Γ.Δ.
1408.05 +0,13%
ACAG
-0,19%
5.34
BOCHGR
-1,13%
4.39
CENER
-1,86%
8.44
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-0,97%
8.2
NOVAL
-0,22%
2.27
OPTIMA
-2,15%
12.74
TITC
+1,05%
38.4
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+5,87%
1.48
ΑΒΕ
+2,87%
0.466
ΑΔΜΗΕ
+1,05%
2.395
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
+0,55%
3.665
ΑΛΦΑ
-0,49%
1.515
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,02%
9.66
ΑΣΚΟ
+1,15%
2.63
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.94
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.78
ΑΤΤ
-5,00%
0.57
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.17
ΒΙΟ
+1,15%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-1,68%
1.76
ΒΙΟΣΚ
+1,45%
1.4
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+2,94%
2.1
ΓΕΒΚΑ
-0,38%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,88%
18.36
ΔΑΑ
+1,12%
8.15
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
-1,37%
11.55
ΔΟΜΙΚ
-0,93%
2.665
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,01%
0.299
ΕΒΡΟΦ
+1,09%
1.385
ΕΕΕ
-0,35%
33.7
ΕΚΤΕΡ
+1,48%
1.512
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+1,53%
1.99
ΕΛΛ
+1,15%
13.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+3,21%
1.734
ΕΛΠΕ
+0,82%
6.765
ΕΛΣΤΡ
-0,99%
2
ΕΛΤΟΝ
+0,97%
1.87
ΕΛΧΑ
+0,33%
1.852
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.115
ΕΤΕ
+1,57%
6.99
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.12
ΕΥΔΑΠ
-0,69%
5.74
ΕΥΡΩΒ
+0,64%
2.058
ΕΧΑΕ
+2,09%
4.4
ΙΑΤΡ
-1,95%
1.51
ΙΚΤΙΝ
-1,31%
0.301
ΙΛΥΔΑ
+2,15%
1.9
ΙΝΚΑΤ
+1,04%
4.88
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.31
ΙΝΛΟΤ
-0,11%
0.929
ΙΝΤΕΚ
+2,63%
5.85
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,81%
2.48
ΙΝΤΕΤ
+0,60%
0.998
ΙΝΤΚΑ
-1,63%
2.71
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.195
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+0,34%
1.455
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.419
ΚΟΥΑΛ
+2,45%
1.088
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.54
ΚΡΙ
-1,40%
14.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-2,54%
0.922
ΛΑΒΙ
+1,10%
0.734
ΛΑΜΔΑ
-0,28%
7.15
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
+1,11%
2.73
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.56
ΜΕΝΤΙ
+1,96%
2.08
ΜΕΡΚΟ
-9,50%
40
ΜΙΓ
-1,48%
2.995
ΜΙΝ
-1,96%
0.5
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,10%
19.37
ΜΟΝΤΑ
-1,60%
3.69
ΜΟΤΟ
-1,38%
2.51
ΜΟΥΖΚ
-2,31%
0.635
ΜΠΕΛΑ
+0,57%
24.84
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.7
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.1
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,38%
31.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
-0,24%
0.818
ΞΥΛΚ
0,00%
0.252
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-1,41%
21
ΟΛΠ
+0,81%
31.25
ΟΛΥΜΠ
+0,87%
2.32
ΟΠΑΠ
+1,41%
15.78
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
-0,99%
14.98
ΟΤΟΕΛ
+0,79%
10.2
ΠΑΙΡ
0,00%
0.988
ΠΑΠ
0,00%
2.36
ΠΕΙΡ
-0,44%
3.599
ΠΕΡΦ
-1,10%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,25%
7.88
ΠΛΑΘ
0,00%
3.935
ΠΛΑΚΡ
+2,24%
13.7
ΠΡΔ
0,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+0,51%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
0,00%
5.12
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.57
ΣΑΡ
+0,94%
10.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,22%
0.333
ΣΙΔΜΑ
+2,67%
1.54
ΣΠΕΙΣ
-2,13%
5.52
ΣΠΙ
+0,40%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.81
ΤΖΚΑ
+1,77%
1.44
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,62%
1.61
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+2,50%
8.2
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.208
ΦΡΛΚ
0,00%
3.61
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.56

Κικίλιας: Στα επίπεδα του 2019 η κίνηση στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών

Για τα στοιχεία τα οποία καταδεικνύουν τη δυναμική τροχιά ανάκαμψης του ελληνικού τουρισμού μίλησε ο Υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας, στον χαιρετισμό του στο διεθνές συνέδριο «Aviation Event» που πραγματοποιείται, στο εκθεσιακό κέντρο Athens Metropolitan Expo.

