THEPOWERGAME
Πάνω από τα 300 εκατ. ευρώ εκτόξευσαν τα κινητά τηλέφωνα τον τζίρο της Samsung στην Ελλάδα. Και η πανδημία, αντί να περιορίσει τις δραστηριότητες της εταιρείας στη χώρα μας, φαίνεται ότι τις ενδυνάμωσε με τον κύκλο εργασιών να ανέρχεται από 226 εκατ. ευρώ το 2019 σε 302 εκατ. ευρώ το 2021. Παράλληλα τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους της ελληνικής Samsung, αυξήθηκαν πέρυσι κατά 63% και ανήλθαν σε 4,9 εκατ. ευρώ.
Η διοίκηση της Samsung Electronics απέδωσε την αύξηση των πωλήσεών της κατά 29% στην καλή πορεία του τμήματος κινητής τηλεφωνίας. Η εταιρεία είναι Νο 1 στην παγκόσμια αγορά με μερίδιο που ξεπερνά τα 20%, αλλά στη χώρα μας θεωρείται Νο 2 πίσω από την Xiaomi καθώς η ελληνική αγορά ιστορικά εμφανίζει πολλές ιδιαιτερότητες, είτε λόγω των επιτυχημένων στρατηγικών των εισαγωγέων ηλεκτρονικών αγαθών, είτε λόγω ευαισθησίας κόστους των καταναλωτών, όπως π.χ. συμβαίνει με το χαμηλό μερίδιο της Apple.
«Η εταιρεία παρουσίασε εξαιρετικά αποτελέσματα κατά τη διάρκεια του 2021, καθώς αύξησε τις πωλήσεις της κατά 29% κυρίως λόγω της υπεραπόδοσης του τμήματος των κινητών τηλεφώνων», αναφέρει η διοίκηση της Samsung στην Ελλάδα στις οικονομικές της καταστάσεις.
Ακόμη η εταιρεία αναφέρει ότι διαθέτει υψηλά διαθέσιμα πάνω από 20 εκατ. ευρώ κατατεθειμένα στη Citibank ενώ τα συσσωρευμένα κέρδη ξεπερνούν τα 38 εκατ. ευρώ. «Η πανδημία COVID-19 καθώς και τα περιοριστικά μέτρα που επιβλήθηκαν δεν έχουν επηρεάσει αρνητικά τη δραστηριότητα της εταιρείας», αναφέρει η Samsung. Συγκεκριμένα, όπως επισημαίνεται, δεν υπήρξαν επιπτώσεις στο πελατολόγιο της ή στην εφοδιαστική αλυσίδα (supply chain) της εταιρείας, ενώ το σύνολο του προσωπικού συνέχισε την εργασία του καθώς δεν έγινε χρήση αναστολής εργασίας.
Για το 2022 η διοίκηση της Samsung σημειώνει ότι στόχος της είναι η αύξηση των πωλήσεων καθώς και η βελτίωση του περιθωρίου κέρδους. Ο τζίρος αναμένεται να ανέλθει σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά λαμβάνοντας υπόψη ότι οι επιδράσεις της COVID-19 στην κατανάλωση και τουρισμό έχουν περιοριστεί, ενώ ο τουρισμός ανακάμπτει στα προ-πανδημικά επίπεδα. Η αύξηση αυτή θα επιτευχθεί με τη διάθεση νέων προϊόντων στην κινητή τηλεφωνία, audio visual καθώς και οικιακών συσκευών.
Στην κινητή νέα flagship μοντέλα σύμφωνα με την εταιρεία είναι τα νέα Galaxy S22 (S22, S22,S22 Ultra), τα αναδιπλούμενα smartphones Galaxy ZFold3/ZFlip3, η ανανεωμένη σειρά Α με την ενσωμάτωση πολλών 5G μοντέλων, καθώς επίσης και με τις κατηγορίες tablets και wearables (Galaxy Watch 4, Galaxy buds pro). Στον τομέα audio visual περιλαμβάνονται οι νέες OLED τηλεοράσεις καθώς και τις τηλεοράσεις Premium & Neo QLED 8K στις μεγάλες διαστάσεις – Lifestyle TVs (The Frame, The Serif, The Sero) καθώς και τις οθόνες gaming. Tέλος «τα πλυντήρια, στεγνωτήρια και τα ψυγεία Bespoke με νέες ενεργειακές κλάσεις θα συντελέσουν στην αύξηση του τζίρου».
Η εταιρεία ακόμη αναφέρει αύξηση κύκλου εργασιών στο α’ τρίμηνο κατά 8% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021. Αναφορικά με τα τελευταία γεωπολιτικά γεγονότα στην Ουκρανία, η Samsung θεωρεί ότι δεν εκτίθεται σε σημαντικούς κινδύνους από τη σύγκρουση μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας, καθώς δεν έχει συναλλαγές με συνδεδεμένα μέρη από τις χώρες αυτές.
Τέλος η Samsung αναφέρει ότι στην παρούσα χρονική στιγμή δεν είναι σε θέση να εκτιμήσει την πιθανή έμμεση επίδραση από δυνητικά επηρεαζόμενους τομείς και το αντίκτυπο από τις αυξήσεις της ενέργειας, τον πληθωρισμό, τα καύσιμα και τις διαταραχές της εφοδιαστικής αλυσίδας.