Γ.Δ.
1372.84 -4,06%
ACAG
-3,77%
5.61
CENER
-6,35%
8.85
CNLCAP
-0,72%
6.9
DIMAND
-1,43%
8.99
NOVAL
-1,85%
2.65
OPTIMA
-5,96%
11.04
TITC
-4,80%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.6
ΑΒΑΞ
-7,08%
1.26
ΑΒΕ
-3,93%
0.44
ΑΔΜΗΕ
-3,67%
2.1
ΑΚΡΙΤ
-6,29%
0.82
ΑΛΜΥ
-4,08%
2.82
ΑΛΦΑ
-5,96%
1.53
ΑΝΔΡΟ
-2,74%
6.38
ΑΡΑΙΓ
-6,70%
10.3
ΑΣΚΟ
-3,93%
2.69
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.52
ΑΤΤ
-8,79%
8.3
ΑΤΤΙΚΑ
-4,00%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-5,77%
5.39
ΒΙΟΚΑ
-3,43%
2.25
ΒΙΟΣΚ
-6,55%
1.355
ΒΙΟΤ
0,00%
0.256
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.28
ΓΕΒΚΑ
-6,65%
1.475
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-5,20%
16.4
ΔΑΑ
-2,05%
7.64
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
-5,81%
10.53
ΔΟΜΙΚ
-0,54%
3.68
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-4,29%
0.312
ΕΒΡΟΦ
-8,95%
1.425
ΕΕΕ
-0,96%
32.9
ΕΚΤΕΡ
-6,47%
1.88
ΕΛΒΕ
0,00%
5.3
ΕΛΙΝ
-4,67%
2.04
ΕΛΛ
-2,89%
13.45
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-4,64%
1.89
ΕΛΠΕ
-3,94%
6.95
ΕΛΣΤΡ
-5,00%
2.09
ΕΛΤΟΝ
-2,33%
1.758
ΕΛΧΑ
-4,97%
1.72
ΕΝΤΕΡ
-0,25%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.12
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-5,95%
1.185
ΕΤΕ
-5,23%
7.278
ΕΥΑΠΣ
-5,39%
3.16
ΕΥΔΑΠ
-2,33%
5.46
ΕΥΡΩΒ
-6,50%
1.914
ΕΧΑΕ
-4,10%
4.445
ΙΑΤΡ
-7,95%
1.505
ΙΚΤΙΝ
-8,07%
0.359
ΙΛΥΔΑ
-7,86%
1.525
ΙΝΚΑΤ
-3,98%
4.7
ΙΝΛΙΦ
-4,58%
4.79
ΙΝΛΟΤ
-6,86%
1.114
ΙΝΤΕΚ
-4,72%
5.45
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.4
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.23
ΙΝΤΚΑ
-5,33%
3.02
ΚΑΡΕΛ
-0,60%
334
ΚΕΚΡ
-2,50%
1.365
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-6,57%
1.35
ΚΟΡΔΕ
-8,32%
0.441
ΚΟΥΑΛ
-6,32%
1.096
ΚΟΥΕΣ
-4,78%
4.98
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.05
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.66
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.12
ΛΑΒΙ
-7,73%
0.8
ΛΑΜΔΑ
-5,01%
7.01
ΛΑΜΨΑ
-1,61%
36.6
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.925
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.42
ΛΟΥΛΗ
-3,04%
2.55
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.768
ΜΕΒΑ
-5,00%
3.8
ΜΕΝΤΙ
+1,92%
2.65
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.6
ΜΙΓ
-8,59%
3.3
ΜΙΝ
0,00%
0.595
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-4,17%
21.58
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.36
ΜΟΤΟ
-4,76%
2.4
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
-3,87%
22.88
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.52
ΜΠΡΙΚ
-1,54%
1.92
ΜΠΤΚ
0,00%
0.7
ΜΥΤΙΛ
-4,61%
33.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
0,00%
0.902
ΞΥΛΚ
-5,17%
0.257
ΞΥΛΠ
0,00%
0.4
ΟΛΘ
0,00%
21.2
ΟΛΠ
-3,10%
25
ΟΛΥΜΠ
-5,71%
2.31
ΟΠΑΠ
-4,46%
15
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,39%
0.853
ΟΤΕ
-4,60%
14.1
ΟΤΟΕΛ
-6,05%
10.56
ΠΑΙΡ
-0,46%
1.08
ΠΑΠ
0,00%
2.35
ΠΕΙΡ
-5,80%
3.607
ΠΕΡΦ
-5,62%
6.55
ΠΕΤΡΟ
-0,71%
8.42
ΠΛΑΘ
-4,10%
3.855
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.5
ΠΡΔ
0,00%
0.23
ΠΡΕΜΙΑ
-2,86%
1.156
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-7,02%
4.5
ΡΕΒΟΙΛ
-4,57%
1.775
ΣΑΡ
-5,35%
10.26
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-4,83%
0.335
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.65
ΣΠΕΙΣ
-3,96%
6.3
ΣΠΙ
-10,45%
0.6
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-1,72%
18.84
ΤΖΚΑ
-9,12%
1.295
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-3,46%
1.564
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.218
ΦΡΛΚ
-3,15%
3.69
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.64

