THEPOWERGAME
Νέο κύκλο επενδύσεων στην ελληνική αγορά ανοίγει η Κωτσόβολος, επενδύοντας 12,5 εκατ.ευρώ στο δίκτυο των φυσικών καταστημάτων, στην εφοδιαστική αλυσίδα και την πολυκαναλική εμπειρία. Ταυτόχρονα, η αλυσίδα επιχειρεί να εδραιώσει την παρουσία της στην κυπριακή αγορά όπου επεκτάθηκε προ 10μήνου, με το εγχείρημα -αν και δύσκολο- να αποδεικνύεται πολλά υποσχόμενο, ενώ κοιτά προς τα Βαλκάνια, που έλκουν τις αντένες εξωστρέφειας του ομίλου.
Η αλυσίδα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, παρά την «παράξενη» -όπως τη χαρακτήρισε ο διευθύνων σύμβουλος της Κωτσόβολος- Dixons South East Europe, κ. Γιάννης Βασιλάκος- οικονομική και γεωπολιτική συγκυρία, παραμένει προσηλωμένη στην ελληνική αγορά και δηλώνει αισιόδοξη για τις προοπτικές της.
Καθώς η εταιρεία βλέπει come back του Έλληνα στην κανονικότητα των δια ζώσης αγορών (σσ το ηλεκτρονικό κανάλι αντιπροσωπεύει μόλις το 9% των εσόδων), σκοπεύει να κατευθύνει το ήμισυ του φετινού επενδυτικού budget, 6,1 εκατ.ευρώ στο δίκτυο των καταστημάτων, δημιουργώντας ένα ή δυο νέα φυσικά σημεία πιθανότατα σε ελληνικό νησί και προχωρώντας, ταυτόχρονα, σε μετεγκαταστάσεις και ανακαινίσεις άλλων καταστημάτων.
«Όσοι υποστήριζαν ότι τα φυσικά καταστήματα δεν έχουν μέλλον λόγω της κυριαρχίας των ηλεκτρονικών πωλήσεων, έχουν διαψευστεί μέχρι σήμερα. Τα καταστήματα, μετά την πανδημία έκαναν τεράστιο rebound και αποτέλεσαν σημεία εμπειρίας, αυθημερόν παράδοσης των προϊόντων και κυρίως εργαλείο υλοποίησης της πολυκαναλικής στρατηγικής» εξήγησε χθες ο κ. Βασιλάκος.
Βλέπει προς Βαλκάνια
Μεγάλο τμήμα των νέων επενδύσεων, 3,5 εκατ.ευρώ, θα τροφοδοτήσει την ενίσχυση του τεχνολογικού προφίλ της αλυσίδας και την αναβάθμιση των λειτουργικών συστημάτων, την Omnichannel πλατφόρμα λιανικής και τις καινοτόμες λύσεις που εμπλουτίζουν την αγοραστική εμπειρία. «Είμαστε πλέον μια μεγάλη εταιρεία τεχνολογίας με 80 μηχανικούς και developers» τόνισε χθες ο κ. Βασιλάκος σε εκδήλωση για την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της εταιρείας, λέγοντας χαρακτηριστικά: «η επένδυσή μας στην τεχνολογία δεν έχει οροφή».
Σύμφωνα με τον ίδιο, η εταιρεία θα κατευθύνει φέτος κεφάλαια της τάξης των 2,8 εκατ.ευρώ για την αυτοματοποίηση των logistics, έχοντας, παράλληλα, στα σκαριά πλάνο -μαμούθ για εγκατάσταση πλήρως αυτοματοποιημένων αποθηκών στο Θριάσειο. Οι νέες αποθήκες υπολογίζεται να είναι λειτουργικές σε 2 χρόνια, αλλάζοντας ριζικά τη μορφή του supply chain της εταιρείας,
Εκτός από τα πλάνα για την ελληνική αγορά, η αλυσίδα αξιολογεί τις επιλογές της εξωστρέφειάς της: «Αυτή την περίοδο αξιολογούμε τις επιλογές μας. Τα Βαλκάνια είναι ο πιο λογικός χώρος επέκτασης. Αγορές όπως οι βαλκανικές έχουν χώρο μια εταιρεία όπως εμείς. Συνεπώς οι βαλκανικές χώρες είναι υποψήφιες για την εκτός συνόρων επέκτασή μας» εξήγησε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, κ. Γιάννης Βασιλάκος, σε εκδήλωση για την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας.
