Γ.Δ.
1398.2 +0,04%
ACAG
-1,12%
5.31
BOCHGR
-0,23%
4.37
CENER
+1,34%
8.35
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,21%
37.55
ΑΑΑΚ
-9,82%
4.04
ΑΒΑΞ
0,00%
1.378
ΑΒΕ
+0,88%
0.458
ΑΔΜΗΕ
-0,64%
2.335
ΑΚΡΙΤ
-0,73%
0.68
ΑΛΜΥ
-1,23%
3.615
ΑΛΦΑ
-1,50%
1.539
ΑΝΔΡΟ
-1,87%
6.3
ΑΡΑΙΓ
+1,22%
9.56
ΑΣΚΟ
-1,18%
2.51
ΑΣΤΑΚ
+1,16%
6.98
ΑΤΕΚ
-9,86%
0.384
ΑΤΡΑΣΤ
-0,68%
8.7
ΑΤΤ
+4,75%
0.618
ΑΤΤΙΚΑ
-0,47%
2.13
ΒΙΟ
+0,19%
5.18
ΒΙΟΚΑ
-0,29%
1.735
ΒΙΟΣΚ
-0,36%
1.37
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+2,94%
2.1
ΓΕΒΚΑ
+1,54%
1.32
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,59%
17.86
ΔΑΑ
+0,85%
8.048
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
-0,09%
11.74
ΔΟΜΙΚ
-1,64%
2.705
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,69%
0.291
ΕΒΡΟΦ
+1,45%
1.4
ΕΕΕ
+1,03%
33.44
ΕΚΤΕΡ
-0,98%
1.41
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,76%
1.955
ΕΛΛ
-1,12%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,86%
1.634
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+0,99%
2.04
ΕΛΤΟΝ
+1,12%
1.808
ΕΛΧΑ
+1,22%
1.822
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,44%
1.125
ΕΤΕ
-1,88%
6.904
ΕΥΑΠΣ
-0,32%
3.12
ΕΥΔΑΠ
-0,70%
5.71
ΕΥΡΩΒ
-0,64%
2.027
ΕΧΑΕ
-0,93%
4.27
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.53
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-2,87%
1.695
ΙΝΚΑΤ
+0,85%
4.73
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
-0,80%
0.873
ΙΝΤΕΚ
+0,18%
5.65
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,24%
0.972
ΙΝΤΚΑ
-0,19%
2.615
ΚΑΡΕΛ
+0,60%
338
ΚΕΚΡ
+2,56%
1.2
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-1,69%
1.455
ΚΟΡΔΕ
+5,82%
0.418
ΚΟΥΑΛ
+1,58%
1.026
ΚΟΥΕΣ
-0,18%
5.55
ΚΡΙ
-1,74%
14.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,95%
0.904
ΛΑΒΙ
-0,55%
0.722
ΛΑΜΔΑ
-1,79%
7.15
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
-3,91%
0.246
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,73%
2.72
ΜΑΘΙΟ
-8,92%
0.592
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+3,48%
2.08
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-0,33%
3.015
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,67%
19.19
ΜΟΝΤΑ
-4,21%
3.64
ΜΟΤΟ
+0,81%
2.485
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,24%
24.5
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
-2,39%
2.04
ΜΠΤΚ
-8,06%
0.57
ΜΥΤΙΛ
+0,51%
31.56
ΝΑΚΑΣ
+1,37%
2.96
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
-1,57%
0.25
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-0,48%
20.7
ΟΛΠ
0,00%
30
ΟΛΥΜΠ
-1,30%
2.27
ΟΠΑΠ
+2,22%
15.64
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,39%
0.78
ΟΤΕ
+1,20%
15.19
ΟΤΟΕΛ
-1,17%
10.12
ΠΑΙΡ
+1,64%
0.99
ΠΑΠ
-0,43%
2.32
ΠΕΙΡ
-1,71%
3.568
ΠΕΡΦ
0,00%
5.28
ΠΕΤΡΟ
+0,77%
7.84
ΠΛΑΘ
+0,13%
3.97
ΠΛΑΚΡ
+5,04%
14.6
ΠΡΔ
-4,00%
0.24
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
-0,81%
6.15
ΠΡΟΦ
-0,98%
5.05
ΡΕΒΟΙΛ
+1,27%
1.6
ΣΑΡ
-1,85%
10.62
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-1,63%
1.505
ΣΠΕΙΣ
-0,36%
5.58
ΣΠΙ
+1,19%
0.51
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.81
ΤΖΚΑ
-3,55%
1.36
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Xέρμπερτ Ντις: Οι αστοχίες του CEO της VW που του κόστισαν τη θέση του

