THEPOWERGAME
Η Ντόρα, το πρέσινγκ και το φράγμα
-Χθες προέκυψε και μια σημαντική είδηση για τα Χανιά: οι διαδικασίες για το φράγμα Ταυρωνίτη, προϋπολογισμού 300 εκατ. ευρώ, έχουν εισέλθει στην τελική ευθεία κι είναι θέμα ολίγων 24ωρων οι επίσημες ανακοινώσεις. Ένα πολύ μεγάλης σημασίας έργο, που ανέλαβε να «τρέξει» το υπουργείο Υποδομών και θα κατασκευαστεί με ΣΔΙΤ. «Η Ντόρα Μπακογιάννη μας πιέζει συνέχεια» αναγνώρισε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Αγρ. Ανάπτυξης, Δημ. Παπαγιαννίδης αναδεικνύοντας το διαρκές πρέσινγκ από τη βουλευτή Χανίων για τα θέματα που αφορούν τους αγρότες και κτηνοτρόφους του νομού της.
Το νέο πακέτο για αγρότες – κτηνοτρόφους
-Δεύτερη δόση επιχορήγησης στους κτηνοτρόφους, που πλήττονται από τη μεγάλη αύξηση στις ζωοτροφές, και επίσπευση της επιστροφής του ΕΦΚ στο πετρέλαιο για τους αγρότες, περιλαμβάνονται στο νέο πακέτο μέτρων που θα ανακοινωθεί σήμερα. Η κυβέρνηση έχει στη διάθεσή της 26 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Κρίσεων της ΕΕ, κονδύλια (το ακριβές ύψος των οποίων θα ανακοινωθεί σήμερα) από το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης που δεν έχουν διατεθεί και, σύμφωνα με τους κτηνοτρόφους, 13 εκατ. ευρώ από τα πρώτα 50 εκατ. ευρώ που είχαν μεν ανακοινωθεί αλλά δεν έφθασαν σε 15.000 κτηνοτρόφους, λόγω γραφειοκρατικών προβλημάτων. Για την επιστροφή του ΕΦΚ στο πετρέλαιο έχουν εγγραφεί στον προϋπολογισμό 60 εκατ. ευρώ. Το οικονομικό επιτελείο αποφάσισε να επισπευσθεί η καταβολή τους, καθώς από τη μία έχει αυξηθεί σημαντικά η τιμή του πετρελαίου και από την άλλη τώρα γίνονται πολλές αγροτικές εργασίες, άρα τα χρήματα θα πιάσουν τόπου. Σύμφωνα με πληροφορίες, έχει εξεταστεί και το ενδεχόμενο αύξησης του ποσού της επιστροφής ΕΦΚ στο πετρέλαιο αγροτών, δεδομένης και της πολύ καλής πορείας των εσόδων.
!Ακούμε ότι οι σημερινές ανακοινώσεις για το Fuel Pass θα ξεπεράσουν κατά πολύ τις προσδοκίες. Για τα νησιά ενδεχομένως να δούμε και τριψήφιο ποσό επιδότησης, έτσι ώστε η μέση τιμή της αμόλυβδης να υποχωρήσει από τα 2,70- 2,80 ευρώ, που βρίσκεται σήμερα. Όσο για τα εισοδηματικά κριτήρια, θα κλιμακώνονται ως τις 45.000 ευρώ, με το σκεπτικό ότι τα χαμηλότερα εισοδήματα χρειάζονται μεγαλύτερη επιδότηση…
Η Sky Express στη Λιβύη
Μία ενδιαφέρουσα είδηση έκρυβε η συνέντευξη που παραχώρησε ο υφυπουργός Εξωτερικών για την Οικονομική Διπλωματία και την Εξωστρέφεια Κώστας Φραγκογιάννης στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων. Σύμφωνα με τον κ. Φραγκογιάννη, είναι προχωρημένες οι συζητήσεις για αεροπορική σύνδεση Ελλάδας – Λιβύης έπειτα από χρόνια. Φυσικά, ο υφυπουργός δεν μπήκε σε λεπτομέρειες όμως από ότι μαθαίνουμε την επανένωση θα πραγματοποιήσει η Sky Express και θα αφορά τη γραμμή Χανιά – Βεγγάζη. Περισσότερα σύντομα…
Όχι μόνο έξω, αλλά και μέσα πάμε καλά
-Συνήθως από τη στήλη, σας ενημερώνουμε για την καλή πορεία του εισερχόμενου τουρισμού για νέες αεροπορικές που θα πετάνε πλέον στην Ελλάδα κ.α.. Δεν τα πάμε μόνο έξω καλά αλλά και στο εσωτερικό. Όπως φαίνεται και στον σχετικό πίνακα οι πτήσεις εσωτερικού στην Ελλάδα (στην 11η θέση στην Ευρώπη) στο τετράμηνο Ιανουαρίου – Απριλίου του 2022 είναι μόλις 6% κάτω σε σχέση με τον 2019, το οποίο αποτελεί την χαμηλότερη πτώση σε σχέση με την χρονιά ορόσημο. Τι σημαίνει αυτό; Ότι αν δεν έρθει ο ουρανός ανάποδα μέχρι το τέλος του χρόνου οι πτήσεις εσωτερικού στην Ελλάδα θα είναι από τις ελάχιστες, αν όχι η μόνη κατηγορία που θα εμφανίσει άνοδο σε σχέση με πριν από τρία χρόνια.
