Γ.Δ.
1406.2 +0,33%
ACAG
0,00%
5.35
BOCHGR
+1,83%
4.44
CENER
+2,38%
8.6
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,98%
8.28
NOVAL
-1,52%
2.275
OPTIMA
+2,36%
13.02
TITC
+0,93%
38
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,14%
1.398
ΑΒΕ
-1,52%
0.453
ΑΔΜΗΕ
+1,07%
2.37
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
-0,41%
3.645
ΑΛΦΑ
-0,52%
1.5225
ΑΝΔΡΟ
+0,63%
6.42
ΑΡΑΙΓ
+1,88%
9.76
ΑΣΚΟ
+2,77%
2.6
ΑΣΤΑΚ
+0,87%
6.94
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
+0,46%
8.78
ΑΤΤ
-2,28%
0.6
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.21
ΒΙΟΚΑ
+1,99%
1.79
ΒΙΟΣΚ
+1,10%
1.38
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
-0,76%
1.305
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,68%
18.2
ΔΑΑ
+0,88%
8.06
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
+0,52%
11.71
ΔΟΜΙΚ
-0,37%
2.69
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,07%
0.296
ΕΒΡΟΦ
-2,84%
1.37
ΕΕΕ
+0,24%
33.82
ΕΚΤΕΡ
+3,04%
1.49
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
-1,01%
1.96
ΕΛΛ
0,00%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,94%
1.68
ΕΛΠΕ
+0,52%
6.71
ΕΛΣΤΡ
-1,46%
2.02
ΕΛΤΟΝ
+0,76%
1.852
ΕΛΧΑ
+2,56%
1.846
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,33%
1.115
ΕΤΕ
-0,61%
6.882
ΕΥΑΠΣ
-0,96%
3.11
ΕΥΔΑΠ
+0,52%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+0,44%
2.045
ΕΧΑΕ
+0,23%
4.31
ΙΑΤΡ
0,00%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,16%
0.305
ΙΛΥΔΑ
+6,90%
1.86
ΙΝΚΑΤ
+1,68%
4.83
ΙΝΛΙΦ
+0,93%
4.32
ΙΝΛΟΤ
+4,49%
0.93
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.7
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
+1,85%
0.992
ΙΝΤΚΑ
+3,96%
2.755
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+2,14%
1.195
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+2,20%
0.419
ΚΟΥΑΛ
+4,12%
1.062
ΚΟΥΕΣ
+0,36%
5.54
ΚΡΙ
0,00%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+2,38%
0.946
ΛΑΒΙ
+0,97%
0.726
ΛΑΜΔΑ
-1,38%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-1,10%
2.7
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
-1,66%
3.56
ΜΕΝΤΙ
+0,99%
2.04
ΜΕΡΚΟ
+7,80%
44.2
ΜΙΓ
+2,36%
3.04
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
19.35
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.75
ΜΟΤΟ
+3,88%
2.545
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,16%
24.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.7
ΜΠΡΙΚ
+0,96%
2.1
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,57%
31.52
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
-1,20%
0.82
ΞΥΛΚ
-1,56%
0.252
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+1,91%
21.3
ΟΛΠ
+3,85%
31
ΟΛΥΜΠ
+2,22%
2.3
ΟΠΑΠ
-1,52%
15.56
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.791
ΟΤΕ
-0,53%
15.13
ΟΤΟΕΛ
+0,20%
10.12
ΠΑΙΡ
+3,78%
0.988
ΠΑΠ
-0,84%
2.36
ΠΕΙΡ
+0,72%
3.615
ΠΕΡΦ
+1,49%
5.46
ΠΕΤΡΟ
+0,51%
7.9
ΠΛΑΘ
-0,63%
3.935
ΠΛΑΚΡ
-3,60%
13.4
ΠΡΔ
+8,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
-0,51%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,19%
5.12
ΡΕΒΟΙΛ
-1,57%
1.57
ΣΑΡ
-0,37%
10.68
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,61%
0.329
ΣΙΔΜΑ
-1,64%
1.5
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.64
ΣΠΙ
-3,09%
0.502
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.8
ΤΖΚΑ
-0,35%
1.415
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-1,89%
0.208
ΦΡΛΚ
+1,69%
3.61
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.56

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Πόσο κοστίζουν οι μπαταρίες τους

Οι μπαταρίες αντιπροσωπεύουν συνήθως το 30% έως 40% της αξίας ενός ηλεκτρικού οχήματος. Αποτελούν το σημαντικότερο κόστος και όλη η προσπάθεια των αυτοκινητοβιομηχανιών έγκειται προς αυτήν την κατεύθυνση. Η μείωση της τιμής των μπαταριών θα σημάνει και τη μείωση της τιμής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ η τεχνολογία των μπαταριών είναι αυτή που θα αυξήσει και την αυτονομία τους, δίνοντας περισσότερες λύσεις μετακίνησης.

Σήμερα, λίγοι τομείς στον κόσμο της καθαρής ενέργειας είναι τόσο δυναμικοί όσο ο τομέας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EV). Πλέον, οι δημόσιες και οι ιδιωτικές δαπάνες για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα διπλασιάστηκαν σε σχέση με το 2020. Όλο και περισσότερες χώρες έχουν δεσμευτεί να καταργήσουν σταδιακά τους κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035, έχοντας φιλόδοξους στόχους για την πορεία της ηλεκτροκίνησης.