H είδηση για την απομάκρυνση του Χέρμπερτ Ντις από το τιμόνι της Volkswagen (VW) από τις αρχές Σεπτεμβρίου μπορεί να αιφνιδίασε την κοινή γνώμη αλλά φαίνεται πως ήταν μια απόφαση που μελετούσε εδώ και καιρό το εποπτικό συμβούλιο της ισχυρής γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ελήφθη, μάλιστα, ομόφωνα από όλα τα μέλη του συμβουλίου, το οποίο απαρτίζεται από την οικογένεια των Porsche-Piech και το κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας, αλλά και συνδικαλιστικούς εκπροσώπους των εργαζομένων, οι οποίοι καταλαμβάνουν τις 10 από τις 20 θέσεις του. Τη σκυτάλη θα πάρει διευθύνων σύμβουλος της Porche, Ολιβιέ Μπλουμ.

Η VW ήλπιζε το 2018 πως ο Ντις θα οδηγούσε την Volkswagen στην εποχή της ηλεκτροκίνησης και έτσι η ισχυρή αυτοκινητοβιομηχανία θα άφηνε πίσω της το κεφάλαιο του diesel gate, ένα από τα μεγαλύτερα επιχειρηματικά σκάνδαλα στην σύγχρονη ιστορία. Ναι μεν ο Ντις ανέλαβε αυτήν την αποστολή με ζέση ως διευθύνων σύμβουλος από το 2018 και δρομολόγησε ένα μεγαλόπνοο σχέδιο 52 δισ. ευρώ. Πλην όμως, προχώρησε σε κάποιες ενέργειες, που τον έφεραν σε σύγκρουση με την κουλτούρα και τους εργαζομένους του ομίλου.

Στο πλαίσιο της πολυδάπανης στροφής της VW στην ηλεκτροκίνηση, ο 63χρόνος Νιτς είχε δηλώσει πέρυσι πως οι εργαζόμενοι της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας χρειάζονται περίπου 30 ώρες για να κατασκευάσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο όταν εκείνοι της Tesla, για την οποία δεν έχει κρύψει τον θαυμασμό του, καταναλώνουν μόνον 10 ώρες.

Πέραν του ότι ο υπολογισμός αυτός αμφισβητήθηκε από τους συνδικαλιστικούς εκπροσώπους της VW, είχε αναφέρει ανεπίσημα την ίδια περίοδο πως περίπου 30.000 υπάλληλοι στη Γερμανία περιττεύουν από ένα συνολικό προσωπικό 230.000 ατόμων. Αρνητική εντύπωση φαίνεται να είχε δημιουργήσει επίσης η ένθερμη υποδοχή του Έλον Μασκ σε εργοστάσιο της VW μόλις 200 χιλιόμετρα μακριά από τα ιστορικά κεντρική γραφεία της αυτοκινητοβιομηχανίας στο Βόλφσμπουργκ. Μάλιστα ζήτησε από τον επικεφαλής της Tesla να δώσει ομιλία σε μια αίθουσα με διευθυντικά στελέχη της VW.

