Γ.Δ.
1482.78 +0,02%
ACAG
+0,51%
5.89
CENER
-0,10%
9.69
CNLCAP
+0,71%
7.1
DIMAND
+1,01%
8.98
NOVAL
0,00%
2.77
OPTIMA
+1,65%
12.3
TITC
0,00%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
-0,27%
1.46
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
+0,22%
2.26
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
0,00%
3.07
ΑΛΦΑ
+0,12%
1.7245
ΑΝΔΡΟ
+2,11%
6.76
ΑΡΑΙΓ
+0,08%
11.9
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.8
ΑΣΤΑΚ
+2,02%
7.06
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
+5,49%
9.6
ΑΤΤΙΚΑ
+0,79%
2.56
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,17%
5.99
ΒΙΟΚΑ
-0,84%
2.35
ΒΙΟΣΚ
+4,33%
1.445
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-1,84%
1.6
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,11%
18.12
ΔΑΑ
-0,10%
7.99
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
+1,30%
11.65
ΔΟΜΙΚ
+4,26%
3.795
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,25%
0.325
ΕΒΡΟΦ
+4,52%
1.62
ΕΕΕ
-0,36%
33.1
ΕΚΤΕΡ
+0,23%
4.33
ΕΛΒΕ
-1,82%
5.4
ΕΛΙΝ
+1,78%
2.29
ΕΛΛ
-0,36%
13.9
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,72%
2.075
ΕΛΠΕ
-0,46%
7.585
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.25
ΕΛΤΟΝ
+1,26%
1.774
ΕΛΧΑ
-0,11%
1.89
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+3,86%
1.345
ΕΤΕ
+0,17%
8.428
ΕΥΑΠΣ
-1,78%
3.31
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
5.79
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.24
ΕΧΑΕ
-0,62%
4.79
ΙΑΤΡ
-1,15%
1.72
ΙΚΤΙΝ
+0,12%
0.4195
ΙΛΥΔΑ
+2,02%
1.765
ΙΝΚΑΤ
+0,10%
4.995
ΙΝΛΙΦ
+1,17%
5.2
ΙΝΛΟΤ
-0,79%
1.25
ΙΝΤΕΚ
-0,16%
6.06
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.48
ΙΝΤΕΤ
-1,98%
1.235
ΙΝΤΚΑ
+0,44%
3.425
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
-2,33%
1.47
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,66%
1.495
ΚΟΡΔΕ
+0,40%
0.499
ΚΟΥΑΛ
+1,84%
1.22
ΚΟΥΕΣ
+0,75%
5.37
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,44%
11.4
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-0,87%
1.14
ΛΑΒΙ
0,00%
0.894
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.4
ΛΑΜΨΑ
-2,19%
35.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,50%
2.63
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,12%
2.7
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-2,01%
3.655
ΜΙΝ
0,00%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,53%
23.94
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.7
ΜΟΤΟ
+1,78%
2.86
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
0,00%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,51%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+0,88%
36.82
ΝΑΚΑΣ
+2,21%
2.78
ΝΑΥΠ
-0,86%
0.922
ΞΥΛΚ
+0,36%
0.277
ΞΥΛΠ
0,00%
0.426
ΟΛΘ
-1,89%
20.8
ΟΛΠ
-0,36%
27.45
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.58
ΟΠΑΠ
-0,06%
16
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,22%
0.897
ΟΤΕ
-0,27%
14.51
ΟΤΟΕΛ
+0,51%
11.76
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,84%
2.35
ΠΕΙΡ
-0,75%
3.959
ΠΕΤΡΟ
+0,23%
8.88
ΠΛΑΘ
+0,47%
4.265
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,51%
1.162
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-1,35%
5.11
ΡΕΒΟΙΛ
+2,83%
2
ΣΑΡ
+1,07%
11.3
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,45%
0.35
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.68
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
+4,80%
0.698
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.23
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
+1,75%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,62%
1.632
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+0,63%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
+0,86%
4.11
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Αυξάνονται οι τιμές σε ορισμένα δρομολόγια

Σε αυξήσεις των τιμών των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από 4% έως 8% μεσοσταθμικά για ορισμένα μόνο ακτοπλοϊκά δρομολόγια και κυρίως από το λιμάνι του Πειραιά, προχώρησαν από χθες Παρασκευή 1η Ιουλίου οι ακτοπλοϊκές εταιρείες.

Από το λιμάνι της Ραφήνας οι τιμές των ατομικών εισιτηρίων με συμβατικά πλοία για Άνδρο, Τήνο και Μύκονο παραμένουν οι ίδιες, όπως και για πολλά δρομολόγια από το Λαύριο.

Πολλές ακτοπλοϊκές εταιρείες κρατούν στάση αναμονής ενώ στελέχη των εταιρειών αναφέρουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι όλα θα εξαρτηθούν από τις τιμές των καυσίμων το επόμενο διάστημα, προκειμένου να λάβουν τις τελικές τους αποφάσεις.