Το 2021 η Κίνα αντιπροσώπευε το ήμισυ της ανάπτυξης της αγοράς EV, καθώς πωλήθηκαν συνολικά 3,3 εκατομμύρια οχήματα. Οι πωλήσεις στην Ευρώπη συνέχισαν να αυξάνονται δυναμικά (αύξηση 65%) αγγίζοντας τις 2,3 εκατομμύρια μονάδες, ενώ στις Ηνωμένες Πολιτείες η ηλεκτροκίνηση γνώρισε αύξηση σημειώνοντας 630.000 συνολικές πωλήσεις.

Η Κίνα παράγει περίπου το 66% όλων των μπαταριών ιόντων λιθίου παγκοσμίως και έχει τον πρώτο λόγο στην παραγωγή για καθόδους (70%) και με 85% για ανόδους. Από την άλλη πλευρά, η Ευρώπη είναι υπεύθυνη για πάνω από το 25% της παγκόσμιας συναρμολόγησης EV, αλλά διαθέτει πολύ μικρό ποσοστό στην εφοδιαστική αλυσίδα, εκτός από την επεξεργασία κοβαλτίου που βρίσκεται στο 20%. Οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν ακόμη μικρότερο ρόλο στην παγκόσμια παραγωγή EV με μόνο το 10% της παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων και 7% της ικανότητας παραγωγής μπαταρίας. Η Κορέα και η Ιαπωνία έχουν σημαντικά μερίδια της αλυσίδας εφοδιασμού, δίνοντας έμφαση στην παραγωγή μπαταριών και στις τεχνικές παραγωγής καθόδου και ανόδου. Η Κορέα είναι υπεύθυνη για το 15% του παγκόσμιου υλικού καθόδου, ενώ η Ιαπωνία αντιπροσωπεύει το 14% της καθόδου και 11% της παραγωγής υλικών ανόδου.

Τα περισσότερα ορυκτά εξορύσσονται σε χώρες πλούσιες σε πόρους, όπως π.χ. Αυστραλία, Χιλή και Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό. Όμως, η παραγωγή θα πρέπει να επεκταθεί στο δεκαπλάσιο για να ανταποκριθεί στις προσδοκίες των κυβερνήσεων για αύξηση των πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η ταχεία αύξηση των πωλήσεων EV κατά τη διάρκεια της πανδημίας δοκίμασε την ανθεκτικότητα των αλυσίδων εφοδιασμού μπαταριών και ο πόλεμος της Ρωσίας στην Ουκρανία επιδείνωσε περαιτέρω τα πράγματα με τις τιμές των πρώτων υλών (κοβάλτιο, λίθιο και νικέλιο). Τον Μάιο του 2022, οι τιμές του λιθίου ήταν επτά φορές υψηλότερες σε σχέση με τις αντίστοιχες τιμές που επικρατούσαν στις αρχές του 2021. Εν τω μεταξύ, η Ρωσία προμηθεύει το 20% του παγκόσμιου νικελίου υψηλής καθαρότητας. Οι μέσες τιμές μπαταριών μειώθηκαν κατά 6% στα 132 δολάρια ανά κιλοβατώρα το 2021. Όμως, εάν οι τιμές μετάλλων το 2022 παραμείνουν τόσο υψηλές όσο στο πρώτο τρίμηνο, τα πακέτα μπαταριών θα γίνουν 15% πιο ακριβά από αυτά που ίσχυαν το 2021.

Η ζήτηση για μπαταρίες EV θα αυξηθεί από περίπου 340 GWh που είναι σήμερα σε πάνω από 3500 GWh έως το 2030. Τα στοιχεία των μπαταριών και η προσφορά τους θα πρέπει, επίσης, να αυξηθούν. Για να γίνει αυτό χρειάζονται πρόσθετες επενδύσεις και βραχυπρόθεσμα σχέδια, με την προσφορά ορισμένων ορυκτών, όπως το λίθιο, να πρέπει να αυξηθεί σημαντικά έως το 2030. Για παράδειγμα, η ζήτηση για λίθιο προβλέπεται να εξαπλασιαστεί σε 500 κιλοτόνους έως το 2030, ενώ υπάρχουν ανάλογες αυξήσεις και για τα υπόλοιπα ορυκτά.

Η ανακύκλωση μπορεί να δώσει λύσεις στην εξεύρεση βασικών μετάλλων. Όμως, μέχρι σήμερα η συμβολή της είναι μικρή, ενώ αναμένεται να γίνει μεγαλύτερη όταν υπάρξει καλύτερη οργάνωση. Ακόμη δεν υπάρχουν οργανωμένα εργοστάσια ανακύκλωσης μπαταριών και το ποσοστό σε ανακυκλωμένα μέταλλα είναι χαμηλό. Αν δεν υπάρξει έντονη δραστηριοποίηση πάνω σε αυτόν τον τομέα, η αναζήτηση ορυκτών θα αντιμετωπίσει στο μέλλον μεγάλο πρόβλημα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!