Ο Σάντσεθ υπέρ ενός ευρωπαϊκού αγωγού φυσικού αερίου

Ο πρωθυπουργός της ΙσπανίαςΠέδρο Σάντσεθ, τάχθηκε σήμερα υπέρ της κατασκευής ενός αγωγού που θα συνδέει την Ιβηρική χερσόνησο με την κεντρική Ευρώπη, μέσω Γαλλίας και θα μπορούσε να βοηθήσει να περιοριστεί η εξάρτηση της περιοχής αυτής από το ρωσικό φυσικό αέριο.

Η κατασκευή ενός αγωγού που θα περνάει από τα Πυρηναία «είναι κάτι που ζητά η ισπανική κυβέρνηση από την Ευρώπη εδώ και πολύ καιρό», είπε ο Σάντσεθ κατά την επίσκεψη που πραγματοποίησε στο νησί Λα Πάλμα, στο αρχιπέλαγος των Καναρίων. «Ελπίζουμε αυτό το όνειρο να γίνει σύντομα πραγματικότητα», συνέχισε, εκφράζοντας την ικανοποίησή του για τις δηλώσεις που έκανε την περασμένη εβδομάδα ο Γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς, όταν είπε ότι «λείπει» από την Ευρώπη μια «διασύνδεση» της κεντρικής Ευρώπης με την Ιβηρική, μέσω της Γαλλίας.

Η ενεργειακή εξάρτηση από τη Ρωσία

Ο Σάντσεθ είπε ότι η Ισπανία θα μπορούσε να βοηθήσει σημαντικά την Ευρώπη να μειώσει την ενεργειακή εξάρτησή της από τη Ρωσία, χάρη στην «τεράστια δυνατότητα επαναεριοποίησης» που διαθέτει, επισημείνοντας ότι «το ένα τρίτο της συνολικής δυνατότητας επαναεριοποίησης της Ευρώπης βρίσκεται στην Ισπανία». Ο Ισπανός πρωθυπουργός αναφερόταν στο γεγονός ότι η χώρα του διαθέτει έξι τερματικούς σταθμούς για την επαναεριοποίηση του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) που εισάγεται με υγραεριοφόρα πλοία. Όμως διαθέτει μόνο δύο σημεία διασύνδεσης, χαμηλής δυναμικότητας, με τη Γαλλία, στην περιοχή της Χώρας των Βάσκων.

«Εξάγουμε ενέργεια και οι εξαγωγές θα αυξηθούν περισσότερο όταν βελτιώσουμε τις διασυνδέσεις μας», πρόσθεσε ο Σάντσεθ.

Ο αγωγός MidCat

Το 2013 είχε ξεκινήσει η κατασκευή ενός αγωγού, του MidCat, που θα συνέδεε την Καταλονία με τη νοτιοανατολική Γαλλία, όμως το σχέδιο αυτό εγκαταλείφθηκε τελικά το 2019 για διάφορους λόγους, κυρίως οικονομικούς. Η υπουργός Οικολογικής Μετάβασης Τερέζα Ριμπέρα είπε την περασμένη εβδομάδα ότι η Enagas, η ιδιοκτήτρια και διαχειρίστρια εταιρεία του ισπανικού δικτύου, υπολογίζει ότι χρειάζονται «περίπου οκτώ με εννέα μήνες» ώστε να καταστεί λειτουργικός ένας τέτοιος αγωγός από την ισπανική πλευρά, σημειώνοντας ότι όλα εξαρτώνται πλέον από τη Γαλλία. Ο Γάλλος ομόλογός της ωστόσο δεν φάνηκε να ενθουσιάζεται με την ιδέα, υπενθυμίζοντας ότι «σε κάθε περίπτωση» θα περνούσαν πολλά χρόνια μέχρι να τεθεί σε λειτουργία ο αγωγός αυτός, κάτι που σημαίνει ότι «δεν είναι η απάντηση στην τρέχουσα κρίση».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!