Καλό είναι, πάντως, οι επιβάτες που πρόκειται να ταξιδέψουν πριν από την έκδοση του ακτοπλοϊκού τους εισιτηρίου να πραγματοποιούν έρευνα αγοράς μέσω των ταξιδιωτικών πρακτορείων.

Σημειώνεται ότι η αύξηση αυτή είναι η τρίτη που γίνεται μέσα στο 2022.

Η πρώτη είχε γίνει τον Απρίλιο του 2022 και η αύξηση στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων διαμορφωνόταν μεσοσταθμικά από 10% έως 12%, ενώ η δεύτερη στις 15 Ιουνίου και κυμαίνονταν από 5% έως 10%.

Από πέρυσι έως φέτος τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια έχουν αυξηθεί περίπου από 25% έως 34%

Σύμφωνα με στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το ΑΠΕ-ΜΠΕ, στη γραμμή Πειραιάς – Νάξος το ατομικό εισιτήριο με συμβατικό πλοίο από τα 48 ευρώ διαμορφώνεται στα 51,50 ευρώ, αυξημένο κατά 7,29%, στη γραμμή Πειραιάς – Πάρος από τα 46,50 ευρώ στα 50 ευρώ αύξηση κατά 7,53%, στη γραμμή Πειραιάς – Πάτμος από τα 52,50 στα 55 ευρώ, αύξηση 4,76%, στη γραμμή Πειραιάς – Ρόδος από τα 86,50 στα 91 ευρώ με αύξηση 5,20% και Πειραιάς – Ίος από τα 50 ευρώ στα 54 με αύξηση 8%.

Επίσης στη γραμμή από Πειραιά για Μύκονο από τα 48,50 ευρώ στα 52,50 ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 8,25%, στη γραμμή Πειραιάς – Ικαρία από 54,50 ευρώ στα 58,50 ευρώ, δηλαδή αύξηση 7,34%. Επίσης στη γραμμή Πειραιάς – Σύρος από τα 42,50 στα 45,50 ευρώ αύξηση 7,06%.

Από το λιμάνι της Ραφήνας η τιμή του ατομικού εισιτηρίου με το συμβατικό πλοίο παραμένει αμετάβλητη στα 25 ευρώ, επίσης το ίδιο από τη Ραφήνα για Τήνο η τιμή και εδώ παραμένει στα ίδια επίπεδα και συγκεκριμένα στα 35 ευρώ όπως και η τιμή από Ραφήνα για Μύκονο με το συμβατικό πλοίο στα 38 ευρώ.

Σημειώνεται ότι η αύξηση στην τιμή των ναυτιλιακών καυσίμων έχει εκτοξεύσει το λειτουργικό κόστος ενός πλοίου της ακτοπλοΐας στο 70% των λειτουργικών δαπανών του από το 40% πριν από έναν χρόνο. Ο τόνος πετρελαίου του καυσίμου VLSFO, που είναι χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο και χρησιμοποιείται σε πλοία που δεν έχουν τοποθετήσει μηχανές καθαρισμού, συνεχίζει την ανοδική του πορεία. Πριν από 11 ημέρες η τιμή του στη διεθνή αγορά ήταν στα 1.264 δολ. ανά τόνο, ενώ χθες 1η Ιουλίου άγγιζε τα 1.289,25 δολ. ο τόνος, σημειώνοντας αύξηση 1,98%.

«Το πρόβλημα της ακρίβειας είναι συνολικό πρόβλημα, δεν είναι τόσο της ακτοπλοΐας ή μόνο της ακτοπλοΐας. Γνωρίζουμε πολύ καλά και μετά την παγκόσμια ενεργειακή κρίση πόσο πολύ υποφέρει κάθε ελληνικό νοικοκυριό. Η κυβέρνηση προσπαθεί το τελευταίο διάστημα με στοχευμένες παρεμβάσεις και με μέτρα πάνω από 6 δισ. ευρώ σε τομείς της ενέργειας των καυσίμων να αντιμετωπίσει το θέμα. Σε κάθε όμως περίπτωση κάθε ευρώ που μπορούμε να το διαθέσουμε για τη στήριξη της ελληνικής κοινωνίας θα το κάνουμε» τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης, μιλώντας σε τηλεοπτικό σταθμό.

Πρόσθεσε επίσης ότι η ακτοπλοΐα τα τελευταία τρία χρόνια έχει υποφέρει πραγματικά, ενώ αναφέρθηκε στη σημαντική αύξηση των κονδυλίων για τις άγονες γραμμές από 90 εκατ. ευρώ το 2019 σε 130 εκατ. ευρώ το 2021, 2022 και 2023, γεγονός που έδωσε τη δυνατότητα για τη δρομολόγηση περισσότερων πλοίων και νέων γραμμών. Σχετικά με το αν θα υπάρξει και άλλη αύξηση των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων μέσα στο καλοκαίρι τόνισε όλα θα εξαρτηθούν από την πορεία της ενεργειακής κρίσης επισημαίνοντας ότι η κυβέρνηση προσπαθεί να αντιμετωπίσει την κατάσταση.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!