Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

CLIA: Δυναμικό παρών στα Ποσειδώνια

Με τα 27α Ποσειδώνια να υποδέχονται και πάλι στην Αθήνα την παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα έπειτα από τέσσερα χρόνια, έχοντας σε πρώτο πλάνο τα «καυτά» θέματα της ενεργειακής μετάβασης, της πράσινης ατζέντας, του μετα-πανδημικού τοπίου και της λειτουργίας της εφοδιαστικής αλυσίδας εν μέσω γεωπολιτικών προκλήσεων, η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) δεν θα μπορούσε να μην δώσει το «παρών» στην κορυφαία ναυτιλιακή εκδήλωση στον κόσμο. Eιδικά σε αυτήν την κρίσιμη συγκυρία τόσο για τη ναυτιλία συνολικά όσο και ειδικότερα για την κρουαζιέρα, η οποία όχι απλώς επανέρχεται πια σε πλήρη λειτουργία αλλά βλέπει και τα μεγέθη της να επιστρέφουν στα προ της πανδημίας επίπεδα.

«Είναι υπέροχο που βρισκόμαστε στα Ποσειδώνια για να ανταλλάξουμε απόψεις με όλους τους ηγέτες της ναυτιλιακής βιομηχανίας για το μέλλον του κλάδου και για το πώς θα επιτύχουμε τους φιλόδοξους περιβαλλοντικούς στόχους μας», δήλωσε η Marie-Caroline Laurent, Γενική Διευθύντρια της CLIA για την Ευρώπη, η οποία βρέθηκε στα Ποσειδώνια, πραγματοποιώντας επαφές με κορυφαίους παράγοντες της ναυτιλίας με έμφαση στην πράσινη ατζέντα.

Η προστασία του περιβάλλοντος και η αειφορία αποτελούν κορυφαίες προτεραιότητες για την CLIA, αλλά και για ολόκληρο τον ναυτιλιακό κλάδο, όπως επιβεβαιώνεται από τις συζητήσεις στα φετινά Ποσειδώνια. Τα μέλη της CLIA έχουν δεσμευτεί για «καθαρή κρουαζιέρα» με μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2050 και προκειμένου να επιτύχουν αυτόν τον στόχο πραγματοποιούν σημαντικές επενδύσεις σε νέα πλοία με σύγχρονες τεχνολογικές υποδομές. Ήδη, υπάρχουν παραγγελίες για 178 νέα κρουαζιερόπλοια έως το 2027, η αξία των οποίων θα ανέλθει στα 47 δισ. ευρώ. Το 93% αυτών των πλοίων ναυπηγούνται σε ναυπηγεία Ευρώπης, αποδεικνύοντας ότι ο κλάδος της κρουαζιέρας τροφοδοτεί τη βιομηχανική αριστεία για τον ναυτιλιακό τομέα στην Ευρώπη.

«Ακούσαμε με ιδιαίτερη ικανοποίηση τόσο τον Έλληνα Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη όσο και τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Ιωάννη Πλακιωτάκη να υποστηρίζουν την μετάβαση του κλάδου σε μια νέα εποχή, απαλλαγμένη από τις εκπομπές άνθρακα, αλλά και να επισημαίνουν τόσο την ανάγκη ανάπτυξης και επαρκούς προμήθειας εναλλακτικών καυσίμων για τα πλοία όσο και την ανάγκη ανάπτυξης αντίστοιχων υποδομών, που είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για να ευοδωθεί το όραμά μας για κρουαζιέρα χωρίς εκπομπές άνθρακα έως το 2050», τόνισε η Marie-Caroline Laurent.

«Και βέβαια ο στόχος της αειφορίας για την CLIA και τα μέλη μας είναι ευρύτερος από την εξάλειψη των εκπομπών άνθρακα. Η κρουαζιέρα είναι αναπόσπαστο μέρος του βιώσιμου τουρισμού και ειδικά για την Ελλάδα, έναν από τους δημοφιλέστερους προορισμούς κρουαζιέρας, έχουμε δεσμευτεί για την υποστήριξη της περαιτέρω βιώσιμης ανάπτυξης του κλάδου. Σε αυτή την κατεύθυνση κινείται η συνεργασία που έχουμε μεταξύ  άλλων με τις τοπικές αρχές και τα λιμάνια της Κέρκυρας και του Ηρακλείου Κρήτης προκειμένου να βοηθήσουμε τους προορισμούς αυτούς να αποκομίσουν τα μέγιστα κοινωνικά και οικονομικά οφέλη από τον τουρισμό, προστατεύοντας παράλληλα την μακροπρόθεσμη αειφορία τους. Στην ίδια κατεύθυνση θα κινηθούμε συνολικά για την Ελλάδα, η οποία αναδεικνύεται σε πρωταγωνιστή για τον κλάδο της κρουαζιέρας τα τελευταία χρόνια», πρόσθεσε η ίδια.

Η αναβάθμιση του ρόλου της Ελλάδας ως κορυφαίου προορισμού κρουαζιέρας επιβεβαιώνεται και από τα φετινά μεγέθη για τη χώρα: Από τα 279 κρουαζιερόπλοια των εταιρειών-μελών της CLIA παγκοσμίως, τα 87 θα λειτουργήσουν φέτος στην Ελλάδα, εκ των οποίων τα 47 θα κάνουν homeport σε ελληνικά λιμάνια, με ολική ή μερική επιβίβαση επιβατών. Αυτή είναι μία τάση που ξεκίνησε εν μέσω πανδημίας, όταν η Ελλάδα πρωταγωνίστησε στην επανεκκίνηση της κρουαζιέρας, και συνεχίζεται εξίσου δυναμικά.

«Φέτος είναι η χρονιά που επιστρέφουμε στα προ της πανδημίας επίπεδα ως προς αριθμό των κρουαζιερόπλοιων σε λειτουργία, ενώ το 2023 αναμένουμε να ξεπεράσουμε και τους αριθμούς επιβατών του 2019. Ειδικά στην Ελλάδα, περιμένουμε σημαντική αύξηση των επισκέψεων κρουαζιερόπλοιων ήδη από φέτος. Συνολικά 25 διαφορετικές εταιρείες κρουαζιέρας θα επισκεφτούν φέτος τη χώρα μας, περισσότερες από κάθε άλλη χρονιά», δήλωσε η Μαρία Δεληγιάννη, Διευθύντρια της CLIA για την Ανατολική Μεσόγειο.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!