THEPOWERGAME
Ποιος θα κατασκευάσει τελικά το αυτοκίνητο της Apple; Το Bloomberg, αναφέρει τους πιθανούς συνεργάτες της Apple, στη προσπάθεια του αμερικανικού κολοσσού της ηλεκτρονικής, να κατασκευάσει το πρώτο του αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η Apple επιθυμεί διακαώς να λανσάρει μέχρι το 2024, το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο με το δικό της σήμα. Το πρόγραμμα αυτό έχει αποκτήσει έντονη δυναμική τους τελευταίους μήνες, ενώ στο δυναμικό της Apple έχουν προστεθεί πολλά πρώην στελέχη της Tesla. Το “Project Titan”, όπως έχει ονομαστεί, προσελκύει έντονο ενδιαφέρον, λόγω της προοπτικής να δώσει νέες δυνατότητες στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Στην προσπάθεια αυτή, ο τεχνολογικός γίγαντας θα αναζητήσει πολλούς νέους συνεργάτες. Οι ακόλουθες εταιρείες -οι εκπρόσωποι των οποίων αρνήθηκαν να σχολιάσουν – είναι οι πιθανές υποψήφιες, όπως αναφέρει το Bloomberg.
Foxconn
Η Foxconn Technology Group έχει ήδη στενή σχέση με την Apple, καθώς πάνω από μια δεκαετία, υπήρξε ο μεγαλύτερος συνεργάτης παραγωγής της αμερικανικής εταιρείας. Η Foxconn συγκεντρώνει την πλειονότητα των iPhone στον κόσμο και ένα μεγάλο κομμάτι από Macs και iPads από τεράστια συγκροτήματα που απασχολούν πάνω από ένα εκατομμύριο άτομα σε όλη την Κίνα.
Η Foxconn έχει κάνει ένα τεράστιο άνοιγμα στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Τον Οκτώβριο παρουσίασε το πρώτο σασί ηλεκτρικών οχημάτων και μια πλατφόρμα λογισμικού για να βοηθήσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να φέρουν τα μοντέλα στην αγορά γρηγορότερα. Σχεδιάζει επίσης να λανσάρει μια μπαταρία στερεάς κατάστασης έως το 2024. Η εταιρεία ανακοίνωσε ένα σχέδιο στις αρχές του 2020 για τη δημιουργία κοινοπραξίας με την Fiat Chrysler Automobiles για την ανάπτυξη και κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα, αν και η Foxconn δεν θα συμμετάσχει σε καμία συναρμολόγηση.
Τον Ιανουάριο, η Foxconn υπέγραψε συμφωνία κατασκευής με την κινεζική εταιρεία εκκίνησης EV Byton με στόχο να ξεκινήσει μαζική παραγωγή του πλήρως ηλεκτρικού μοντέλου M-Byte SUV έως το πρώτο τρίμηνο του 2022.
Magna International
Η Canada’s Magna είναι ο τρίτος μεγαλύτερος προμηθευτής στον κόσμο και έχει πολυετή εμπειρία, δημιουργώντας ολόκληρα μοντέλα αυτοκινήτων για μια ποικιλία εμπορικών σημάτων. Η Magna παράγει τα πάντα, από σασί και καθίσματα αυτοκινήτου έως αισθητήρες και λογισμικό για την υποστήριξη του οδηγού. Μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της BMW και της Jaguar Land Rover, προσέλαβαν τη μονάδα Magna Steyr για την εξωτερική ανάθεση παραγωγής στο εργοστάσιό της στο Graz της Αυστρίας.
Η Magna προωθεί επίσης τις υπηρεσίες μηχανικής και κατασκευής σε νεοσύστατες επιχειρήσεις EV. Το περασμένο φθινόπωρο, συμφώνησε να παράσχει στη Fisker μια πλατφόρμα EV για το Ocean SUV και πρόσθεσε χαρακτηριστικά αυτόνομης οδήγησης σε νέα συμφωνία τον Ιανουάριο του 2021. Τον Δεκέμβριο 2020, η Magna έδωσε περίπου 450 εκατομμύρια δολάρια σε μια κοινοπραξία με την LG Electronics της Κορέας για την κατασκευή κινητήρων EV.
Η Magna έχει επίσης το πλεονέκτημα μιας προηγούμενης σχέσης με την Apple. Οι δύο ήταν σε συνομιλίες για την κατασκευή του αυτοκινήτου της Apple όταν ο κατασκευαστής iPhone ξεκίνησε την προσπάθεια πριν από περίπου πέντε χρόνια.
Nissan / Renault
Η Nissan, παρότι δε συγκεντρώνει αρκετές πιθανότητες, έχει πολλά στοιχεία που θα μπορούσαν να είναι ευεργετικά για την Apple. Η Nissan έχει ήδη μια κοινή πλατφόρμα EV που έχει αναπτυχθεί με τον Γάλλο συνεργάτη Renault, η οποία θα χρησιμοποιηθεί για το συμπαγές SUV της Ariya που θα κυκλοφορήσει αργότερα φέτος. Στην ερώτηση εάν θα ήταν πρόθυμη να κατασκευάσει αυτοκίνητα για την Apple, ο διευθύνων σύμβουλος Makoto Uchida είπε ότι η Nissan «έχει το DNA για να κάνει πράγματα που οι άλλοι δεν θα κάνουν».
Η αυτοκινητοβιομηχανία, ανέφερε ότι είχε τη μεγαλύτερη της απώλεια σε δύο δεκαετίες το οικονομικό έτος 2019 και θα μπορούσε να πάρει τα απαραίτητα έσοδα από τη βοήθεια της Apple στην ανάπτυξη ή την κατασκευή του οχήματός της. Θα μπορούσε επίσης να επωφεληθεί από την πρόσβαση στην τεχνολογία της Apple. Η JPMorgan πίστευε ότι η Renault θα μπορούσε να είναι καλός συνεργάτης για την Apple, λόγω της εμπειρίας της στην κατασκευή συμβάσεων και τη βιομηχανική συνεργασία.
Stellantis
Η Stellantis έχει το πλεονέκτημα της διαθεσιμότητας παραγωγικής ικανότητας. Αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Stellantis, των οποίων οι δραστηριότητες του Ομίλου Fiat και PSA στην Ευρώπη έχουν πληγεί από την πτώση των πωλήσεων της περιοχής, έχουν ελεύθερο χώρο σε ορισμένα εργοστάσια. Η Stellantis βρίσκεται υπό πίεση για να βρει συνέργειες μετά τον σχηματισμό της τον περασμένο μήνα μέσω της συγχώνευσης των PSA και Fiat Chrysler Automobiles.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος Κάρλος Ταβάρες είπε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στις 19 Ιανουαρίου ότι η Stellantis είναι ανοιχτή σε συνεργασία με την Apple ή οποιαδήποτε εταιρεία τεχνολογίας στα EV, «εφόσον δεν δημιουργεί εξάρτηση από την τεχνολογία» που θα έθετε σε κίνδυνο το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ο πρόεδρος Τζον ‘Ελκαν δήλωσε το 2016 ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θα πρέπει να συνεργαστεί με «νέους συμμετέχοντες στη βιομηχανία αντί να προσπαθήσει να τους ανταγωνιστεί».