THEPOWERGAME
Με νέες επενδύσεις, ύψους 200 εκατ. ευρώ για την τριετία 2023-2025, χτίζει την ψηφιακή της ταυτότητα η Eurobank, η οποία φέτος ολοκληρώνει τριετές επενδυτικό πλάνο, ύψους επίσης, 200 εκατ. ευρώ, που αφορούσε στον ψηφιακό μετασχηματισμό. Στόχος της τράπεζας είναι να καθιερώσει ένα phygital μοντέλο τραπεζικής, μέσα από εργαλεία και υπηρεσίες, που «πατούν» σε τεχνολογίες αιχμής, όπως τεχνητή νοημοσύνη και μηχανική μάθηση.
«Η τεχνολογία έχει κάνει τα όρια μεταξύ των κλάδων της οικονομίας δυσδιάκριτα. Οι τράπεζες σήμερα δεν ανταγωνίζονται άλλες τράπεζες. Στην ψηφιακή εποχή, ανταγωνιστές μας έχουν γίνει και οι retailers και οι εταιρείες τεχνολογίας». Με αυτό τον τρόπο ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Eurobank, κ.Ανδρέας Αθανασόπουλος, περιέγραψε χθες την πρόκληση, με την οποία βρίσκονται αντιμέτωπες οι τράπεζες, προκειμένου να ανταποκριθούν στις υψηλές ψηφιακές απαιτήσεις των καταναλωτών και να σταθούν στον διογκούμενο ανταγωνισμό από εταιρείες εκτός χρηματοπιστωτικού κλάδου, όπως οι fintech αλλά και οι μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας, που μπαίνουν στα τραπεζικά χωράφια.
Το μπαράζ των ψηφιακών επενδύσεων, όπως τόνισε χθες η διοίκηση της Eurobank στη διάρκεια ξενάγησης στο Eurobank Ηub, όπου χτυπάει η «καρδιά» των ψηφιακών υπηρεσιών της τράπεζας, θα συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια, με στόχο μια ολοκληρωμένη Phygital προσέγγιση στην τραπεζική εξυπηρέτηση.
«Ψηφιακό εργοστάσιο»
«Κλειδί» στη διαδικασία μετασχηματισμού της Eurobank αποτελεί το Eurobank Ηub στη Νέα Ιωνία Αττικής, το οποίο απασχολεί 2.000 άτομα -το 50% του προσωπικού της τράπεζας- και έχει εξελιχθεί σε ένα πολυδιάστατο οικοσύστημα υποδομών και δεξιοτήτων, φιλοξενώντας -μεταξύ άλλων- το ένα από τα 10 μεγαλύτερα data centers στην Ελλάδα.
Το Hub, το οποίο συνεργάζεται σχεδόν με 50 ελληνικές και πολυεθνικές εταιρείες πληροφορικής, λειτουργεί ως «ψηφιακό εργοστάσιο», υποστηρίζοντας όλες τις εγχώριες και διεθνείς δραστηριότητες της Eurobank σε έξι χώρες. Μάλιστα, κατά μέσο όρο υλοποιεί 350 έργα ΙΤ ετησίως.
Ήδη, αυτή την περίοδο, η Eurobank «τρέχει» ένα φιλόδοξο πλάνο για τη μεταφορά του μεγαλύτερου μέρους του Data Center της σε Cloud υποδομές. Ταυτόχρονα, επιδιώκει να χτίσει την πιο καινοτόμο Πλατφόρμα Ανάλυσης Δεδομένων, αξιοποιώντας το Cloud Computing και τις σύγχρονες δυνατότητες στα data & analytics.
Μέσω των ψηφιακών επενδύσεων, η τράπεζα έχει καταφέρει να θωρακίσει σημαντικά τη λειτουργία της. Για παράδειγμα, η omnichannel πλατφόρμα της Eurobank μπορεί να εξυπηρετήσει ακόμη και μια αύξηση συναλλαγών από 200% έως και 500%, προκειμένου να ανταποκριθεί η τράπεζα στις ανάγκες της ψηφιακής εποχής.
Ταυτόχρονα, χάρη στις ψηφιακές επενδύσεις, οι απαιτούμενοι χρόνοι υλοποίησης νέων ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών μειώθηκαν σε οκτώ εβδομάδες από 30, που απαιτούσε προηγουμένως η υλοποίησή τους.
Στροφή στο digital
Σύμφωνα με τα στοιχεία της τράπεζας, σήμερα, μέσω των ψηφιακών καναλιών διενεργούνται περισσότερες από 600.000 εγχρήματες συναλλαγές την ημέρα ενώ, κατά μέσο όρο, εξυπηρετούνται 116.000 πελάτες την ώρα.
Το 2021 καταγράφηκαν περίπου 304 εκατ. login σε e-Banking και m – Banking, ενώ το 94% όλων των πληρωμών και μεταφορών εκτελέσθηκε μέσω των ψηφιακών καναλιών.
Μάλιστα, πλέον ένας στους δύο χρήστες e-Banking και m-Banking ή τρεις στους τέσσερις mobile App χρήστες χρησιμοποιούν αποκλειστικά το mobile App σε μηνιαία βάση για να συναλλάσσονται με την τράπεζα. Μόνο το 2021 οι συναλλαγές μέσω e – Banking και Eurobank Mobile Banking αυξήθηκαν κατά 11% και 55% αντιστοίχως.
Επίσης, για πρώτη φορά, τον Απρίλιο του 2022, οι retail εγχρήματες συναλλαγές του mobile App ξεπέρασαν τις retail εγχρήματες συναλλαγές του e- Banking.