Γ.Δ.
1463.82 0,00%
ACAG
0,00%
5.84
CENER
0,00%
9.62
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
0,00%
9
NOVAL
0,00%
2.765
OPTIMA
0,00%
12.2
TITC
0,00%
31.55
ΑΑΑΚ
0,00%
5.35
ΑΒΑΞ
0,00%
1.428
ΑΒΕ
0,00%
0.476
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.23
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
0,00%
3.02
ΑΛΦΑ
0,00%
1.681
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.6
ΑΡΑΙΓ
0,00%
11.44
ΑΣΚΟ
0,00%
2.82
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
0,00%
9.02
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.62
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.92
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.36
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.415
ΒΙΟΤ
0,00%
0.216
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.38
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.635
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
17.64
ΔΑΑ
0,00%
7.79
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
0,00%
11.5
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.725
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.61
ΕΕΕ
0,00%
33.3
ΕΚΤΕΡ
0,00%
2.21
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
0,00%
2.23
ΕΛΛ
0,00%
13.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.07
ΕΛΠΕ
0,00%
7.4
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.26
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.738
ΕΛΧΑ
0,00%
1.832
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8.05
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.295
ΕΤΕ
0,00%
8.432
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.34
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.76
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.05
ΕΧΑΕ
0,00%
4.68
ΙΑΤΡ
0,00%
1.675
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.405
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.8
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.965
ΙΝΛΙΦ
0,00%
5.12
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.25
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.91
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.44
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.25
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.34
ΚΑΡΕΛ
0,00%
334
ΚΕΚΡ
0,00%
1.535
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
0,00%
1.48
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.494
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.194
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.34
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.66
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
0,00%
0.879
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.67
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
0,00%
3.675
ΜΙΝ
0,00%
0.595
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
23.14
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.69
ΜΟΤΟ
0,00%
2.74
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.8
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.94
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
0,00%
36.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
0,00%
0.962
ΞΥΛΚ
0,00%
0.285
ΞΥΛΠ
0,00%
0.416
ΟΛΘ
0,00%
21
ΟΛΠ
0,00%
27.5
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.54
ΟΠΑΠ
0,00%
15.87
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.896
ΟΤΕ
0,00%
14.72
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.72
ΠΑΙΡ
0,00%
1.085
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
0,00%
3.801
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.7
ΠΛΑΘ
0,00%
4.2
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
0,00%
5.17
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
2.02
ΣΑΡ
0,00%
10.92
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.349
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.685
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.68
ΣΠΙ
0,00%
0.67
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.24
ΤΖΚΑ
0,00%
1.515
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.626
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.226
ΦΡΛΚ
0,00%
3.985
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

RightShip: Εγκαταλελειμμένα 247 πλοία με 3.262 μέλη πληρώματος

Στην «τύχη» τους σε διάφορες περιοχές ανά την υφήλιο βρίσκονταν στο τέλος Μαΐου, 247 πλοία με 3.262 απλήρωτα μέλη πληρώματος σύμφωνα με τα στοιχεία της RightShip. Άνθρωποι που καλούνται να διαβιώσουν σε συνθήκες πενίας, χωρίς την οικονομική δυνατότητα να επιστρέψουν στις χώρες τους και συχνά, με δικαστικές υποθέσεις (εναντίον των πλοιοκτητριών εταιρειών) που παραμένουν ανοιχτές για πάνω από μια δεκαετία.

Τα παραπάνω στοιχεία αποκάλυψε πριν από μερικές ημέρες η Rightship, με αφορμή τον εορτασμό της Διεθνούς Μέρα του Ναυτικού στις 25 Ιουνίου. Η Rightship είναι μια ψηφιακή ναυτιλία πλατφόρμα, η οποία ειδικεύεται στην παροχή συνδρομής σε ναυλωτές και πλοιοκτήτες, για την υιοθέτηση βέλτιστων πρακτικών λειτουργίας και ασφαλώς την υιοθέτηση κανόνων ESG. «Οι αριθμοί προκαλούν κατάπληξη, παρότι στην πραγματικότητα, το πιθανότερο είναι ότι είναι ακόμα υψηλότεροι, καθώς υπάρχουν και πολλές περιπτώσεις εγκατάλειψης πλοίων, για τις οποίες δεν έχει γίνει καμία επίσημη καταγραφή», αναφέρει η RightShip.

