Γ.Δ.
1469.25 +0,37%
ACAG
-2,23%
5.71
CENER
-1,25%
9.5
CNLCAP
+0,71%
7.1
DIMAND
+1,11%
9.1
NOVAL
+0,18%
2.77
OPTIMA
+0,98%
12.32
TITC
+0,79%
31.8
ΑΑΑΚ
-4,67%
5.1
ΑΒΑΞ
+0,84%
1.44
ΑΒΕ
-2,31%
0.465
ΑΔΜΗΕ
-0,67%
2.215
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+0,33%
3.03
ΑΛΦΑ
-1,25%
1.66
ΑΝΔΡΟ
+1,21%
6.68
ΑΡΑΙΓ
+0,96%
11.55
ΑΣΚΟ
-0,35%
2.81
ΑΣΤΑΚ
+8,09%
7.48
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
-0,46%
8.6
ΑΤΤ
+0,22%
9.04
ΑΤΤΙΚΑ
+0,38%
2.63
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,84%
5.97
ΒΙΟΚΑ
+2,54%
2.42
ΒΙΟΣΚ
-1,06%
1.4
ΒΙΟΤ
+9,26%
0.236
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-3,36%
2.3
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,79%
17.78
ΔΑΑ
+2,67%
7.998
ΔΑΙΟΣ
+7,19%
3.28
ΔΕΗ
+1,48%
11.67
ΔΟΜΙΚ
-0,67%
3.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,49%
0.313
ΕΒΡΟΦ
+0,62%
1.62
ΕΕΕ
+0,42%
33.44
ΕΚΤΕΡ
-1,13%
2.185
ΕΛΒΕ
+0,91%
5.55
ΕΛΙΝ
0,00%
2.23
ΕΛΛ
+0,36%
13.85
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,48%
2.06
ΕΛΠΕ
-0,88%
7.335
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.26
ΕΛΤΟΝ
+1,84%
1.77
ΕΛΧΑ
-0,11%
1.83
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8.05
ΕΠΙΛΚ
+7,03%
0.137
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,39%
1.3
ΕΤΕ
-0,02%
8.43
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.34
ΕΥΔΑΠ
+0,52%
5.79
ΕΥΡΩΒ
-0,49%
2.04
ΕΧΑΕ
+0,53%
4.705
ΙΑΤΡ
+3,58%
1.735
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.405
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.8
ΙΝΚΑΤ
+0,70%
5
ΙΝΛΙΦ
-1,17%
5.06
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.25
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,82%
2.42
ΙΝΤΕΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΚΑ
+0,30%
3.35
ΚΑΡΕΛ
0,00%
334
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.52
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-1,69%
1.455
ΚΟΡΔΕ
+1,01%
0.499
ΚΟΥΑΛ
+0,34%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+1,87%
5.44
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+2,21%
11.55
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.66
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
0,00%
0.879
ΛΑΜΔΑ
+2,89%
7.48
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.4
ΛΑΝΑΚ
-6,84%
0.885
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,72%
1.4
ΛΟΥΛΗ
-0,75%
2.65
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
-1,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
+1,87%
2.72
ΜΕΡΚΟ
-9,29%
41
ΜΙΓ
+0,54%
3.695
ΜΙΝ
-0,84%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,26%
23.2
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.69
ΜΟΤΟ
+1,09%
2.77
ΜΟΥΖΚ
-3,70%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,21%
25.1
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,52%
1.95
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+2,21%
37
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
-2,91%
0.934
ΞΥΛΚ
-1,05%
0.282
ΞΥΛΠ
0,00%
0.416
ΟΛΘ
+0,48%
21.1
ΟΛΠ
0,00%
27.5
ΟΛΥΜΠ
+1,18%
2.57
ΟΠΑΠ
+0,44%
15.94
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,33%
0.899
ΟΤΕ
+0,61%
14.81
ΟΤΟΕΛ
+1,02%
11.84
ΠΑΙΡ
0,00%
1.085
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,55%
3.78
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.7
ΠΛΑΘ
+0,24%
4.21
ΠΛΑΚΡ
-1,33%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,58%
5.14
ΡΕΒΟΙΛ
-0,99%
2
ΣΑΡ
-0,18%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,57%
0.347
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.69
ΣΠΕΙΣ
+0,90%
6.74
ΣΠΙ
+3,88%
0.696
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
+0,26%
19.29
ΤΖΚΑ
0,00%
1.515
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+1,77%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,25%
3.935
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

Γερμανικά ΜΜΕ: Πανάκριβη η Ελλάδα για τους Έλληνες τουρίστες

Παρά το ότι οι Έλληνες εργάζονται, τα χρήματα δεν επαρκούν για να κάνουν διακοπές στην Ελλάδα, γράφει δημοσίευμα στην ιστοσελίδα της ελβετικής ραδιοφωνίας και τηλεόρασης, SRF.

Αυτό επιβεβαιώνεται και από μελέτη του Ινστιτούτου της Ευρωπαϊκής Συνομοσπονδίας Συνδικάτων ETUC: το 28% των Ευρωπαίων εργαζομένων δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά μια εβδομάδα διακοπών – η Ελλάδα βρίσκεται στη δεύτερη θέση με 43% των εργαζομένων της.

