THEPOWERGAME
Στο άρμα κάποιας ψηφιακής πλατφόρμας, τύπου efood και Wolt, έσπρωξε τις ελληνικές επιχειρήσεις του κλάδου της εστίασης η πανδημία. Δεν είναι τυχαίο ότι σήμερα περίπου 4 στις 10 εταιρείες του χώρου συμμετέχουν σε κάποια ψηφιακή πλατφόρμα (για παράδειγμα e-fοοd, Wolt, Box).
Ούτε φυσικά είναι τυχαίο ότι τα μισά από τα καταστήματα εστίασης, που σήμερα κάνουν χρήση κάποιας online πλατφόρμας, μπήκαν για πρώτη φορά σε αυτό τον ψηφιακό δρόμο κατά τη διάρκεια της πανδημικής κρίσης.
Σύμφωνα με έρευνα του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ σε μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις εστίασης που λειτουργούν στην Ελλάδα, μία στις δέκα εταιρείες του κλάδου συμμετέχει σε μια ψηφιακή πλατφόρμα, το 20% σε δυο, ενώ ένα ποσοστό 10% έχει παρουσία σε τρεις ή και περισσότερες.
Μάλιστα, ενδεικτικό του πόσο δυναμική είναι αυτή η τάση είναι το γεγονός ότι τα μισά από τα καταστήματα, που δεν έχουν δέσει μέχρι σήμερα την τύχη τους με κάποια ψηφιακή πλατφόρμα, απαντούν ότι θα τους ενδιέφερε να το κάνουν στο μέλλον.
Ψηφιακούς τζίρους κυνηγάει η εστίαση
Προς το παρόν, πάντως, το ποσοστό του κύκλου εργασιών των καταστημάτων εστίασης, που προέρχεται μέσω κάποιας πλατφόρμας τύπου efood, κυμαίνεται στη χώρα μας σε σχετικά χαμηλά επίπεδα. Για το ¼ των εταιρειών του κλάδου ο ψηφιακός κύκλος εργασιών κυμαίνεται σε ποσοστό έως 5%, ενώ για το 15% το ποσοστό αυτό «παίζει» μεταξύ 6% και 10%.
Στο μεταξύ, το 21,8% των επιχειρήσεων του κλάδου κάνει μέσα από τις ψηφιακές πλατφόρμες ποσοστό από 11% έως 20% του κύκλου εργασιών, ενώ υπάρχει και ένα σεβαστό ποσοστό της τάξης του 13%, που κάνει πάνω από 40% του κύκλου εργασιών του μέσα από ψηφιακές πλατφόρμες.
Να σημειωθεί ότι μεσοσταθμικά το ποσοστό του κύκλου εργασιών των επιχειρήσεων του κλάδου της εστίασης, που προέρχεται από την συμμετοχή σε ψηφιακή πλατφόρμα, ανέρχεται στο 23,1%.
Ψάχνοντας πελάτες
Αναφορικά με τα κίνητρα συμμετοχής στις πλατφόρμες, σχεδόν τα 2/3 απαντούν ότι βασικό κίνητρο για τη χρήση τους είναι η διεύρυνση πελατολογίου, ενώ το 39,2% δηλώνει ως κίνητρο την αύξηση κερδών.
Περί προμήθειας
Σχεδόν οι μισές επιχειρήσεις της εστίασης (το 43,4%)δήλωσε ότι η προμήθεια κυμαίνεται έως 10% του συνολικού κύκλου εργασιών της επιχείρησης. Για το 25% των επιχειρήσεων η προμήθεια κυμαίνεται από 11% έως 20%, ενώ το 31,6% δήλωσε ότι το ποσοστό προμήθειας κυμαίνεται άνω του 20%.
Σημειώνεται ότι ο μέσος όρος το ποσοστού προμήθειας των επιχειρήσεων του δείγματος που συμμετέχουν σε ψηφιακές πλατφόρμες ανέρχεται στο 16,2%.
Σε σχέση με το σύνολο του δείγματος των επιχειρήσεων, το 29,8% δήλωσε ότι οι πλατφόρμες οδήγησαν στη βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών, ενώ το 43,6% ότι η ποιότητα των υπηρεσιών παρέμεινε ίδια.