Γ.Δ.
1482.43 0,00%
ACAG
0,00%
5.86
CENER
0,00%
9.7
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
0,00%
8.89
NOVAL
0,00%
2.77
OPTIMA
0,00%
12.1
TITC
0,00%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
0,00%
1.464
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.255
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
0,00%
3.07
ΑΛΦΑ
0,00%
1.7225
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.62
ΑΡΑΙΓ
0,00%
11.89
ΑΣΚΟ
0,00%
2.79
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
0,00%
9.1
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.98
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.1
ΔΑΑ
0,00%
7.998
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
0,00%
11.5
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.55
ΕΕΕ
0,00%
33.22
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.32
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
0,00%
2.25
ΕΛΛ
0,00%
13.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.09
ΕΛΠΕ
0,00%
7.62
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.25
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.752
ΕΛΧΑ
0,00%
1.892
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.295
ΕΤΕ
0,00%
8.414
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.78
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.24
ΕΧΑΕ
0,00%
4.82
ΙΑΤΡ
0,00%
1.74
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.419
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.73
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.99
ΙΝΛΙΦ
0,00%
5.14
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
0,00%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
0,00%
1.505
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.497
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.198
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.15
ΛΑΒΙ
0,00%
0.894
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.41
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36.6
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.67
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
0,00%
3.73
ΜΙΝ
0,00%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
23.58
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.7
ΜΟΤΟ
0,00%
2.81
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
0,00%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
0,00%
36.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
0,00%
0.93
ΞΥΛΚ
0,00%
0.276
ΞΥΛΠ
0,00%
0.426
ΟΛΘ
0,00%
21.2
ΟΛΠ
0,00%
27.55
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.58
ΟΠΑΠ
0,00%
16.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.899
ΟΤΕ
0,00%
14.55
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
0,00%
3.989
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.86
ΠΛΑΘ
0,00%
4.245
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
0,00%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.945
ΣΑΡ
0,00%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.345
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.675
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
0,00%
0.666
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
0,00%
4.075
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Ο ταλαντούχος κ. Βάλβης και το πάθημα που του έγινε μάθημα

Το χάρισμα του Μίδα φαίνεται να κατέχει ο Ελληνοελβετός επιχειρηματίας Γιάννης Βάλβης, καθώς κατάφερε μέσα σε 20 χρόνια να πωλήσει σε πολλαπλάσια αξία σε πολυεθνικές τις εταιρείες που δημιούργησε στη Ρουμανία. Η πλέον πρόσφατη ήταν η μεταβίβαση ποσοστού 20% της Aqua Carpatica στην Pepsico, η οποία ανακοινώθηκε χθες, έπειτα από πολιορκία δύο χρόνων από τον αμερικανικό κολοσσό, σύμφωνα με τον ρουμανικό Τύπο. Τόσο το τίμημα όσο και πιθανές option, που υπάρχουν στη συμφωνία δεν ανακοινώθηκαν από τις δύο πλευρές πέρα από την πληροφορία ότι η Pepsico θα αναλάβει τη διανομή του Aqua Carpatica στη Ρουμανία, την Πολωνία και τη δυνατότητα επέκτασης της συμφωνίας σε άλλες χώρες συμπεριλαμβανομένων των Ηνωμένων Πολιτειών.

Το πάθημα που έγινε μάθημα

Γιάννης Βάλβης © Aqua Carpatica
Γιάννης Βάλβης © AQUA Carpatica

Πριν από 20 χρόνια, ο Γιάννης Βάλβης είχε προχωρήσει σε ιδιαίτερα κερδοφόρα πώληση επιχείρησης, η οποία όμως στο τέλος της ημέρας φέρεται ότι του άφησε μία πικρή γεύση. Πρόκειται για το φυσικό μεταλλικό νερό Dorna (σ.σ. είχε γίνει ιδιαίτερα γνωστό και στην Ελλάδα από την διαφήμιση με το σλόγκαν «δεν πίνεις νερό, πίνεις βελούδο») το οποίο πώλησε τον Δεκέμβριο του 2002 στην Coca Cola έναντι 40 εκατ. ευρώ, όταν πριν από μερικά χρόνια είχε αγοράσει από το ρουμανικό κράτος το εμφιαλωτήριο στην Vatra Dorna έναντι 1 εκατ. ευρώ. Ο κ. Βάλβης θεωρούσε ότι το Dorna θα μπορούσε να ενταχθεί στο διεθνές χαρτοφυλάκιο της Coca Cola και να έχει παρουσία σε αρκετές χώρες, όμως η πολυεθνική αποφάσισε να το αποσύρει από τις αγορές που είχε επεκταθεί, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, όπου είχε καταφέρει να έχει μία συμπαθητική παρουσία στον λίγο χρόνο παρουσίας του.

