Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Ελληνική ακτοπλοΐα: Τριπλάσια τιμή στο πετρέλαιο και ναύλοι-φωτιά

Την ώρα που στους ελληνικούς λιμένες καταγράφεται συνωστισμός, με τις πληρότητες στα πλοία να φτάνουν στο 100%, οι τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια κρίνονται δυσβάσταχτες και οι παράγοντες του κλάδου προειδοποιούν ότι το 2022 θα είναι μια ζημιογόνα χρονιά.

Πέρα από τις Κυκλάδες, την Κρήτη και το Βόρειο Αιγαίο, που απορροφούν ένα μεγάλο μέρος του εισερχόμενου τουρισμού, οι υπόλοιποι προορισμοί κινούνται σε ποσοστά κάτω από την κίνηση του 2019.

Το powergame.gr επικοινώνησε με τα μέλη του ΔΣ του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), ζητώντας εξηγήσεις για το που οφείλεται το φαινόμενο αυτό.

Η πρώτη αιτία έχει να κάνει με τη ζημιά που άφησε πίσω της η πανδημική κρίση, της οποίας τα απόνερα ταλαιπωρούν ακόμη την ελληνική ακτοπλοΐα.

Μάλιστα, πριν από μερικές ημέρες η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) ανακοίνωσε τα αποτελέσματα διακίνησης επιβατών, εμπορευμάτων και κινητών μονάδων στους ελληνικούς λιμένες που αφορούσαν το δ’ τρίμηνο του 2021.

Αυτό που διαπιστώθηκε, ήταν ότι η συνολική διακίνηση επιβατών σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020, παρουσίασε αύξηση κατά 51,3%. Σε σχέση με το 2019, καταγράφεται μείωση κατά 47,6% .Αυτή την ώρα πάντως, η αγορά σε σχέση με το 2019 είναι μειωμένη κατά 25% σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΣΕΕΝ.

Ναύλοι-φωτιά και τριπλάσια τιμή στο πετρέλαιο

Δεύτερη αιτία, είναι η εκτίναξη του κόστους στα καύσιμα, καθώς όπως επισημαίνουν τα μέλη του ΣΕΕΝ είναι τριπλάσια από το 2019.

Με άλλα λόγια, σε ένα εισιτήριο των 30 ευρώ το 30% απορροφάται από το ΦΠΑ, τα λιμενικά τέλη και το 70% από τα κόστη του πετρελαίου.

Οι ελπίδες για να ανακτηθούν τα επίπεδα του 2019 επικεντρώνονται πλέον στην high season και τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο, αν και όπως επισημαίνουν κύκλοι της ακτοπλοΐας, τα πλοία κινούνται από την αρχή του έτους και όχι δύο μήνες τον χρόνο.

Έλλειμμά 60 εκατ. ευρώ

Εύλογα δημιουργείται η απορία κατά πόσο η αυξημένη κινητικότητα κατά την εορταστική περίοδο του Πάσχα, καθώς και του τριημέρου του Αγίου Πνεύματος, μαζί με τους καλοκαιρινούς μήνες μπορούν να οδηγήσουν σε μία κερδοφόρα χρήση .

Το να μετρά κανείς μόνο την κίνηση στα καράβια δεν αποκομίζει την πλήρη εικόνα της αγοράς, επιμένει ο ΣΕΕΝ, λέγοντας πως το 2022 δεν θα υπάρξει κερδοφορία.

Όσο για τα εισιτήρια – φωτιά, οι επαγγελματίες του χώρου επισημαίνουν πως για να χαμηλώσουν οι τιμές, και να εναρμονιστεί το μεταφορικό ισοδύναμο, θα πρέπει το κράτος να κλείσει τις προηγούμενες υποχρεώσεις του προς την ακτοπλοΐα που αγγίζουν τα 60 εκατ. ευρώ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!