Τα πλοία και τα πληρώματα εγκαταλείπονται είτε επειδή οι πλοιοκτήτες αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες, είτε επειδή κρίνουν ότι θα κερδίσουν περισσότερα με το να μην πληρώνουν δεδουλευμένα και υποχρεώσεις. Το φαινόμενο αυτό παρουσιάζεται συχνότερα σε πλοία μεγάλης ηλικίας, που βρίσκονται δηλαδή στο τέλος της «ζωής» τους. Σε πολλές περιπτώσεις, το ίδιο το πλοίο αξίζει λιγότερο από τις οφειλές προς το πλήρωμα, ή άλλους πιστωτές, με αποτέλεσμα η εταιρεία να επιλέγει την οδό της εγκατάλειψής του.

Οι ναυτικοί αποτελούν το πιο κρίσιμο κομμάτι της ναυτιλίας και της παγκόσμιας οικονομίας, αν αναλογιστεί κανείς ότι το 90% του παγκοσμίου εμπορίου διεξάγεται διά θαλάσσης. Σήμερα, υπολογίζεται ότι στην θάλασσα απασχολούνται 1,6 εκατ. άνθρωποι, εκ των οποίων οι 770.000 είναι αξιωματικοί και οι 870.000 μέλη πληρώματος. Τα στοιχεία που συγκέντρωσε η RightShip προέρχονται από την Διεθνή Οργάνωση Εργασίας (ILO) κι έχουν διασταυρωθεί με σειρά άλλων πηγών. Στο πλαίσιο αυτό, από τα 3.262 μέλη πληρώματος που βρίσκονται στην δυσάρεστη αυτή θέση, 724 προέρχονται από την Ινδία, 368 από την Ουκρανία , 318 από τις Φιλιππίνες, χώρες δηλαδή που κατεξοχήν τροφοδοτούν την εμπορική ναυτιλία.

Τα περισσότερα πλοία (26) είναι εγκαταλελειμμένα στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, ενώ τα πιο πολλά φέρουν την σημαία του Παναμά. Ηλικιακά, τα πιο πολλά πλοία είναι ηλικίας από 26 έως 30 έτη, αλλά υπάρχουν και 32 πλοία που είναι ολοκαίνουρια, καθώς έχουν ναυπηγηθεί από το 2017 και μετά. Το πιο ανησυχητικό όμως στοιχείο της έρευνας είναι το πόσος χρόνος απαιτείται έως ότου επιλυθεί μια περίπτωση εγκατάλειψης. Από το 2004 και μετά, σε 30 περιπτώσεις πλοίων, η υπόθεση κράτησε πάνω από 10 χρόνια (αφορούν πάνω από 400 ναυτικούς), ενώ κατά μέσο όρο απαιτούνται επτά μήνες έως ότου οι ναυτικοί κατορθώσουν να επαναπατριστούν, ενώ υπάρχει και μια περίπτωση που χρειάστηκαν πάνω από τρία χρόνια. Σε περίπτωση, που μια υπόθεση τελεσιδικήσει υπέρ του πληρώματος, οι ναυτικοί πληρώνονται όλες τις οφειλές τους αναδρομικά κι επαναπατρίζονται στην χώρα τους.

Στο εύλογο ερώτημα, γιατί οι ναυτικοί δεν φεύγουν οι ίδιοι από το πλοίο, η απάντηση είναι ότι αν το πράξουν, διακινδυνεύουν το να μην πληρωθούν ποτέ, επομένως υποχρεώνονται να παραμείνουν, ώστε να εισπράξουν τα δεδουλευμένα τους. Ασφαλώς, η αβεβαιότητα και οι συνθήκες διαβίωσης έως ότου επιλυθεί το ζήτημα, αποτελούν ιδιαίτερες πηγές ανησυχίας τόσο για τους ίδιους, όσο και για τις οικογένειές τους. Πολύ συχνά, οι άνθρωποι αυτοί είναι οι αποκλειστικοί υπεύθυνοι για την φροντίδα των οικογενειών τους, επομένως το ζήτημα είναι και ανθρωπιστικό.

Σε κάθε περίπτωση, η RightShip αναφέρει ότι απαιτείται μια ευρεία συνεργασία όλων των ναυτιλιακών φορέων, ώστε να διασφαλίζονται τα δικαιώματα των ναυτικών. Πολλές φορές, οι ναυτιλιακές εταιρείες αδιαφορούν για τους ναυτικούς, επειδή απουσιάζει ο αυστηρός έλεγχος τήρησης των διεθνών κανόνων και συνθηκών που διέπουν την εμπορική ναυτιλία διεθνώς. Πράττουν δε τα δέοντα, μόνο όταν υποχρεωθούν είτε για λόγους οικονομικούς, είτε για λόγους νομικούς.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!