Οι χαμένοι πελάτες λόγω των fast track συντάξεων
-Με γοργούς ρυθμούς προχωρά η υλοποίηση του σχεδίου του υπουργείου Εργασίας για την εκκαθάριση των εκκρεμών συντάξεων. Έχοντας ως αιχμή του δόρατος τις «fast track συντάξεις», η πολιτική ηγεσία και η διοίκηση του ΕΦΚΑ επιχειρούν να βάλουν τέλος σε αυτή τη διαχρονική, ιδιότυπη ομηρία χιλιάδων εν αναμονή συνταξιούχων. Την ίδια στιγμή, όμως, στελέχη του υπουργείου Εργασίας σημειώνουν ότι τα νέα «εργαλεία» που έχουν αξιοποιηθεί από τη διοίκηση του υπερταμείου για τη μείωση των εκκρεμών συντάξεων χαλάνε τη… σούπα ορισμένων επαγγελματιών, οι οποίοι στηρίζονταν διαχρονικά σε αυτό το προβληματικό ασφαλιστικό σύστημα.
-Οι πρώτοι που θα δουν απώλειες λόγω της επιτάχυνσης των απονομών είναι, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου, κάποια μεγάλα δικηγορικά γραφεία, των οποίων η δραστηριότητα εστιαζόταν διαχρονικά στην έκδοση εκκρεμών συντάξεων. Μέχρι πρόσφατα, υπήρχαν περιπτώσεις συνταξιούχων που, πράγματι, για να δουν σύνταξη έπρεπε να περιμένουν για την έκδοση της ακόμη και τέσσερα χρόνια. Με δεδομένο ότι οι συντάξεις πλέον θα βγαίνουν στο μεγαλύτερο μέρος τους ψηφιακά, με απλά βήματα και χωρίς καθυστερήσεις, τα γραφεία αυτά θα χάσουν σημαντική μερίδα των πελατών τους.
-Ίδιες πηγές αναφέρουν ότι ο εκσυγχρονισμός του ΕΦΚΑ και η επιτάχυνση των διαδικασιών στα τμήματα απονομής απορροφούν μεγάλο όγκο δουλειάς και από ορισμένα δίκτυα συνταξιούχων, τα οποία εδώ και χρόνια βρίσκονται στην… πρώτη γραμμή των τηλεοπτικών σταθμών, υπερασπιζόμενα χιλιάδες ασφαλισμένους που βρίσκονταν σε αναμονή για την πολυπόθητη σύνταξη τους.«Οι συντάξεις θα βγαίνουν σε χρόνο dt, κατ’ επέκταση ο ρόλος τους σε αυτό το σκέλος της καθημερινότητας των ασφαλισμένων δεν θα είναι απαραίτητος» σημειώνει χαρακτηριστικά παράγοντας του υπουργείου, αφήνοντας ωστόσο σαφείς αιχμές για συντονισμένες επιθέσεις από μέρος τους στη νέα διαδικασία των fast track συντάξεων.
Οι επιστροφές της ΕΕΤΤ στον κρατικό προϋπολογισμό
-Κάτι περισσότερο από 31 εκατ. ευρώ θα αποδώσει φέτος η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) στον κρατικό προϋπολογισμό. Το ποσό αυτό αντιστοιχεί στο 80% του αδιάθετου αποθεματικού. Συγκεκριμένα η ΕΕΤΤ θα διαθέσει 31,4 εκατ. ευρώ από τα αποθεματικό του 2021 και άλλες 34 χιλ. ευρώ υπόλοιπο από τα αποθεματικό του 2020. Υπενθυμίζεται ότι βάσει νόμου η ΕΕΤΤ επιστρέφει το 80% του αποθεματικού της κάθε οικονομικής χρήσης στον κρατικό προϋπολογισμό και διατηρεί το 20% για την κάλυψη των εξόδων της. Τα υψηλά αποθεματικά της ΕΕΤΤ δημιουργούνται από τα επιβαλλόμενα τέλη στις εταιρείες τηλεπικοινωνιών και ταχυδρομείων, αλλά και τα πρόστιμα που κατά καιρούς επιβάλλει η ανεξάρτητη αρχή στις ρυθμιζόμενες επιχειρήσεις.
Οι Γερμανοί βάζουν τέλος στις επιδοτήσεις υβριδικών ΙΧ
Ενώ στην Ελλάδα ετοιμάζεται να ξεκινήσει «από εβδομάδα σε εβδομάδα» ο νέος γύρος του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» που επιδοτεί την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, στη Γερμανία έχει ξεσπάσει πόλεμος μεταξύ αυτοκινητοβιομηχανιών και του ομοσπονδιακού υπουργού Οικονομικών Κρίστιαν Λίντνερ. Ο Λίντνερ, που ήταν προ ημερών στην Αθήνα, ζήτησε να σταματήσουν οι κρατικές επιδοτήσεις στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. «Αυτά τα αυτοκίνητα έχουν επιδοτηθεί μέχρι σήμερα με περίπου 20.000 ευρώ το καθένα» υποστήριξε και πρόσθεσε πως είναι προτιμότερο να δίνονται οι επιδοτήσεις σε όλους τους πολίτες με τη μορφή φορολογικών αλλαγών. Ήδη οι αυτοκινητοβιομηχανίες, μέσω της VDIK (της ένωσης των διεθνών κατασκευαστών αυτοκινήτων) ξεσπαθώνουν κατά το υπουργού υποστηρίζοντας πως κατάργηση επιδοτήσεων θα αποτελούσε πλήγμα για την εμπιστοσύνη πολιτών και εταιρειών. Το σίγουρο είναι πως μέχρι το τέλος του χρόνου πιθανώς οι Γερμανοί θα καταργήσουν τις επιδοτήσεις στα υβριδικά.