Γ.Δ.
1603.96 -0,88%
ACAG
-1,79%
6.05
AEM
-0,78%
4.5095
AKTR
-2,75%
5.3
BOCHGR
+1,12%
5.4
CENER
-0,63%
9.44
CNLCAP
-1,38%
7.15
DIMAND
+0,36%
8.27
EVR
-1,72%
1.715
NOVAL
-0,79%
2.52
OPTIMA
+0,57%
14.12
TITC
-1,68%
40.95
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+0,22%
2.255
ΑΒΕ
-0,23%
0.428
ΑΔΜΗΕ
+0,36%
2.825
ΑΚΡΙΤ
+0,67%
0.755
ΑΛΜΥ
-0,58%
4.285
ΑΛΦΑ
-2,35%
1.8455
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.5
ΑΡΑΙΓ
-2,46%
11.12
ΑΣΚΟ
-0,93%
3.19
ΑΣΤΑΚ
+0,27%
7.3
ΑΤΕΚ
-9,27%
1.37
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,86%
0.692
ΑΤΤΙΚΑ
-2,08%
2.35
ΒΙΟ
-1,20%
5.76
ΒΙΟΚΑ
-4,16%
1.845
ΒΙΟΣΚ
-1,29%
1.53
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
-0,81%
2.46
ΓΕΒΚΑ
-1,27%
1.55
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,63%
18.78
ΔΑΑ
+8,04%
8.98
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-2,55%
12.99
ΔΟΜΙΚ
-1,24%
2.785
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,53%
0.378
ΕΒΡΟΦ
-2,05%
1.915
ΕΕΕ
+2,04%
40
ΕΚΤΕΡ
-2,18%
2.015
ΕΛΒΕ
-1,82%
5.4
ΕΛΙΝ
-0,46%
2.17
ΕΛΛ
-1,01%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,22%
2.27
ΕΛΠΕ
-2,24%
7.86
ΕΛΣΤΡ
-1,24%
2.39
ΕΛΤΟΝ
-1,29%
1.834
ΕΛΧΑ
-1,62%
2.13
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,89%
1.115
ΕΤΕ
-2,98%
8.39
ΕΥΑΠΣ
-1,45%
3.4
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.08
ΕΥΡΩΒ
-0,40%
2.474
ΕΧΑΕ
0,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-2,44%
2
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.36
ΙΛΥΔΑ
-1,13%
1.745
ΙΝΛΙΦ
-1,65%
4.77
ΙΝΛΟΤ
-0,19%
1.07
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.89
ΙΝΤΕΤ
-3,13%
1.085
ΙΝΤΚΑ
-2,79%
3.14
ΚΑΡΕΛ
-1,84%
320
ΚΕΚΡ
-0,39%
1.27
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
-1,09%
0.454
ΚΟΥΑΛ
-0,31%
1.306
ΚΟΥΕΣ
-1,27%
6.22
ΚΡΙ
-1,52%
16.25
ΚΤΗΛΑ
-1,52%
1.95
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.02
ΛΑΒΙ
-2,22%
0.794
ΛΑΜΔΑ
-2,72%
6.8
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
-3,64%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
0,00%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-2,06%
3.33
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
0,00%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-0,44%
2.24
ΜΕΡΚΟ
-1,01%
39.2
ΜΙΓ
-0,70%
2.845
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
-0,63%
22.26
ΜΟΝΤΑ
+1,59%
3.84
ΜΟΤΟ
-2,30%
2.76
ΜΟΥΖΚ
-1,59%
0.62
ΜΠΕΛΑ
-2,00%
27.38
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-1,24%
2.39
ΜΠΤΚ
0,00%
0.615
ΜΥΤΙΛ
-0,54%
36.76
ΝΑΚΑΣ
-1,27%
3.1
ΝΑΥΠ
-2,17%
0.81
ΞΥΛΚ
-0,38%
0.261
ΞΥΛΠ
-5,56%
0.374
ΟΛΘ
-0,35%
28.4
ΟΛΠ
0,00%
33.65
ΟΛΥΜΠ
-0,38%
2.59
ΟΠΑΠ
-1,58%
16.87
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.8
ΟΤΕ
-0,67%
14.9
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.02
ΠΑΙΡ
-3,88%
0.966
ΠΑΠ
-1,53%
2.57
ΠΕΙΡ
-1,62%
4.73
ΠΕΡΦ
-1,85%
5.3
ΠΕΤΡΟ
-2,00%
7.84
ΠΛΑΘ
-2,10%
3.965
ΠΛΑΚΡ
-0,66%
15.1
ΠΡΔ
0,00%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,31%
1.276
ΠΡΟΝΤΕΑ
+2,56%
6
ΠΡΟΦ
-1,90%
5.17
ΡΕΒΟΙΛ
-2,56%
1.71
ΣΑΡ
-1,75%
12.36
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,57%
0.352
ΣΙΔΜΑ
+1,60%
1.59
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.64
ΣΠΙ
-3,17%
0.61
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
+0,77%
1.31
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,84%
1.648
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+7,56%
0.256
ΦΡΛΚ
-2,10%
4.19
ΧΑΙΔΕ
-6,25%
0.75

