THEPOWERGAME
Μπορεί το παγκόσμιο επιχειρηματικό περιβάλλον να μην ευνοεί τόσο τις γυναίκες, όμως οφείλουμε να παραδεχτούμε ότι παρατηρούνται σημάδια βελτίωσης σε ό,τι αφορά στον αριθμό που αποφασίζουν να ανοίξουν τη δική τους επιχείρηση.
Η Αμερική ήταν ανέκαθεν πρωτοπόρος σε θέματα επιχειρηματικότητας και επενδυτικών ευκαιριών και τα στοιχεία είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά για τις γυναίκες μιας και οι ηλεκτρονικές πωλήσεις σε διεθνές επίπεδο δημιουργούν μεγάλες προοπτικές. Εάν το προϊόν ή η υπηρεσία που προσφέρεις είναι μοναδικά, η ζήτηση μπορεί να προέλθει από οποιοδήποτε μέρος του πλανήτη. Άλλωστε οι καταναλωτές, ναι μεν εμπιστεύονται τα μεγάλα brands, όμως είναι ανοιχτοί στο να δοκιμάζουν προϊόντα νέων εταιρειών καθώς πιστεύουν ότι, σε πολλές περιπτώσεις, όταν η παραγωγή είναι περιορισμένη και όχι μαζική, ενδέχεται να είναι υψηλότερης ποιότητας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο Φορέας Διοίκησης Μικρών Επιχειρήσεων στις ΗΠΑ, το 43,1% των ιδιοκτητών μικρών επιχειρήσεων είναι γυναίκες! Με τις μικρές επιχειρήσεις που έχουν επικεφαλής γυναίκες να απασχολούν 10,1 εκατομμύρια εργαζομένους στις ΗΠΑ το 2019, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι το 2021 η Διοίκηση Μικρών Επιχειρήσεων των ΗΠΑ εγκαινίασε 20 νέα Γυναικεία Επιχειρηματικά Κέντρα σε εθνικό επίπεδο.
Διευκρινίζεται, ότι σε αντίθεση με την Ευρώπη όπου στην κατηγορία των πολύ μικρών, μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων περιλαμβάνονται επιχειρήσεις οι οποίες απασχολούν λιγότερα από 250 άτομα, και, είτε έχουν ετήσιο κύκλο εργασιών που δεν υπερβαίνει τα 50 εκατομμύρια ευρώ, είτε έχουν σύνολο ετήσιου ισολογισμού που δεν υπερβαίνει τα 43 εκατομμύρια ευρώ, στην Αμερική ως μικρές επιχειρήσεις ορίζονται οι εταιρείες με λιγότερους από 500 υπαλλήλους.
Δημοσκόπηση της Guidant που εκπονήθηκε μέσα στο 2022, υπογραμμίζει ότι οι τρεις πιο συνηθισμένοι λόγοι που οδήγησαν τις γυναίκες στο να ασχοληθούν με το επιχειρείν είναι ότι ήθελαν να γίνουν αφεντικό του εαυτού τους (57,9%), ήταν δυσαρεστημένες με τις συνθήκες εργασίας στις εταιρείες που απασχολούνταν (37,7%) ή ήθελαν να κυνηγήσουν το πάθος τους ( 29,8%). Αν και το να είσαι επιχειρηματίας δεν είναι διόλου εύκολο κατόρθωμα, εντούτοις το 73,7% των γυναικών ιδιοκτητών επιχειρήσεων δήλωσε ότι ήταν «αρκετά ή πολύ ευτυχισμένες» με την απόφασή τους. Οι κορυφαίες βιομηχανίες για τις γυναίκες ιδιοκτήτριες μικρών επιχειρήσεων ήταν το λιανεμπόριο και το ηλεκτρονικό εμπόριο, ακολουθούμενες από την υγεία, την ομορφιά και την φυσική κατάσταση, καθώς και από την παροχή υπηρεσιών.
Ενδεικτικά αναφέρονται κάποιες Πολιτείες και τα στοιχεία που αφορούν τον αριθμό των μικρών επιχειρήσεων που ανήκουν σε γυναίκες και το ποσοστό που αντιπροσωπεύουν επί του συνόλου των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην περιοχή.
- Νέα Υόρκη 757,816 (32.9%)
- Γιούτα 101,750 (32.4%)
- Πενσυλβάνια 364,121 (33.1%)
- Μασαχουσέτη 243,200 (34%)
- Μινεσότα 181,984 (34.1%)
- Κεντάκι 123,312 (34.2%)
- Μισούρι 186,311 (34.3%)
- Κάνσας 89,853 (34.8%)
- Οκλαχόμα 127,759 (35.3%)
- Οχάιο 347,268 (35.4%)