η οποία είναι η διασύνδεση με την Ιταλία».

Τόνισε χαρακτηριστικά. «Αν το σχέδιο Α δεν προχωρήσει, τότε θα πρέπει να αναζητήσουμε το σχέδιο Β και το σχέδιο Β είναι η διασύνδεση της Ιβηρικής Χερσονήσου με την Ιταλία», κατέληξε.

Ο υπάρχων αγωγός φυσικού αερίου MidCat που συνδέει την Ισπανία με την Γαλλία εμφανίζεται και πάλι στο προσκήνιο ως λύση για την τροφοδοσία της κεντρικής Ευρώπης με φυσικό αέριο μέσω Ισπανίας. Η ολοκλήρωσή του είχε διακοπεί στο 2019 όμως οι Βρυξέλλες θεωρούν ότι μεσοπρόθεσμα θα μπορούσε να μετατραπεί σε αγωγό μεταφοράς υδρογόνου και αυτό αποτυπώνεται και στο ευρωπαϊκό σχέδιο RePowerEU. Ο αγωγός όμως χρειάζεται επέκταση , κόστους περίπου 500 εκατομμυρίων ευρώ και η γαλλική κυβέρνηση εμφανίζεται αρνητική τις τελευταίες εβδομάδες καθώς πιστεύει ότι «δεν θα ανταποκρινόταν στην τρέχουσα κρίση». Την περασμένη εβδομάδα, η γαλλική κυβέρνηση εκτίμησε ότι ο MidCat «θα χρειαζόταν πολύ χρόνο για να λειτουργήσει».

Την έλλειψη ενδιαφέροντος της Γαλλίας δεν συμμερίζονται η Γερμανία, η Ισπανία, η Πορτογαλία αλλά και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την ολοκλήρωση του MidCat. Ήδη από τον περασμένο Μάιο οι Βρυξέλλες μελετούν έναν επιπλέον αγωγό φυσικού αερίου κόστους άνω των 2,5 δισεκατομμυρίων ευρώ μεταξύ Βαρκελώνης και Λιβόρνο. Ο αγωγός αυτός μήκους άνω των 700 χιλιομέτρων, φιλοδοξεί να εφοδιάσει την Ιταλία με επαναεριοποιημένο φυσικό αέριο από την Βαρκελώνη.

Άλλωστε η Ισπανία έναντι των υπολοίπων χωρών μελών της ΕΕ υπερτερεί καθώς διαθέτει το 1/3 της αποθηκευτικής ικανότητας φυσικού αερίου της ΕΕ χάρη στις 7 μονάδες επαναεριοποίησης φυσικού αερίου που διαθέτει από τις συνολικά 20 που βρίσκονται σε ευρωπαϊκό έδαφος. Τώρα την δυνατότητά της αυτή προσπαθεί να την προωθήσει με κάθε τρόπο στις υπόλοιπες χώρες.

Η ενεργειακή κρίση μεταφράζεται διαφορετικά από τις χώρες μέλη της ΕΕ γι αυτό και ενώ η Γερμανία διαβεβαιώνει ότι δεν θα δώσει περισσότερη ζωή στα πυρηνικά της και είναι υπέρ της ολοκλήρωσης του MidCat εντούτοις η Γαλλία προχωρά στην κατασκευή έξι νέων πυρηνικών αντιδραστήρων παρατείνοντας στο μεταξύ την διάρκεια ζωής των ήδη υπαρχόντων προκειμένου να διατηρήσει την ενεργειακή της ανεξαρτησία.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!