THEPOWERGAME
Στο στόχαστρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης μπαίνουν για μία ακόμα φορά οι λεγόμενες Big Tech, αυτή τη φορά με αιχμή τα «deepfakes».
Ειδικότερα, σύμφωνα με αποκάλυψη του Reuters, ο νέος ενημερωμένος κώδικας πρακτικής της ΕΕ θα καλεί την Alphabet (μητρική της Google) τη Facebook, την Twitter και άλλες εταιρείες τεχνολογίας να λάβουν μέτρα για την αντιμετώπιση των deepfakes και ψεύτικων λογαριασμών στις πλατφόρμες τους, διαφορετικά κινδυνεύουν με υψηλά πρόστιμα σύμφωνα.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να δημοσιεύσει τον ενημερωμένο κώδικα πρακτικής για την παραπληροφόρηση την Πέμπτη στο πλαίσιο της καταστολής των ψεύτικων ειδήσεων.
Ο εθελοντικός κώδικας, που εισήχθη το 2018, θα γίνει πλέον ένα σύστημα από κοινού ρύθμισης, με κοινή ευθύνη μεταξύ των ρυθμιστικών αρχών και των υπογραφόντων του κώδικα.
Οι ψεύτικοι λογαριασμοί
Όπως αναφέρει το Reuters, που έχει στην κατοχή του το σχετικό έγγραφο, ο κώδικας αυτός περιγράφει παραδείγματα που χειραγωγούν τη συμπεριφορά, όπως deepfakes και ψεύτικους λογαριασμούς που θα πρέπει να αντιμετωπίσουν οι υπογράφοντες.
«Οι υπογράφοντες θα υιοθετήσουν, θα ενισχύσουν και θα εφαρμόσουν σαφείς πολιτικές σχετικά με ανεπίτρεπτες συμπεριφορές και πρακτικές χειραγώγησης στις υπηρεσίες τους, με βάση τα πιο πρόσφατα στοιχεία για τις συμπεριφορές και τις τακτικές, τις τεχνικές και τις διαδικασίες (TTP) που χρησιμοποιούν κακόβουλοι παράγοντες», αναφέρεται στο έγγραφο.
Τα Deepfakes είναι υπερρεαλιστικές πλαστογραφίες που δημιουργούνται από τεχνικές υπολογιστών και έχουν προκαλέσει συναγερμό παγκοσμίως, ιδίως όταν χρησιμοποιούνται σε πολιτικό πλαίσιο.
Οι νέοι κανόνες
Ο κώδικας θα συνδεθεί επίσης με τους σκληρούς νέους κανόνες της ΕΕ γνωστούς ως Νόμος για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες (DSA) που συμφωνήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση 27 χωρών νωρίτερα αυτό το έτος, ο οποίος περιλαμβάνει ένα τμήμα για την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης.
Στην πραγματικότητα, οι εταιρείες που δεν τηρούν τις υποχρεώσεις τους βάσει του κώδικα μπορούν να αντιμετωπίσουν πρόστιμα έως και 6% του παγκόσμιου κύκλου εργασιών τους βάσει των κανόνων DSA. Έχουν στη διάθεσή τους έξι μήνες για να εφαρμόσουν τα μέτρα τους μόλις εγγραφούν στον κώδικα.
Οι υπογράφοντες θα πρέπει επίσης να λάβουν μέτρα για την αντιμετώπιση της διαφήμισης που περιέχει παραπληροφόρηση και να παρέχουν μεγαλύτερη διαφάνεια στην πολιτική διαφήμιση.
«Το DSA παρέχει μια νομική ραχοκοκαλιά στον Κώδικα Πρακτικής κατά της παραπληροφόρησης – συμπεριλαμβανομένων βαρέων αποτρεπτικών κυρώσεων», δήλωσε στο Reuters ο Επιτροπος Εσωτερικής Αγοράς Τιερί Μπρετόν, ο οποίος ηγείται της προσπάθειας καταστολής της παραπληροφόρησης στην ΕΕ.
Η αντιπρόεδρος της Επιτροπής Βέρα Γιούροβα είπε ότι η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, επίσπευσε ορισμένες από τις αλλαγές στον κώδικα.
«Μόλις τεθεί σε λειτουργία ο Κώδικας, θα είμαστε καλύτερα προετοιμασμένοι να αντιμετωπίσουμε την παραπληροφόρηση, που προέρχεται επίσης από τη Ρωσία», είπε σε δήλωσή της.