Γ.Δ.
1482.43 +1,23%
ACAG
+0,51%
5.86
CENER
+0,94%
9.7
CNLCAP
-3,42%
7.05
DIMAND
-2,09%
8.89
NOVAL
+0,36%
2.77
OPTIMA
+1,17%
12.1
TITC
-0,16%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
+3,10%
1.464
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
-0,88%
2.255
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+3,19%
3.07
ΑΛΦΑ
+2,65%
1.7225
ΑΝΔΡΟ
+0,30%
6.62
ΑΡΑΙΓ
+0,59%
11.89
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-4,68%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,47%
8.64
ΑΤΤ
-25,41%
9.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,17%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,87%
5.98
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+4,92%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,44%
18.1
ΔΑΑ
+0,60%
7.998
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-0,35%
11.5
ΔΟΜΙΚ
+7,37%
3.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,31%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,65%
1.55
ΕΕΕ
+1,65%
33.22
ΕΚΤΕΡ
+5,62%
4.32
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+4,65%
2.25
ΕΛΛ
+0,36%
13.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,48%
2.09
ΕΛΠΕ
+1,33%
7.62
ΕΛΣΤΡ
-1,75%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-1,02%
1.752
ΕΛΧΑ
+2,05%
1.892
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,97%
1.295
ΕΤΕ
+1,37%
8.414
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+2,33%
2.24
ΕΧΑΕ
+1,15%
4.82
ΙΑΤΡ
0,00%
1.74
ΙΚΤΙΝ
+1,95%
0.419
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.99
ΙΝΛΙΦ
+1,18%
5.14
ΙΝΛΟΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΕΚ
+1,68%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,48%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
-2,31%
338
ΚΕΚΡ
-5,35%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,33%
1.505
ΚΟΡΔΕ
+2,05%
0.497
ΚΟΥΑΛ
-2,12%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+3,50%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,44%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,71%
1.15
ΛΑΒΙ
-0,67%
0.894
ΛΑΜΔΑ
-0,27%
7.41
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.6
ΛΑΝΑΚ
-2,06%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,11%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-0,23%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,14%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,06%
3.73
ΜΙΝ
-6,35%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,52%
23.58
ΜΟΝΤΑ
+5,71%
3.7
ΜΟΤΟ
+3,50%
2.81
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,55%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,50%
36.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+1,31%
0.93
ΞΥΛΚ
-0,72%
0.276
ΞΥΛΠ
+3,40%
0.426
ΟΛΘ
-0,47%
21.2
ΟΛΠ
+1,29%
27.55
ΟΛΥΜΠ
+2,38%
2.58
ΟΠΑΠ
+1,27%
16.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.899
ΟΤΕ
+2,83%
14.55
ΟΤΟΕΛ
+0,86%
11.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
+2,28%
3.989
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.86
ΠΛΑΘ
+4,30%
4.245
ΠΛΑΚΡ
+1,35%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,69%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
+2,37%
1.945
ΣΑΡ
+0,90%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,58%
0.345
ΣΙΔΜΑ
+0,90%
1.675
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
-0,60%
0.666
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,21%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
-3,67%
0.21
ΦΡΛΚ
+3,16%
4.075
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Αυτοκίνηση: Το υψηλό κόστος ενέργειας δημιουργεί ανησυχία στον κλάδο

Ιδιαίτερα προβληματισμένοι είναι οι λάτρεις της αυτοκίνησης αναφορικά με το αυξανόμενο κόστος αγοράς, της χρήσης και της συντήρησης των αυτοκινήτων τους. Αυτό ήταν ένα από τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας αυτοκίνησης για το 2022, που παρουσιάστηκε από την Continental στις αρχές του Ιουλίου.

Για πάνω από μια δεκαετία, η έρευνα αυτή αποτελεί βαρόμετρο, για τις παγκόσμιες τάσεις στην αυτοκίνηση και την αποδοχή των νέων τεχνολογιών που την συνοδεύουν. Για το 2022, η έρευνα συμπεριέλαβε 6.000 πολίτες, ηλικίας 18 έως 70 ετών, στις χώρες Γερμανία, Γαλλία, Νορβηγία, ΗΠΑ, Ιαπωνία και Κίνα, εξετάζοντας τις προσωπικές τους ανάγκες αλλά και τις προτιμήσεις τους, στον ελεύθερο χρόνο και στα ταξίδια. Στόχος της, να συγκρίνει, διεθνώς, τις σχετικές με την εξέλιξη της αυτοκίνησης συμπεριφορές και προσωπικές συνήθειες των οδηγών.

