THEPOWERGAME
Εκατομμύρια χρήστες iPhone στη Βρετανία ελπίζουν ότι θα λάβουν αποζημίωση από τον τεχνολογικό κολοσσό Apple με αφορμή το σκάνδαλο «batterygate».
Ειδικότερα, πρόσφατα κατατέθηκε προσφυγή σε βρετανικό δικαστήριο, στην οποία η Apple κατηγορείται ότι σκοπίμως προώθησε μια αναβάθμιση συστήματος, η οποία όμως επιβράδυνε την απόδοση παλαιότερων συσκευών iPhone.
Ο άνθρωπος που κατέθεσε την προσφυγή ονομάζεται Τζάστιν Γκάτμαν, είναι ακτιβιστής για τα δικαιώματα του καταναλωτή και διεκδικεί αποζημίωση 768 εκατ. λιρών (900 εκατ. ευρώ) για σχεδόν 25 εκατομμύρια χρήστες iPhone στη Βρετανία.
Υποστηρίζει, μάλιστα, ότι κατά την αναβάθμιση που έκανε στα κινητά της τηλέφωνα τον Ιανουάριο του 2017, η Apple εισήγαγε ένα εργαλείο διαχείρισης της κατανάλωσης ενέργειας με σκοπό την αντιμετώπιση προβλημάτων απόδοσης σε παλιά μοντέλα iPhone, τα οποία έσβηναν αιφνίδια λόγω εξάντλησης της μπαταρίας.
Ο Γκάτμαν υποστηρίζει ότι η Apple διέθεσε το εργαλείο σε μια προσπάθεια να αποκρύψει το γεγονός ότι οι μπαταρίες των παλαιότερων iPhone αδυνατούσαν να τρέξουν το τελευταίο iOS. Το εργαλείο, όμως, αυτό έκανε τα παλιά iPhone πολύ πιο αργά, αναγκάζοντας τους χρήστες τους να τα αντικαταστήσουν και να αγοράσουν καινούργια.
Οι επικριτές λένε ότι η ενημέρωση ώθησε τους ανθρώπους να αγοράσουν νεότερες συσκευές καθώς τα παλαιότερα τηλέφωνά τους επιβραδύνθηκαν δραματικά όταν εκτελούσαν αρκετά τυπικές λειτουργίες όπως το Facetime μετά από μια ενημέρωση λογισμικού.
Τα προβλήματα μετά την αναβάθμιση συστήματος αφορούν στα iPhone 6, 6 Plus, 6S, 6S Plus, SE, 7, 7 Plus, 8, 8 Plus και iPhone X.
Από την πλευρά της, η Apple αρνείται όλες τις κατηγορίες: «Δεν έχουμε κάνει κάτι ποτέ, ούτε θα κάνουμε ποτέ οτιδήποτε περιορίζει εσκεμμένα τη ζωή προϊόντων της Apple ή υποβαθμίζει την εμπειρία χρήστη».