«Η Ελλάδα είναι μια μικρή χώρα με λίγο πάνω από δέκα εκατομμύρια κατοίκους και οι Έλληνες τουρίστες αποτελούν μόνο ένα μικρό τμήμα των τουριστών», επισημαίνει η SRF. «Έτσι, για τα ξενοδοχεία και τα εστιατόρια στις παραθεριστικές περιοχές, οι Έλληνες τουρίστες που απουσιάζουν δεν αποτελούν πρόβλημα. Παράλληλα, οι ξένοι τουρίστες συχνά επωφελούνται από τις καλές τιμές που διαπραγματεύονται οι διεθνείς ταξιδιωτικοί πράκτορες με τη βιομηχανία για να διατηρηθεί ο μαζικός τουρισμός.
Οι ελπίδες της Κύπρου στην “Αφροδίτη”

«Η Κύπρος έχει εναποθέσει τις ελπίδες της στην Αφροδίτη. Αυτό είναι το όνομα του κοιτάσματος φυσικού αερίου που εντοπίστηκε στη νοτιοανατολική ακτή του νησιού της Μεσογείου», γράφει ο ανταποκριτής της Handelsblatt στην Ελλάδα, Γκερντ Χέλερ. Όπως σημειώνει: «Το κοίτασμα ανακαλύφθηκε το 2011 (…) Από τότε έχουν περάσει 11 χρόνια και το φυσικό αέριο εξακολουθεί να βρίσκεται στα 6.000 μέτρα κάτω από τον πυθμένα της θάλασσας (…)»

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ τα συνολικά αποθέματα φυσικού αερίου της Κύπρου ανέρχονται μέχρι στιγμής σε 510 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα, δηλαδή «περισσότερο από πέντε φορές η κατανάλωση της Γερμανίας κατά το 2021. Η Κύπρος αποκτά έτσι τη δυνατότητα να καταστεί σημαντικός προμηθευτής φυσικού αερίου για την Ευρώπη. Υπάρχουν όμως πολιτικά και οικονομικά εμπόδια, με μεγαλύτερο αυτών το Κυπριακό. Πέραν της πολιτικής διαμάχης, υπάρχουν και τεχνικά προβλήματα», παρατηρεί ο αρθρογράφος σημειώνοντας: «Η υποδομή για την εξαγωγή φυσικού αερίου δεν υπάρχει μέχρι στιγμής. Τον Ιανουάριο του 2020, Ελλάδα, Κύπρος και Ισραήλ υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή του αγωγού East-Med. (…) Η Τουρκία εγείρει αξιώσεις κατά του αγωγού, διότι πρόκειται να διέλθει από θαλάσσια περιοχή που η Άγκυρα διεκδικεί ως δική της αποκλειστική οικονομική ζώνη.Η οικονομική απόδοση του έργου, που εκτιμάται σε 6 με 7 δις δολάρια, είναι επίσης αμφίβολη», υπενθυμίζοντας ότι οι ΗΠΑ απέσυραν την στήριξη προς τον αγωγό.

LNG ή εμπόριο ηλεκτρικής ενέργειας;

Στο ρεπορτάζ της ΗΒ διερευνάται επίσης η προοπτική εξαγωγής των κυπριακών κοιτασμάτων για παραγωγή υγροποιημένου φυσικού αερίου LNG. «Σχέδια για την κατασκευή τερματικού σταθμού LNGστο Βασιλικό στη νότια Κύπρο υπήρχαν ήδη από το 2010, αλλά δεν εφαρμόστηκαν λόγω αμφιβολιών βιωσιμότητας. Δυνατή θα ήταν η μεταφορά κοιτασμάτων φυσικού αερίου στον σταθμό LNG στο Ιντκού της Αιγύπτου, προκειμένου να υγροποιηθεί κι από εκεί να εξαχθεί με δεξαμενόπλοια». Βέβαια, όπως επισημαίνει σε άλλο σημείο ο αρθρογράφος, «σε όλες τις αποφάσεις για την αξιοποίηση των κυπριακών κοιτασμάτων και την επέκταση των υποδομών εξαγωγής, το ερώτημα για τους επενδυτές είναι για πόσο καιρό θα συνεχίσει να χρησιμοποιείται ακόμη το φυσικό αέριο».

Το ρεπορτάζ θέτει επίσης το ζήτημα της συμβατότητας των σχεδίων εκμετάλλευσης κοιτασμάτων φυσικού αερίου με τους κλιματικούς στόχους της ΕΕ γεγονός που καθιστά δυνατές επενδύσεις στον τομέα από το 2027 και μετά. Κλείνοντας το ρεπορτάζ παραθέτει εκτιμήσεις του Μόριτζ Ράου, ειδικού σε θέματα ενεργειακής πολιτικής για την περιοχή της αν. Μεσογείου από το Ίδρυμα Επιστήμης και Πολιτικής, ο οποίος θεωρεί επίσης «χρονοβόρα και δαπανηρή την κατασκευή επαρκών υποδομών μεταφοράς». Σύμφωνα με τον ειδικό αντί αγωγών ίσως θα είχε περισσότερο νόημα «η εντατικοποίηση της εμπορίας ηλεκτρικής ενέργειας μέσω υποθαλάσσιων καλωδίων, όπως τα Euro Asia Interconnector και Euro Africa Interconnector».

Πηγή: DW

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!