Για την Κύπρο όπου εδώ και δέκα μήνες έχει ενεργοποιήσει δύο υπερσύγχρονα φυσικά καταστήματα σε Λευκωσία και Λεμεσό και ψηφιακό κανάλι αγορών, ο διευθύνων σύμβουλος της αλυσίδας σχολίασε ότι: «είναι ένας από τους δυσκολότερα αλλά και από τα πιο σημαντικά στοιχήματα».
Πόλεμος και πληθωρισμός
Μετά από μια καλή χρονιά, με την επιστροφή των καταναλωτών στα φυσικά καταστήματα να τροφοδοτεί τη ζήτηση, γεγονός που οδήγησε σε αύξηση του τζίρου της εταιρείας κατά 13,2%, οι προοπτικές παραμένουν θετικές -αν και με επιφυλάξεις λόγω πληθωρισμού και του πολέμου στην Ουκρανία.
Όπως ανέφερε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της Κωτσόβολος, το 2021 (η χρήση που ολοκληρώθηκε στις 30 Απριλίου) έκλεισε για την επιχείρηση με τζίρο 654 εκατ.ευρώ, με τον κ. Βασιλάκο να βάζει -ιδανικά- τον πήχη για την τρέχουσα χρήση στα 700 εκατ.ευρώ.
Η καλή περσινή χρονιά αποτυπώθηκε και στα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA), που έφτασαν τα 51,7 εκατ.ευρώ, από 43,8 εκατ.ευρώ το προηγούμενο έτος, ενώ τα λειτουργικά κέρδη ανήλθαν στα 25,2 εκατ.ευρώ από 20,9 εκατ.ευρώ το 2020-2021, σημειώνοντας αύξηση 20,5%.
«Ιδανικά θα ήθελα στα τέλη της τρέχουσας χρήσης να μείνουμε κοντά σε αυτά τα επίπεδα κερδοφορίας, τα οποία, ωστόσο, εκτιμώ ότι θα τα ροκανίσει ο πληθωρισμός» τόνισε ο κ. Βασιλάκος.
Σε πτώση η αγορά
Αν και η περσινή χρόνια είχε στο σύνολο της θετικό πρόσημο, υπήρξαν επιμέρους προϊοντικές κατηγορίες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών που κινήθηκαν υποτονικά σε σχέση με τις χρονιές των lockdowns, ενώ άλλες κατηγορίες, όπως τα tablets, πριμοδοτήθηκαν από προγράμματα όπως η Ψηφιακή Μέριμνα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, η αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών στην Ελλάδα έφτασε τα 2,565 δισ.ευρώ το 2021 από 2,095 δισ.ευρώ το 2020, παρουσιάζοντας αύξηση 22,5%. Το 2021 όλες οι κατηγορίες αναπτύχθηκαν και ειδικά το ΙΤ και ο Κλιματισμός, που παρουσίασαν αυξήσεις 34% και 44% αντίστοιχα.
Το τετράμηνο του 2022 η αγορά κινήθηκε με αρνητικό πρόσημο 6,3%, με όλες τις κατηγορίες να κινούνται πτωτικά, ειδικά οι υπολογιστές, τα tablets, οι τηλεοράσεις και οι μικροσυσκευές. Μάλιστα, τον Μάιο Ιούνιο η πτώση έγινε ακόμη μεγαλύτερη κυρίως στον τομέα των τηλεοράσεων, αλλά και του κλιματισμού. «Έχοντας εισπράξει μια πολύ σημαντική αύξηση μέσα στα lockdowns, τώρα ο κλάδος δείχνει σημεία κόπωσης» εξήγησε ο κ. Βασιλάκος.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο επικεφαλής της Κωτσόβολος και στο πρόγραμμα «Ανακυκλώνω-Αλλάζω συσκευή» για το οποίο είπε χαρακτηριστικά: «Αυτοκτονήσαμε με τη διαχείριση του προγράμματος.
Πατήστε εδώ για να δείτε τα αποτελέσματα