Γ.Δ.
1456.56 -0,69%
ACAG
+0,52%
5.83
CENER
-0,21%
9.58
CNLCAP
-0,70%
7.05
DIMAND
-0,33%
8.95
NOVAL
-1,08%
2.74
OPTIMA
-2,11%
12.06
TITC
-1,57%
31.3
ΑΑΑΚ
0,00%
5.35
ΑΒΑΞ
+0,56%
1.442
ΑΒΕ
0,00%
0.476
ΑΔΜΗΕ
-0,45%
2.23
ΑΚΡΙΤ
-8,99%
0.86
ΑΛΜΥ
+2,20%
3.02
ΑΛΦΑ
-1,31%
1.663
ΑΝΔΡΟ
+1,23%
6.58
ΑΡΑΙΓ
-1,56%
11.37
ΑΣΚΟ
0,00%
2.8
ΑΣΤΑΚ
+3,47%
7.16
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.62
ΑΤΤ
+4,10%
9.14
ΑΤΤΙΚΑ
-0,38%
2.62
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,17%
5.86
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.36
ΒΙΟΣΚ
+1,44%
1.41
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.38
ΓΕΒΚΑ
-3,34%
1.59
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,45%
17.6
ΔΑΑ
-0,41%
7.788
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-1,13%
11.4
ΔΟΜΙΚ
-1,45%
3.745
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.6
ΕΕΕ
+0,24%
33.22
ΕΚΤΕΡ
-0,44%
2.24
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
-1,33%
2.22
ΕΛΛ
-0,36%
13.75
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,72%
2.065
ΕΛΠΕ
-0,40%
7.39
ΕΛΣΤΡ
-2,17%
2.25
ΕΛΤΟΝ
+2,12%
1.738
ΕΛΧΑ
0,00%
1.84
ΕΝΤΕΡ
+1,86%
8.2
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
-0,17%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,17%
1.295
ΕΤΕ
-0,57%
8.302
ΕΥΑΠΣ
-0,30%
3.34
ΕΥΔΑΠ
-0,52%
5.73
ΕΥΡΩΒ
-6,08%
2.038
ΕΧΑΕ
-0,53%
4.675
ΙΑΤΡ
+2,09%
1.71
ΙΚΤΙΝ
-0,49%
0.404
ΙΛΥΔΑ
-0,28%
1.81
ΙΝΚΑΤ
-1,40%
4.93
ΙΝΛΙΦ
+1,57%
5.18
ΙΝΛΟΤ
+0,16%
1.25
ΙΝΤΕΚ
+0,34%
5.89
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.44
ΙΝΤΕΤ
-3,57%
1.215
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.375
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+1,01%
1.495
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-1,33%
1.48
ΚΟΡΔΕ
-0,60%
0.494
ΚΟΥΑΛ
-0,51%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,38%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,44%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.66
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
-0,11%
0.887
ΛΑΜΔΑ
-1,36%
7.25
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.38
ΛΟΥΛΗ
-1,49%
2.65
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
-0,74%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
+1,38%
3.67
ΜΙΝ
+0,84%
0.6
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,60%
23.1
ΜΟΝΤΑ
-0,81%
3.67
ΜΟΤΟ
+1,45%
2.795
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,64%
24.82
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,26%
1.945
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+0,44%
36.16
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
+4,72%
0.976
ΞΥΛΚ
-0,35%
0.282
ΞΥΛΠ
0,00%
0.416
ΟΛΘ
0,00%
20.9
ΟΛΠ
+0,18%
27.65
ΟΛΥΜΠ
-1,56%
2.53
ΟΠΑΠ
-0,50%
15.88
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,34%
0.898
ΟΤΕ
+3,02%
14.66
ΟΤΟΕΛ
-0,17%
11.76
ΠΑΙΡ
+0,46%
1.085
ΠΑΠ
+1,28%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,89%
3.738
ΠΕΤΡΟ
-0,23%
8.78
ΠΛΑΘ
-1,98%
4.205
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,17%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
-6,99%
6.65
ΠΡΟΦ
-0,97%
5.12
ΡΕΒΟΙΛ
+0,50%
2
ΣΑΡ
-1,82%
10.8
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,86%
0.35
ΣΙΔΜΑ
-2,38%
1.64
ΣΠΕΙΣ
-1,45%
6.82
ΣΠΙ
+0,30%
0.67
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
19.23
ΤΖΚΑ
0,00%
1.515
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
-2,71%
3.95
ΧΑΙΔΕ
-4,51%
0.635