Έξι χρόνια αργότερα, το 2008, ο Γιάννης Βάλβης θα πωλούσε και την αδελφή εταιρεία της Dorna, τη γαλακτοβιομηχανία La Dorna στην γαλλική Lactalis έναντι 80 εκατ. ευρώ για να βάλει μπροστά τα σχέδια για την επιστροφή του στην αγορά του εμφιαλωμένου νερού αποφεύγοντας τα λάθη του παρελθόντος. Η εταιρεία Carpathian Springs δημιουργήθηκε το 2010 και μόνο για τον σχεδιασμό του μπουκαλιού ο Γιάννης Βάλβης είχε προκηρύξει διεθνή διαγωνισμό με έπαθλο 100.000 ευρώ. Πολύ πριν βγει το προϊόν στην αγορά είχε καταφέρει να στρέψει τα βλέμματα της αγοράς επάνω του. Προβάλλοντας τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του (σ.σ. μηδενικά νιτρικά) κατάφερε μέσα σε τέσσερα χρόνια το Aqua Carpatica να γίνει το Νο1 νερό στην Ρουμανία αφήνοντας πίσω του το Dorna που την στήριξη του δικτύου διανομής της Coca Cola.

Σε μία συνέντευξη, που παραχώρησε σε ρουμανικό μέσο πριν από αρκετά χρόνια, όταν ρωτήθηκε για το πως αισθάνεται για τις δύο εταιρείες εμφιάλωσης νερού που δημιούργησε ανέφερε ότι νιώθει όπως ένας πατέρας που έχει δύο κόρες: «Η μία από αυτές παντρεύτηκε, έφυγε μακριά – μπορεί να έχει κάνει και μερικές πλαστικές επεμβάσεις – και έχει αλλάξει πολύ. Η άλλη κόρη είναι μαζί μου, είμαι και εγώ συνέχεια πλάι της, την μεγαλώνω με τον καλύτερο τρόπο και απολύτως φυσικά, χωρίς πλαστικές επεμβάσεις».

Silviu Popovici Διευθύνων Σύμβουλος της PepsiCo Ευρώπης, Γιάννης Βάλβης Ιδρυτής του AQUA Carpatica © AQUA Carpatica
Silviu Popovici Διευθύνων Σύμβουλος της PepsiCo Ευρώπης, Γιάννης Βάλβης Ιδρυτής του AQUA Carpatica © AQUA Carpatica

Παγκόσμια παρουσία

Σύμφωνα με τα τελευταία οικονομικά στοιχεία η Carpathian Springs παρουσίασε το 2021 πωλήσεις 68 εκατ. ευρώ αυξημένες κατά 20% ενώ τα καθαρά κέρδη ήταν αυξημένα κατά 14% φθάνοντας τα 10 εκατ. ευρώ. Από το 2016 ξεκίνησε τις εξαγωγές χάρη και στον τετραπλασιασμό της παραγωγικής δυναμικότητας της μονάδας με το νερό να ταξιδεύει από τα Καρπάθια σε μακρινές αγορές όπως η Ιαπωνία, οι ΗΠΑ, η Αυστραλία κ.α.

Στην Ελλάδα, μέσα σε χρόνο ρεκόρ καθώς έχει παρουσία σχεδόν ενός έτους έχει καταφέρει να καταγράφεται στις μετρήσεις στην αγορά των σούπερ μάρκετ με μερίδιο άνω του 1%. Υπενθυμίζεται ότι στην ελληνική αγορά τα εγχώρια και διεθνή σήματα ξεπερνούν τα εκατό ενώ οι τρεις μεγάλοι παίκτες έχουν από κοινού μερίδιο της τάξης άνω του 50%. Την διανομή για του Aqua Carpatica στην χώρα μας έχει αναλάβει η Mantis η οποία αυτό το διάστημα – μετά και από την εξαγορά της Μαλαματίνα – «χτίζει» δίκτυο διανομής και στην αγορά του HoReCa όπου ευελπιστεί να εισέλθει και το premium νερό από τα Καρπάθια.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!