Όπως ανέφερε ο κ. Κικίλιας, παρά τις νέες κρίσεις σε παγκόσμιο επίπεδο και παρά το γεγονός ότι σημαντικές τουριστικές αγορές -όπως η Ρωσία λόγω του πολέμου και η Κίνα λόγω της Covid-19- είναι φέτος απούσες, η κίνηση στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, καθώς και στα μεγαλύτερα αεροδρόμια της χώρας βρίσκεται ήδη σχεδόν στα επίπεδα του 2019. «Είμαι πολύ ευτυχής που βλέπω ότι τα, μέχρι τώρα, μηνύματα είναι ιδιαιτέρως θετικά. Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία, τον Ιούνιο, η κίνηση στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» έχει επανέλθει σχεδόν στο 94% συγκριτικά με τα επίπεδα του ίδιου μήνα του 2019 και οι πτήσεις στο 97%. Εξαιρετικές είναι, επίσης, οι επιδόσεις και στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της Fraport. Παράλληλα, τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας για τον Απρίλιο, δείχνουν μία αύξηση της τάξης του 7,5% σχέση με τον Απρίλιο του 2019 όσον αφορά στην ταξιδιωτική κίνηση, ενώ περιμένουμε να ανακοινωθούν και τα στοιχεία του Μαΐου», επισήμανε ο κ. Κικίλιας.

Ο Υπουργός Τουρισμού αναφέρθηκε στις αναταράξεις που παρατηρούνται στον κλάδο των αερομεταφορών σε όλη την Ευρώπη στη μετά-Covid εποχή, καθώς πολλοί εργαζόμενοι -και στην ταξιδιωτική βιομηχανία- αναγκάστηκαν να στραφούν σε άλλους κλάδους, κατά τη διάρκεια των δύο και πλέον ετών αυτής της πρωτοφανούς παγκόσμιας υγειονομικής κρίσης. «Ο κλάδος των αερομεταφορών συγκαταλέγεται σε αυτούς που “χτυπήθηκαν” σημαντικά από την πανδημική κρίση. Είναι, όμως, και ο κλάδος που ανέκαμψε πολύ πιο γρήγορα από ό,τι αναμενόταν από τα lockdowns του κορονοϊού, με αποτέλεσμα τις εικόνες που βλέπουμε, σήμερα, με σημαντικές καθυστερήσεις στα μεγαλύτερα αεροδρόμια της Ευρώπης λόγω της έλλειψης προσωπικού. Πρέπει να είμαστε προσεκτικοί στις αλλαγές. Και πρέπει να αναλάβουμε άμεση δράση για θέματα που ξέρουμε ότι θα αντιμετωπίσουμε και στο μέλλον. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, η Ελλάδα απέδειξε ότι μπορεί να επιδεικνύει την απαραίτητη ευελιξία, να αναλαμβάνει καινοτόμες πρωτοβουλίες και επιτυγχάνει ταχεία αποτελέσματα. Στο ίδιο ακριβώς πλαίσιο, κινούμαστε και στην post-Covid εποχή», σημείωσε.

Ο κ. Κικίλιας τόνισε τη σημασία των στοχευμένων παρεμβάσεων που έχει αναλάβει, από την αρχή της χρονιάς, το Υπουργείο Τουρισμού για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και το άνοιγμα νέων προορισμών, γεγονός που -όπως είπε- έχει αρχίσει να αποφέρει ήδη τους πρώτους καρπούς. «Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι που βλέπουμε ότι οι τουριστικές αφίξεις στη χώρα μας, ξεκίνησαν πολύ νωρίς φέτος και δείχνουν ότι θα έχουν ιδιαίτερη δυναμική μέχρι το τέλος Νοεμβρίου και τις αρχές Δεκεμβρίου», δήλωσε, επισημαίνοντας τη στρατηγική συνεργασία που αναπτύχθηκε με τις ΗΠΑ και το άνοιγμα που επιχειρείται σε νέες αγορές, όπως η Ινδία, η Νότια Κορέα και η Λατινική Αμερική.

Τέλος, ο Υπουργός Τουρισμού αναφέρθηκε σε όλα όσα προβλέπονται για τον κλάδο των αερομεταφορών στο ευρωπαϊκό «Green Deal», βάσει του σχεδίου «Fit for 55» της Κομισιόν για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 55% μέχρι το 2030. «Η μετάβαση στη βιώσιμη οικονομία και οι δράσεις για την πράσινη ανάπτυξη αποτελούν, πράγματι, απόλυτη προτεραιότητα», τόνισε ο κ. Κικίλιας, επισημαίνοντας ωστόσο ότι οι όροι που σχετίζονται με την επιβολή περιβαλλοντικών τελών στις πτήσεις εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης, δεν θα πρέπει να λειτουργήσουν εις βάρος των Ευρωπαίων πολιτών. «Οι αρχικές προτάσεις της Κομισιόν κρύβουν έναν σοβαρό κίνδυνο για τον κλάδο των αερομεταφορών στην Ευρώπη -και, ως εκ τούτου, για το ευρωπαϊκό τουριστικό προϊόν- καθώς αυξάνουν το κόστος για τον ταξιδιώτη, δίνοντας έτσι σημαντικό «πλεονέκτημα» στις αεροπορικές εταιρείες και τους τουριστικούς προορισμούς εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι οποίοι δεν θα δεσμεύονται με αυτούς τους κανόνες. Και αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να λάβουμε σοβαρά υπόψη στη συζήτηση που γίνεται αυτή τη στιγμή, καθώς και στις τελικές μας αποφάσεις», κατέληξε ο κ. Κικίλιας.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!