Honda: Έντεκα γενιές Civic από το 1972 μέχρι σήμερα

Πενήντα χρόνια γιορτάζει φέτος η Honda από το πρώτο της Civic. Πάνω από 27,5 εκατομμύρια μονάδες έχουν πωληθεί σε 170 χώρες από το 1972, καθώς εισέρχεται στην έκτη δεκαετία του με την έλευση της 11ης γενιάς.

Η διαχρονική δημοτικότητα του Civic αποτελεί απόδειξη της πρωτοποριακής δουλειάς των μηχανικών της Honda τον τελευταίο μισό αιώνα. Κάθε γενιά έχει εισάγει τη δική της προοδευτική εξέλιξη στη σχεδίαση του πρώτου Civic, προηγμένες τεχνολογίες και νέα επίπεδα απόδοσης, διατηρώντας τον ίδιο στόχο με το αρχικό μοντέλο.

Το 1972 κατασκευάστηκε το πρώτο Civic, προσφέροντας εξαιρετική πρακτικότητα στην καθημερινή οδήγηση. Ήταν ένα από τα πρώτα αυτοκίνητα της Honda που πουλήθηκαν στην Ευρώπη, με το κοινό να επιδοκιμάζει άμεσα τη συμπαγή σχεδίαση, την εντυπωσιακή κατανάλωση καυσίμου και τη χρηστικότητά του. Η πρώτη γενιά Civic κατασκευάστηκε για πρώτη φορά στο εργοστάσιο της Suzuka στην Ιαπωνία. Ο όγκος παραγωγής έφτασε το 1 εκατομμύριο τα πρώτα τέσσερα χρόνια.

Το 1979 η δεύτερη γενιά Civic έφτασε μαζί με ένα βελτιωμένο κινητήρα CVCC-II, βασισμένο στην επιτυχία του πρώτου Civic με κινητήρα 1,3 λίτρων που προσέφερε πιο ομαλή απόδοση ισχύος και μικρότερη κατανάλωση. Η γκάμα μοντέλων επεκτάθηκε επίσης με την προσθήκη sedan, hatchback και wagon εκδόσεων στα 1,5 λίτρα. Ένα χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων προστέθηκε επίσης στη γκάμα. Το μοντέλο εισήγαγε μία νέα, χαρακτηριστική τραπεζοειδή σχεδίαση με τη μάσκα και τους προβολείς να αποκτούν μία εμφάνιση με περισσότερες γωνίες. Ωστόσο, το σχήμα αυτό δεν διήρκεσε πολύ, καθώς η δημοτικότητα του Civic εκτοξεύτηκε και χρειάστηκε ένα νέο μοντέλο για να καλύψει τη ζήτηση των πελατών για μεγαλύτερα αυτοκίνητα.

Η τρίτη γενιά Civic έφτασε το 1983 με μεγαλύτερο μεταξόνιο και πιο γωνιώδη σχεδίαση. Σε αυτό το μοντέλο υπάρχει μία ανθρωποκεντρική προσέγγιση στον σχεδιασμό που διασφαλίζει ότι η τεχνολογία και η διάταξη εξυπηρετούν τις ανάγκες του οδηγού και των επιβατών. Σήμερα η αρχή αυτή διαπνέει όλα τα μοντέλα της Honda, ώστε να προσφέρουν τους χώρους και τη χρηστικότητα που προσδοκούν οι σύγχρονοι οδηγοί.

Το 1987, η τέταρτη γενιά Civic εισήγαγε μία νέα γκάμα επιλογών όσον αφορά τους κινητήρες που υιοθετούσαν το σύστημα VTEC της Honda. Ο μηχανισμός μεταβλητού χρονισμού έφερε την επανάσταση στην τεχνολογία κινητήρων, προσφέροντας μεγαλύτερη απόδοση στις υψηλές στροφές και βελτιωμένη κατανάλωση καυσίμου στις χαμηλές στροφές.