Η ανάλυση των δεδομένων έδειξαν ότι οι οδηγοί θέλουν να οδηγούν με περισσότερη ασφάλεια, άνεση και με αειφόρες πρακτικές. Κυρίως, όμως, τους ενδιαφέρει η οικονομικά προσιτή απόκτηση και χρήση του αυτοκινήτου. Γενικά, οι υψηλοί ρυθμοί πληθωρισμού και η ταχεία άνοδος των τιμών της ενέργειας απειλούν να βάλουν φρένο στην ανάπτυξη της αυτοκίνησης. Η αειφορία, όμως, συνεχίζει να είναι προτεραιότητα και γίνεται όλο και πιο σημαντική για την πλειοψηφία των πολιτών. Παρόλα αυτά, μόνο το 44% των Γερμανών που συμμετείχαν στην έρευνα αναμένουν ότι το μέλλον της αυτοκίνησης θα είναι ηλεκτρικό. Επιπλέον, περισσότεροι από τους μισούς στη Γερμανία δήλωσαν πως δεν θα έχουν πλέον την οικονομική δυνατότητα να οδηγούν, εάν η τιμή της βενζίνης ξεπεράσει τα 2,80 ευρώ ανά λίτρο.

Παράλληλα, οι ίδιοι αναφέρουν ότι δεν είναι καθόλου διατεθειμένοι να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα για την αγορά ή χρήση ενός οχήματος που είναι φιλικό προς το περιβάλλον, σε σχέση με όσα ξοδεύουν για το συμβατικό τους αυτοκίνητο και, σχεδόν οι μισοί, αναφέρουν το υψηλό κόστος, ως αιτία που δεν αγοράζουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά τη γνώμη της συντριπτικής πλειοψηφίας, οι κυβερνήσεις πρέπει να κάνουν πολλά περισσότερα, ώστε να διασφαλίσουν την αύξηση του ποσοστού των οχημάτων που κυκλοφορούν, χωρίς να εκπέμπουν ρύπους και, κυρίως, να διασφαλίσουν ότι η αυτοκίνηση θα παραμένει οικονομικά προσιτή, συνολικά.

Το αυξανόμενο κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας και η έλλειψη πληροφόρησης αποτελούν εμπόδια στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης.

Επιπλέον, η έρευνα έδειξε ότι το κόστος και οι ανεπαρκείς υποδομές αποτελούν εμπόδια στην αύξηση της ζήτησης για αυτοκίνητα φιλικά προς το περιβάλλον, ειδικά για τα ηλεκτρικά. Περίπου τα 2/3 των ερωτηθέντων στη Γερμανία, αισθάνονται ανεπαρκώς ενημερωμένοι, σχετικά με το κόστος αγοράς και λειτουργίας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Λόγω, δε, του αυξανόμενου κόστους της ηλεκτρικής ενέργειας, το 67% δεν είναι σίγουρο για το όφελος από την αγορά ηλεκτρικού οχήματος, ενώ η πλειοψηφία (62%) δεν πιστεύει ότι θα είναι σε θέση να αγοράσει ηλεκτρικό όχημα στο άμεσο μέλλον.

Ένα εξίσου εντυπωσιακό συμπέρασμα της έρευνας είναι ότι τα αυτοκίνητα είναι και θα παραμείνουν ο μεγάλος νικητής στις συνήθειες μετακίνησης των πολιτών την περίοδο της πανδημίας. Η συντριπτική πλειοψηφία των ερωτηθέντων ανέφερε ότι χρησιμοποιεί το αυτοκίνητό τους, τουλάχιστον, μία φορά την εβδομάδα. Στις ΗΠΑ, περισσότεροι από τους μισούς (59%), χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους καθημερινά, ενώ μόνο το 1/5 των ερωτηθέντων χρησιμοποιεί τα μέσα μαζικής μεταφοράς, τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα και μόνο ένας στους δέκα τα χρησιμοποιεί καθημερινά. Η συντριπτική πλειοψηφία, επίσης, πιστεύει ότι τα αυτοκίνητα θα παραμείνουν στην κορυφή των προτιμήσεων μετακίνησης στο μέλλον και, ίσως, ακόμη πιο διευρυμένα, ενώ, όσοι ταξίδευαν μέσα στην πανδημία, ανέφεραν ότι το έκαναν μόνο με το αυτοκίνητό τους και πως το ίδιο θα κάνουν (84%), μόλις τελειώσει η πανδημία.

Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων στη Γερμανία θεωρεί το αυτοκίνητο ως ένα ουσιαστικό μέρος της προσωπικής τους ζωής και όχι ένα απλό εργαλείο μετακίνησης. Έτσι, οι οδηγοί δηλώνουν έντονη επιθυμία να έχουν όλες τις σύγχρονες ανέσεις και τεχνολογίες στο όχημά τους, όπως σύνδεση στο διαδίκτυο, για να κατεβάζουν προγράμματα που θα κάνουν την οδήγηση πιο ασφαλή, άνετη, λιγότερο χρονοβόρα, διασκεδαστική και χρήσιμη. Οι μισοί από τους ερωτηθέντες θεωρούν τα συστήματα ηλεκτρονικής υποβοήθησης οδήγησης επιθυμητά ή ακόμη και απαραίτητα στον βασικό εξοπλισμό του οχήματος, ενώ ένας στους τέσσερις θα ήθελε λειτουργίες, όπως η αυτοματοποιημένη οδήγηση, κατά τη διάρκεια μιας κυκλοφοριακής συμφόρησης. Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων ανέφερε, τέλος, ότι η συνδεσιμότητα, η αυτοματοποίηση και η εμπειρία του χρήστη παίζουν καθοριστικό ρόλο κατά την αγορά του νέου τους αυτοκινήτου.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!