Σάντσεθ: Αν η Γαλλία διαφωνεί, θα συνδεθούμε με αγωγό με την Ιταλία

Από την Κολομβία, όπου βρίσκεται πραγματοποιώντας περιοδεία στις χώρες της Λατινικής Αμερικής, ο Ισπανός πρωθυπουργός Πέδρο Σάντσεθ τόνισε πως σε περίπτωση που δεν ολοκληρωθεί ο αγωγός φυσικού αερίου MidCat, που θα σήμαινε τη διασύνδεση της Ιβηρικής Χερσονήσου με τη Γαλλία με την ανάλογη διοχέτευση φυσικού αερίου στην κεντρική Ευρώπη, τότε η ισπανική κυβέρνηση θα στοιχηματίσει στην κατασκευή ενός αγωγού φυσικού αερίου με την Ιταλία.«Αν δεν μπορεί να γίνει με τη Γαλλία, υπάρχει μια εναλλακτική λύση, η οποία είναι η διασύνδεση με την Ιταλία».

Τόνισε χαρακτηριστικά. «Αν το σχέδιο Α δεν προχωρήσει, τότε θα πρέπει να αναζητήσουμε το σχέδιο Β και το σχέδιο Β είναι η διασύνδεση της Ιβηρικής Χερσονήσου με την Ιταλία», κατέληξε.

Ο υπάρχων αγωγός φυσικού αερίου MidCat που συνδέει την Ισπανία με την Γαλλία εμφανίζεται και πάλι στο προσκήνιο ως λύση για την τροφοδοσία της κεντρικής Ευρώπης με φυσικό αέριο μέσω Ισπανίας. Η ολοκλήρωσή του είχε διακοπεί στο 2019 όμως οι Βρυξέλλες θεωρούν ότι μεσοπρόθεσμα θα μπορούσε να μετατραπεί σε αγωγό μεταφοράς υδρογόνου και αυτό αποτυπώνεται και στο ευρωπαϊκό σχέδιο RePowerEU. Ο αγωγός όμως χρειάζεται επέκταση , κόστους περίπου 500 εκατομμυρίων ευρώ και η γαλλική κυβέρνηση εμφανίζεται αρνητική τις τελευταίες εβδομάδες καθώς πιστεύει ότι «δεν θα ανταποκρινόταν στην τρέχουσα κρίση». Την περασμένη εβδομάδα, η γαλλική κυβέρνηση εκτίμησε ότι ο MidCat «θα χρειαζόταν πολύ χρόνο για να λειτουργήσει».

Την έλλειψη ενδιαφέροντος της Γαλλίας δεν συμμερίζονται η Γερμανία, η Ισπανία, η Πορτογαλία αλλά και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την ολοκλήρωση του MidCat. Ήδη από τον περασμένο Μάιο οι Βρυξέλλες μελετούν έναν επιπλέον αγωγό φυσικού αερίου κόστους άνω των 2,5 δισεκατομμυρίων ευρώ μεταξύ Βαρκελώνης και Λιβόρνο. Ο αγωγός αυτός μήκους άνω των 700 χιλιομέτρων, φιλοδοξεί να εφοδιάσει την Ιταλία με επαναεριοποιημένο φυσικό αέριο από την Βαρκελώνη.

Άλλωστε η Ισπανία έναντι των υπολοίπων χωρών μελών της ΕΕ υπερτερεί καθώς διαθέτει το 1/3 της αποθηκευτικής ικανότητας φυσικού αερίου της ΕΕ χάρη στις 7 μονάδες επαναεριοποίησης φυσικού αερίου που διαθέτει από τις συνολικά 20 που βρίσκονται σε ευρωπαϊκό έδαφος. Τώρα την δυνατότητά της αυτή προσπαθεί να την προωθήσει με κάθε τρόπο στις υπόλοιπες χώρες.

Η ενεργειακή κρίση μεταφράζεται διαφορετικά από τις χώρες μέλη της ΕΕ γι αυτό και ενώ η Γερμανία διαβεβαιώνει ότι δεν θα δώσει περισσότερη ζωή στα πυρηνικά της και είναι υπέρ της ολοκλήρωσης του MidCat εντούτοις η Γαλλία προχωρά στην κατασκευή έξι νέων πυρηνικών αντιδραστήρων παρατείνοντας στο μεταξύ την διάρκεια ζωής των ήδη υπαρχόντων προκειμένου να διατηρήσει την ενεργειακή της ανεξαρτησία.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!