Γρήγορα ακολούθησε η πέμπτη γενιά Civic το 1991, αυτή τη φορά με μία πιο κομψή και αεροδυναμική σιλουέτα που αναδείκνυε τη σπορ γοητεία του -διατηρώντας ταυτόχρονα την καθημερινή λειτουργικότητα που είχε γίνει συνώνυμη με το μοντέλο. Η έκτη γενιά Civic αναπτύχθηκε με σκοπό να ξεπεράσει την αξία της κατηγορίας του. Τη δεκαετία του 1990, η χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και άλλες περιβαλλοντικές δράσεις απέκτησαν μεγαλύτερη βαρύτητα. Γι’ αυτό και το συγκεκριμένο μοντέλο ήταν εξοπλισμένο με κινητήρα VTEC νέας τεχνολογίας.

Βασισμένη στις εξαιρετικά δυναμικές ικανότητες του στάνταρ Civic, η Honda έκανε το ντεμπούτο της σπορ έκδοσης Type R το 1997.

Η έβδομη γενιά έφτασε το 2000 και έγινε η πρώτη που προσέφερε υβριδική τεχνολογία για λογαριασμό του Civic το 2001. Αυτό το Civic υπήρξε το πιο αποδοτικό 5θέσιο βενζινοκίνητο όχημα παραγωγής σημειώνοντας εξαιρετική κατανάλωση μόλις 29,5χλμ/λιτρο.

Το 2005, η όγδοη, hatchback γενιά Civic έφτασε με ένα φουτουριστικό στυλ για τις ευρωπαϊκές αγορές, μία μάσκα Perspex και τριγωνικά στοιχεία που το κατέστησαν ένα από τα πιο ξεχωριστά οχήματα που κυκλοφορούσαν στο δρόμο. Επίσης ήταν η πρώτη γενιά Civic που έφερε τα καθίσματα Magic Seats της Honda, όπου τα μαξιλάρια των πίσω καθισμάτων μπορούν να ανυψώνονται δημιουργώντας ένα χώρο φόρτωσης μεγάλου ύψους.

Η ένατη γενιά Civic πρόσθεσε περαιτέρω βελτιώσεις με σκοπό τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου πακέτου για τους πελάτες, συμπεριλαμβανομένης της καλύτερης αποδοτικότητας στην κατηγορία του. Με έναν αναβαθμισμένο κινητήρα 1.6 DTEC, το όχημα καταγράφει ιδιαίτερα χαμηλές καταναλώσεις. Μία πλήρως ανασχεδιασμένη 10η γενιά έφτασε το 2015 με δυνατότητα επιλογής μεταξύ δύο κινητήρων VTEC TURBO και ενσωματωμένα προηγμένα χαρακτηριστικά ασφάλειας και βοηθήματα οδηγού του πακέτου τεχνολογιών Honda SENSING, για πρώτη φορά. Κατασκευασμένο με πιο άκαμπτο πλαίσιο και πιο δυναμικές επιδόσεις, παρείχε την τέλεια βάση για το 2017 Civic Type R, που άνοιξε νέους ορίζοντες για τα hatchback υψηλών επιδόσεων.

Βασισμένο σε μία κληρονομιά 50 χρόνων, η 11η γενιά Civic συνδυάζει τις ισχυρές επιδόσεις και την αποδοτικότητα με βελτιωμένα επίπεδα άνεσης εσωτερικού, οπτικής γοητείας και συνολικής χρηστικότητας. Η τελευταία έκδοση σηματοδοτεί ένα σημαντικό ορόσημο για τη Honda στην Ευρώπη, καθώς είναι το πιο πρόσφατο μοντέλο της γκάμας που εξηλεκτρίζεται, ολοκληρώνοντας τη δέσμευση «Electric Vision» του 2022 της Honda Motor Europe να εξηλεκτρίσει όλα τα mainstream μοντέλα της.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!