Οι πολιτικά ανάρμοστες δηλώσεις του Ντις

Είχαν προηγηθεί κάποιες τοποθετήσεις του Ντις στα διεθνή ΜΜΕ που είχαν θεωρηθεί άστοχες. Είχε δηλώσει στο βρετανικό ειδησεογραφικό δίκτυο BBC πως δεν γνώριζε για την ύπαρξη των στρατοπέδων καταναγκαστικής εργασίας στην επαρχία Σινγιάνγκ, υπερασπιζόμενος την παρουσία της VW στη χώρα. Εκείνη την περίοδο ξένες εταιρείες στην Κίνα είχαν περιθωριοποιηθεί διότι είχαν εκφράσει δυσφορία σε κατηγορίες παραβίασης δικαιωμάτων της μειονότητας των Ουιγούρων.

Το ίδιο έτος απολογήθηκε για τη χρήση της φράσης «EBIT machtfrei» σε εταιρική εκδήλωση, αναφερόμενος στην σημασία της κερδοφορίας με σημείο αναφοράς ένα σλόγκαν της ναζιστικής Γερμανίας, επισημαίνουν οι Financial Times. Μια επιγραφή με τη φράση «Arbeit Macht Frei» (work makes you free, η εργασία σε απελευθερώνει) ήταν αναρτημένη στην είσοδο του Άουσβιτς και άλλων στρατοπέδων συγκέντρωσης. Και στις αρχές της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία, ο Ντις κάλεσε την ΕΕ να συνάψει συμφωνία με το Κρεμλίνο, μια άποψη που συζητείται σε επιχειρηματικούς κύκλους αλλά είναι κατακριτέα από τη διεθνή κοινή γνώμη.

Όμως οι τριβές που είχε με το συμβούλιο των εργαζομένων της VW υπερίσχυσαν όλων των αρνητικών εντυπώσεων για το πρόσωπο του Ντις. Στόχος της επικεφαλής του συμβουλίου, Ντανιέλα Καβάλο, ήταν να ξεκαθαριστεί στην ανώτατη διοίκηση του ομίλου πως η εργασιακή ασφάλεια και η κερδοφορία παραμένουν εξίσου σημαντικοί στόχοι για τα επόμενα χρόνια. Επιπροσθέτως, η ίδια είχε ασκήσει κριτική στα προβλήματα ανάπτυξης λογισμικού της VW που είχε επιβλέψει ο ίδιος ο Ντις, ενώνοντας όλα τα τμήματα σε μια ενιαία οντότητα γνωστή ως Cariad. Όμως οι επιδόσεις σε αυτόν τον τομέα ήταν χαμηλές, με καθυστερήσεις και δαπάνες που ξεπερνούσαν τον προϋπολογισμό. Η Καβάλο είχε επίσης επισημάνει την απογοητευτική εικόνα της VW στην Κίνα.

Ο Ντις έχασε την υποστήριξη της οικογενείας Porsche-Piech ακριβώς επειδή υπήρχε ευρεία δυσανασχέτηση από τους χειρισμούς του. Αν και η είδηση για την αποχώρηση του έγινε γνωστή στις 22 Ιουλίου, οι απαραίτητες αποφάσεις ελήφθησαν στις 20 του μήνα. Οι ανοικτές συζητήσεις μεταξύ όλων των μελών του εποπτικού συμβουλίου είχαν ξεκινήσει από τις 16 με 17 Ιουλίου, όταν ο Ντις βρίσκονταν στο Τενεσί των ΗΠΑ. «Η αποχώρηση του Ντις από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου δε θα πρέπει να εκπλήσσει κανέναν καθώς είχε περιθωριοποιηθεί τους τελευταίους μήνες» αναφέρεται σε ανάλυση της εταιρείας Jefferies. «Η χρονική στιγμή είναι ατυχής και αποτελεί μια ακόμη ένδειξη της δυσλειτουργίας της VW».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!